صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۶
کد خبر: 15561
گزارشگر: 213
۱۱۳۳۲
۱
۰
۱
سهام شرکت خمیر مایه رضوی

نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «غمایه» در ۲۱ تیر+جزئیات

نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «غمایه» در ۲۱ تیر+جزئیات
نماد «غمایه» سهام شرکت خمیر مایه رضوی پس‌فردا چهارشنبه ۲۱ تیر، عرضه می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی، چندی پیش در یک نشست خبری از عرضه اولیه این شرکت در فرابورس در آینده نزدیک خبر داد.

نماد غمایه پس‌فردا چهارشنبه، ۲۱ تیر عرضه می‌شود.

جزییات عرضه اولیه غمایه در فرابورس
بر این اساس، 12 درصد از سهام شرکت خمیر مایه رضوی بعنوان نهمین عرضه اولیه سال جاری به روش حراج و در نماد معاملاتی غمایه۱، چهارشنبه 21 تیر عرضه اولیه می‌شود.


براساس اعلام فرابورس ایران، ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت خمیر مایه رضوی با نماد غمایه در تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری به روش حراج و در نماد معاملاتی غمایه۱ عرضه اولیه می‌شود. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۱ میلیون سهم بوده و قیمت ارزش‌گذاری شده آن ۳۷ هزار و ۳۹۴ ریال است.

تعداد کل سهام شرکت خمیر مایه رضوی ۲۴۰ میلیون سهم است.

آستان قدس رضوی و سازمان اقتصادی رضوی متعهدین عرضه و شرکت تامین سرمایه دماوند متعهد خرید آن است. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی فخر رضوی به‌ عنوان بازارگردان ایفای نقش می‌کند.

صرفا صندوق‌هایی (سرمایه‌گذاری و مختلط) مجاز به ورود سفارش در تاریخ عرضه هستند که گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را حداکثر تا ساعت ۲۲:۰۰ روز سه‌شنبه، ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به نشانی ایمیل MarketOperation@ifb.ir ارسال کنند. درج نام صندوق، کد بورسی صندوق و شماره تماس مدیر صندوق ضروری است.

مشخصات عمومی عرضه
تعداد کل سهام شرکت: ۲۴۰/۰۰۰/۰۰۰ سهم

متعهدین عرضه: آستان قدس رضوی و سازمان اقتصادی رضوی

مشاور عرضه: شرکت کارگزاری رضوی

متعهد خرید: شرکت تأمین سرمایه دماوند

بازارگردان: صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی فخر رضوی

مشخصات عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط به روش حراج
تعداد سهام قابل عرضه: ۲۸،۸۰۰،۰۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت

تاریخ دوره سفارش گیری و عرضه: روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱

دوره سفارش گیری: مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه

حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی: ۱/۰۰۰/۰۰۰ سهم

قیمت ارزش‌گذاری: ۳۹۴، ۳۷ ریال

این در حالی است که چندی پیش، محمدصادق مروارید، مدیر عامل این شرکت در مورد عرضه اولیه غمایه، گفت: صنعت تخمیر در دنیا ۱۷۰ سال سابقه دارد اما در ایران سابقه‌اش به ۳۵ سال ختم می‌شود و در مقایسه با دیگر صنایع جدید است. این صنعت بسیار گسترده است و انچه در ایران شناخته می‌شود بیشتر بحث نان است اما این صنعت گستردگی بیشتری دارد و حتی در داروهای مکمل انسانی و حیوانی استفاده می‌شود.


وی ادامه داد: این صنعت صادرات‌محور است و در منطقه و خاورمیانه شرکت‌های تولید کننده خمیر مایه بسیار محدود هستند.

مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند پاکستان به دلیل کمبود برق حاشیه‌های خلیج فارس به دلیل آب‌هوا نمی‌توانند ورود کنند در نتیجه این مزیتی بارز برای این صنعت در ایران است و موجب شده تقاضا برای این محصول چه داخل و چه خارج زیاد باشد.

سهامداران عمده شرکت خمیر مایه رضوی
مروارید با بیان اینکه سهامدارن عمده این شرکت را ۷۰درصد سازمان اقتصادی رضوی و ۲۹ درصد آستان قدس رضوی، تشکیل داده‌اند ادامه داد: میزان تولید شرکت در سال ۹۹ عبارت بود از ۵۰۰۶ تن، میزان تولید شرکت در سال ۱۴۰۰ عبارت بود از ۷۳۲۹ تن و میزان تولید شرکت در سال ۱۴۰۱ عبارت از ۸۱۶۱ تن بوده است که در همین راستا میزان صادرات در سال نخست، ۱۹۲۴ تن، در سال دوم، ۲۱۰۹ تن و در سال گذشته ۳۱۹۳ تن بوده است.

به گفته وی در بحث صادرات نیز شرکت روند خوبی داشته و رشد تناژ صادراتی هم افزایشی بوده و به ۳۱۹۳ تن رسیده است.

مطالعه بیشتر:پیش بینی بورس دوشنبه 19 تیر 1402 / خواب تالار شیشه‌ای در سایه تعدیل انتظارات
افزایش بازارهای صادراتی ادامه خواهد داشت و هدف ما صادرات ۵۰ درصد محصولات تولیدی است و در حال حاضر این رقم ۴۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی با شاره به اینکه صنعت خمیرمایه به اشتباه با صنعت غذا مقایسه می‌شود، گفت: اما این صنعت انحصاری است و شرکت خمیر مایه در تولید کالای با کیفیت قدم خوبی برداشته است که سرمایه این شرکت چیزی حدود ۲۴۰ میلیارد ریال است.

او در رابطه با اهداف و برنامه‌های آتیاین شرکت، افزود: بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه و افزایش تولید به میزان سالانه ۲۲۰۰ تن از ۳ ماه پایانی سال ۱۴۰۳، ادامه روند توجه جدی به کیفیت محصولات، تکمیل پروژه بهسازی و نوسازی تصفیه پساب تا قبل از نیمه دوم سال آینده و تولید تجاری دو محصول مخمر غیرفعال و عصاره مخمر صنایع دارویی کشور است و همچنین مبلغ سود خالصاین شرکت چیزی حدود ۸۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و میزان فروش خالص شرکت حدود ۴۰۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱بوده است.


ارزش‌گذاری عرضه اولیه بعدی فرابورس برچه اساسی است؟
شکری، مدیر واحد خدمات مالی تامین سرمایه دماوند نیز در نشست خبری عرضه اولیه شرکت خمیرمایه رضوی در خصوص نحوه ارزش‌گذاری شرکت گفت: حاشیه سود ناخالص بر اساس میانگین نسبت نرخ فروش به نرخ بهای تمام شده طی 4 سال اخیر برآورد شده و نرخ عملیاتی فروش خمیر مایه تازه بر اساس میانگین نسبت نرخ فروش خمیر مایه تازه به خمیر مایه خشک طی سال‌های گذشته محاسبه و برآوردها در نظر گرفته شده است

وی در ادامه افزود: نسبت فروش صادراتی بر اساس سنوات گذشته 30 درصد بوده و همچنین مجموع درآمدهای عملیاتی برای سال 1402 حدود 675 میلیارد تومان بوده است.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس هم درباره این عرضه اولیه گفت: صرفا صندوق‌هایی (سرمایه‌گذاری و مختلط) مجاز به ورود سفارش در تاریخ عرضه هستند که گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را حداکثر تا ساعت ۲۲:۰۰ روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به نشانی ایمیل MarketOperation@ifb.ir ارسال کنند. درج نام صندوق، کد بورسی صندوق و شماره تماس مدیر صندوق ضروری است (بیداربورس).

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/azj
اخبار مرتبط
سهام شرکت خمیر مایه رضوی با نماد«غمایه» در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.
سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به ۴روش مرسوم ارزش‌گذاری شد.
فردا، ۵ تیرماه، ششمین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۲ با نماد کتوسعه؛ متعلق به سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به روش ترکیبی ارائه می شود..
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مجید
۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
0

واقعا برای پر کردن جیب آقایون و دود کردن پول سرمایه گذاران جزء عرضه اولیه ها آیتم خوبی هستند ، مثل عرضه اولیه های دولت تدبیر و امید روحانی که از سال ۹۹ تا به امروز منفی هستند ،یعنی بعد از چهار سال به اصل پول خودشان هم نرسیدند .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید