صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۱
کد خبر: 14485
گزارشگر: 306
۳۰۳
۰
۰
۱
رئیس اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کارخبر داد

یزد میزبان اولین همایش بین‌المللی طب کار و بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان

یزد میزبان اولین همایش بین‌المللی طب کار و بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان
یزد - اولین همایش بین‌المللی طب کار و بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان به ترتیب از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه و از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر «امیر هوشنگ مهرپرور» دبیر بورد تخصصی طب کار کشور و رئیس اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری این همایش به صورت بین المللی، برگزاری آن به صورت بین رشته ای را از دیگر ویژگی‌های خاص این همایش خواند و گفت: همایش مذکور برای اولین بار در خارج از تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این همایش خبر داد.

مهرپرور تصریح داشت : طب کار همچنان یک رشته نوپا در کشورمان محسوب می‌شود لذا برگزاری این همایش می تواند به رشد و توسعه این رشته کمک کند.

دکتر «محمدحسین داوری» دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به برگزاری این همایش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت : همایش مذکور در چهار بخش سخنرانان کلیدی با حضور اساتید بین المللی، پنلهای تخصصی به صورت بین بخشی، کارگاه‌های تخصصی و ارائه مقالات به صورت پوستر و سخنرانی برگزار میشود که ۸۰ مورد از مقالات به صورت پوستر و ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی ارائه خواهند شد.

وی افزود : سخنرانان ویژه‌ای از سراسر دنیا در این همایش حضور خواهند داشت که از معروفترین آنها میتوان به پروفسور «لادو» پدر طب کار دنیا اشاره کرد که البته به صورت مجازی سخنرانی خواهند داشت.

داوری هدف از برگزاری این همایش را حفظ سلامت نیروی کار به عنوان پشتوانه اصلی توسعه پایدار کشور خواند و با بیان اهمیت بیماری‌های شغلی به ویژه در بعد اقتصادی افزود : بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی(WHO)، پنج درصد از اقتصاد ناخالص کشورها صرف بیماری‌های شغلی می‌شود.

دبیر علمی این همایش  نهمین علت بیماریهای غیر واگیر در کشورمان را مرتبط با عوامل شغلی خواند و یادآور شد: سالیانه ۱۶۰ میلیون بیماری شغلی در دنیا به دلیل حوادث و بیماری‌های شغلی روی می‌دهد که شش هزار مورد منجر به مرگ می‌شود.

دکتر «حسین اسلامیه»  نیز گفت : در این کنگره و در قالب برگزاری پنل‌های تخصصی به دو موضوع بیماری صرع و بیماریهای عصب - عضله به ویژه بیماری SMA پرداخته می‌شود.

دبیر علمی کنگره افزود : البته پنل‌های دیگری نیز در موضوعات دیگر در حاشیه این همایش با حضور سخنران مدعو برگزار خواهد شد.

اسلامیه در بخشی از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که به زودی چهارمین مرکز کشوری مانیتورینگ امواج مغزی اطفال در استان یزد راه اندازی شود و اضافه کرد : سالیانه مغز و اعصاب کودکان که بیست و سومین دوره آن امسال با محوریت تازههای این رشته از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود : این کنگره کشوری در قالب ارائه ۵۰ تا ۶۰ مقاله و ۷۰ سخنرانی برگزار خواهد شد که البته دو سخنران بین المللی دارد.

اسلامیه تصریح داشت : این رشته که محدوده سنی بیماران آن از نوزادی تا پایان ۱۸ سالگی است، از حدود ۳۰ سال قبل اولین فارغ التحصیلان خود را داشته ولی هم اکنون بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر فوق تخصص اعصاب کودکان در کشور داریم.

دکتر «مجتبی موحدی‌نیا» دبیر اجرایی این همایش با بیان این که بنیانگذار این رشته در کشورمان دکتر «محمد غفرانی» هستند، از ثبت و آغاز فعالیت انجمن نورولوژی کودکان در کشورمان از سال ۱۳۷۸ خبر داد.

وی افزود : این رشته از سال ۱۳۶۷ وارد ایران و سال بعد اولین دستیار تخصصی این رشته تربیت شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

یزد میزبان اولین همایش بین‌المللی طب کار و بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان

https://www.asianews.ir/u/a6e
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون با بیان این که مرکز کاشت حلزون یزد شانزدهمین بخش کاشت حلزون شنوایی در کشور است، گفت: راه اندازی این بخش بیانگر یک کار گروهی و تعاملی در مجموعه استان برای خدمت بیشتر به مردم است
یزد - استاندار از برگزاری نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور در یزد در اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید