صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۵
کد خبر: 14192
گزارشگر: 213
۷۴۶
۰
۰
۱
براساس اظهارات سخنگوی صنعت بیمه

نرخ کمرشکن بیمه شخص ثالث با گران شدن خودرو

نرخ کمرشکن بیمه شخص ثالث با گران شدن خودرو
سخنگوی صنعت بیمه کشور گفت: هر خودرویی که ارزش آن در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، غیرمتعارف محسوب می‌شود و بر این اساس قانون بیمه شخص ثالث تغییر می کند.

به گزارش آسیانیوز، قیمت بسیاری از خودرو‌ها بیشتر از قیمت دیه کامل یعنی ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است، ضروری است تا قانون بیمه شخص اصلاح شود.

مجید مشعلچی فیروزآبادی، سخنگوی صنعت بیمه کشور گفت: خاستگاه اصلی ایجاد مفهوم خودرو‌های متعارف و غیر متعارف را ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث عنوان و اظهار کرد: بیش از یک دهه است که افزایش تردد خودرو‌های لوکس و گران قیمت در خیابان‌های کشور باعث بروز نگرانی برای رانندگان شده است، زیرا ارزش برخی از این خودرو‌ها از سرمایه زندگی بسیاری از آحاد جامعه بیشتر شده است و در صورت تصادف، جبران خسارت احتمالی برای افراد بی شماری سخت و بعضاً غیرممکن خواهد بود.

مشعلچی افزود: این دغدغه باعث شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی قانون اخیر بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ با هدف حمایت از افراد کمتر برخوردار جامعه، ناچاراً با محدود نمودن سقف مسئولیت مالی مقصر حادثه رانندگی به نصف دیه کامل مرد مسلمان در ماه‌های حرام، در تبصره ۴ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث خودرو‌ها را به دو گروه متعارف و غیرمتعارف تقسیم بندی کنند. به این ترتیب خودرو‌هایی که ارزش آن‌ها بیش از پنجاه درصد دیه کامل باشد خودروی غیرمتعارف محسوب شد.

به گزارش ایبنا، سخنگوی صنعت بیمه کشور تصریح کرد: با این تعریف هر خودرویی که ارزش آن در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، غیرمتعارف محسوب می‌شود. این در حالی است که در زمان تصویب قانون بسیاری از انواع خودرو‌های در حال تردد در کشور اعم از تولیدی، مونتاژ داخل و وارداتی خودروی متعارف محسوب می‌گردید، اما با گذشت زمان حتی بیشتر خودرو‌های ارزان قیمت تولید داخل هم به جمع غیر متعارف‌ها پیوستند. بیمه مرکزی ایران در سال ۱۳۹۹ برای حل این مشکل لایحه اصلاح ماده ۸ قانون مذکور را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد، اما متاسفانه تا کنون مصوب نگردیده است.

---------------

بیشتر بخوانید

افزایش نجومی حق بیمه شخص ثالث در ۱۴۰۲/نادیده گرفتن بیمه در ازای ضرورت های معیشتی؟

-------------------------------------
مشعلچی اظهار امیدواری نمود تا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با درک مشکلاتی که اجرای این قانون برای جامعه و زیاندیدگان مالی بیمه‌های شخص ثالث ایجاد نموده است، در اسرع وقت نسبت به تصویب و ابلاغ اصلاحیه مذکور اقدام کنند./


https://www.asianews.ir/u/9yb
اخبار مرتبط
مطابق بر دستور العمل شورای رقابت، جدول قیمت جدید خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو اعلام شد.
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با حضور در بخش خبری ۱۴، از میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه خبر داد.
قیمت های جدید خودرو ساعت 21 در اپلیکیشن ایتا بارگذاری خواهد شد.
طرح‌های فروش اقساطی خودرو طی سالهای گذشته همواره متقاضیان بسیار زیادی داشته است و انتظار می‌رود در سال۱۴۰۲ نیز پژو پارس ال ایکس در زمره پرفروش‌ترین سدان‌های داخلی باشد.در حالی که کمپانی تنها از طریق ثبت نام و قرعه کشی اقدام به عرضه محصولاتش می‌کند،این مجموعه‌های فروش قسطی خودرو هستند که با پر کردن خلا موجود اقدام به عرضه خودرو به شیوه اقساطی می‌کنند.با این حال لازم است تا معتبرترین و خوش‌سابقه‌ترین مرکز را برای معامله انتخاب کنید تا لذت خرید اقساطی پژو پارسlx tu5 با بهترین شرایط را تجربه نمایید.
سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه اطلاع رسانی قیمت خودرو به دست وزارت صمت است نه شورای رقابت درباره زمان اعلام قیمت توضیحاتی داد.
رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی برای توزیع رایگان آماده شد.
با وجود اینکه شدت رشد نرخ حق بیمه از نرخ دیه کمتر بوده اما پیش‌بینی می‌شود که بخشی از مردم با افزایش قیمت‌های بیمه، دیگر توان بیمه کردن خودرو خود را نداشته باشند.
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران از تعیین عوارض هزار میلیارد تومانی بیمه شخص ثالث توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید