صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۹
کد خبر: 15461
گزارشگر: 213
۴۶۲
۰
۰
۳
خبر مهم قائم‌مقام بیمه مرکزی

تصفیه حساب آزادراهی؛ شرط جدید دریافت بیمه نامه شخص ثالث!

تصفیه حساب آزادراهی؛ شرط جدید دریافت بیمه نامه شخص ثالث!
قائم‌مقام بیمه مرکزی اعلام کرد بر اساس قانون بودجه سال جاری هنگام صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث، باید تسویه حساب آزادراهی هم اخذ شود!
به گزارش آسیانیوز، قائم‌مقام بیمه مرکزی اعلام کرد که با وجود مخالفت‌ها، بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ بیمه مرکزی مکلف شده که هنگام صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث، تسویه حساب آزادراهی را از فرد اخذ کند.

 قائم‌مقام بیمه مرکزی، شرط جدید برای بیمه نامه شخص ثالث و جزئیات آن را اعلام کرد.

مجید مشعلچی با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ بیمه مرکزی مکلف است هنگام صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، تصفیه حساب آزادراهی را از فرد اخذ کند. البته بیمه مرکزی با این موضوع مخالف بود زیرا بر این باور است که چنین شرطی صدور بیمه نامه را سخت می‌کند؛ اعتراض خود را هم به وزارت اقتصاد اعلام کردیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این فرآیند پیشنهاد سازمان راهداری بوده است. در هر حال به قانون تبدیل شده است. سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز به ماجرا ورود کردند و از بیمه مرکزی خواستند ترک فعل نکند. در این راستا زیرساخت‌های لازم از سوی بیمه آماده شده است تا کار به سهولت انجام شود.

 قائم‌مقام بیمه مرکزی با بیان اینکه شرط جدید صدور بیمه نامه شخص ثالث از ۱۷ تیرماه برای صدور کد یکتا اجرا می‌شود، گفت: این موضوع به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است؛ بنابراین از این تاریخ صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصا حساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی بوده و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نخواهد کرد.

پیش از این نیز مشکلات قانون عجیب تعیین سقف 600 میلیون تومانی برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث، موجب شده بود تا بیمه مرکزی دست به دامن مجلس برای اصلاح این قانون شود./
https://www.asianews.ir/u/awr
اخبار مرتبط
طبق اعلام وزیر اقتصاد، معافیت بیمه شخص ثالث از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بررسی می شود.
سخنگوی صنعت بیمه کشور گفت: هر خودرویی که ارزش آن در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، غیرمتعارف محسوب می‌شود و بر این اساس قانون بیمه شخص ثالث تغییر می کند.
با وجود اینکه شدت رشد نرخ حق بیمه از نرخ دیه کمتر بوده اما پیش‌بینی می‌شود که بخشی از مردم با افزایش قیمت‌های بیمه، دیگر توان بیمه کردن خودرو خود را نداشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید