صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۶
کد خبر: 15103
گزارشگر: 306
۳۷۵
۰
۰
۱
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح یزد خبر داد

نرخ پایین جرائم در نیروهای مسلح استان یزد

نرخ پایین جرائم در نیروهای مسلح استان یزد
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد با ابراز خرسندی ​به اندک بودن جرائم نیروهای مسلح در استان از نرخ پایین جرائم در نیروهای مسلح استان خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ «مهدی تشکری» در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه هدف اصلی در سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرائم است ولذا موضوع آموزش اعضا در اولویت و برنامه‌محوری سازمان است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد افزود : هرچه در خصوص آموزش سرمایه‌گذاری شود به نفع نیروهای مسلح و سازمان قضایی است چرا که اکثر مشکلاتی که در خصوص وقوع انواع جرائم توسط افراد مختلف انجام می‌شود ناشی از عدم آگاهی آنها از مقررات است و باید در این خصوص همه آموزش ببینند.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه ‌آموزش‌های مورد نیاز مانع وقوع جرائم در نیروهای مسلح شود در ادامه اظهارنمود : جهت تحقق این امر مهم ۴۸ دوره کلاس آموزشی به مدت ۱۰۰ ساعت برای ۱۳ هزار کارآموز طی یکسال گذشته در استان بر حسب نیاز برگزار شده است که این میزان معادل ۳۹ هزار نفر ساعت آموزش در سطح نیروهای مسلح استان است .

تشکری دربخش دیگری از سخنان خود رسالت این سازمان را صیانت از نیروهای مسلح و برخورد با هرگونه بی نظمی در این حوزه عنوان و اظهار کرد : براساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنها مرجع رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

به گفته رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد جرائم عمومی نیروهای مسلح یا جرائمی که در مقام ضابط دادگستری انجام می‌گیرد در محاکم عمومی دادگستری رسیدگی می‌شود و شاهد همکاری متولیان امر با این سازمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر شاهد کاهش قابل توجه جرائم نیروهای مسلح در استان هستیم ؛ عمده جرائم نیروهای مسلح را بنا به جنس نیرو شامل تیراندازی، ایراد ضرب و جرح و فرار از خدمت ذکر کرد .

این مقام مسئول با تآسی و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  یکی از دغدغه‌های این حوزه را استفاده از مجازاتهای جایگزین در راستای کاهش جمعیت کیفری نام برد و ابراز کرد: خوشبختانه ساز و کار مجازاتهای جایگزین در مورد جرائم نیروهای مسطح مانند تنزیل درجه، جزای نقدی، اضافه خدمت و مواردی از این قبیل، فراهم شده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با تاکید به ارزش‌های مورد اهتمام سازمان مبنی بر عدالت خواهی، قانون مداری، تکریم ارباب رجوع و مهمتر از همه حفظ اسرار نیروهای مسلح بیان داشت : حضور مستمر یکی از قضات و دادستانی در بند نظامیان و آسیب‌شناسی علت وقوع جرائم و رسیدگی به مطالبات مجرمان در دیدارهای چهره به چهره نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سعی شده آرای صادره کمتر نقض و منجر به اطاله دادرسی شود گفت : طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کلیه آرای سازمان قضایی مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفته است.

تشکری با اعلام اینکه افراد می‌توانند برای اقامه دعوا علیه نیروهای مسلح به صورت مستقیم به سازمان قضایی نیروهای مسلح یا واحد حقوقی یگان‌های نظامی یا انتظامی در استان مراجعه کنند افزود : رسیدگی تا درجه سرتیپ دومی در مرکز استان انجام می‌شود و درجات بالاتر نظامی با وجود امکان شکایت در استان برای رسیدگی به سازمان مرکزی در تهران ارجاع می‌شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان از جذب نیروهای مسلح را بعد از کارآموزی  در شهریور ماه امسال  خبر داد و گفت :  احراز تصدی سمت در سازمان با حقوقدانان نظامی است و عندالزوم در صورت نیاز از قضات دادگستری نیز استفاده می شود .

در این نشست که با حضور عباس زارع دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح یزد برگزار شد در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

نرخ پایین جرائم در نیروهای مسلح استان یزد  ، مهدی تشکری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد

https://www.asianews.ir/u/an3
اخبار مرتبط
یزد - مدیر کل پزشکی قانونی استان ​با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴ هزار و ۷۷۳ نفر به پزشک قانونی استان یزد مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۵۵ مورد پرونده با موضوع سقط‌ جنین تشکیل شد، که از این تعداد ۱۷۸ مورد منجر به صدور جواز سقط شد
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از کشف بیش از 90 هزار لیتر سوخت بنزین با فروش خارج از ضوابط تعیینی دولت از چهار جایگاه دار متخلف در تعزیرات حکومتی استان یزد خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید