صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۴
کد خبر: 15688
گزارشگر: 306
۱۷۱
۰
۰
۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد خبر داد

سرقت 5 تن کابل های شبکه توزیع در استان / فرسودگی ۱۰ درصد از ۳۰۰ هزار تیر برق موجود در استان

سرقت  5 تن کابل های شبکه توزیع در استان  / فرسودگی ۱۰ درصد از ۳۰۰ هزار تیر برق موجود در استان
یزد - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت : از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج تن یعنی حدود ۱۰ کیلومترکابل‌های فشار ضعیف دریزد به سرقت برده شده است

آسیانیوز / یزد ؛ « علی جم » در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه سارقان بعضاً به کابلهای ناچیز شبکه روشنایی معابر و بعضا نول شبکه  نیز رحم نمی‌کنند و مشکلات زیادی از جمله  وسایل برقی مشترکان  را به بار می‌آورند از اصلاح 80 در صد شبکه‌های فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار که از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفته است خبر داد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد با اشاره به اینکه  بر اساس دستورالعمل ابلاغی به ادارات و رعایت کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری وکنترل هوشمند ادارات استان به صورت روزانه از پایش ۲۵۰ اداره و قطع برق بیش از ۱۰۰ مورد از آنها از ساعت یک به بعد خبر داد .

وی تاکید نمود این قطعی  به دلیل عدم ایجاد مشکل در ارائه خدمات به ارباب رجوعان  پس از ساعت اداری تاثیر چندانی در حساسیت کارمندان این ادارات به موضوع صرفه‌جویی نداشته است .

جم با بیان اینکه : خوشبختانه با همکاری خوب مردم و دیگر مشترکان مدیریت مصرف برق در استان یزد به خوبی انجام شد و تاکنون خاموشی در بخش خانگی نداشته ایم ولی نظارت بر این حوزه نیز با اعمال پاداش برای کاهش مصرف مشترکان و در مقابل اعمال نرخ‌های اصلی برق برای مشترکان پرمصرف لحاظ می‌شود خاطر نشان کرد : پاداش مشترکان کم مصرف، در قبوض برق یکصدهزار مشترک خانگی اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد افزود : پیک مصرف برق استان یزد در حالی که سال گذشته در این روز‌ها هزارو ۷۳ مگاوات بود در هفته گذشته به هزارو ۱۷۰ مگاوات رسید.

وی با اشاره به  فرسودگی ۱۰ درصد از ۳۰۰ هزار تیر برق موجود در استان از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به این موضوع در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان یزد خبر داد و تصریح داشت با توجه به محدودیت منابع اعتباری و هزینه حدوداً ۱۵ میلیون تومانی برای تعویض تیرهای برق فرسوده، این روند به تدریج و براساس اولویت دنبال خواهد شد.

جم با بیان اینکه  استان یزد در حال حاضر حدود ۷۷۰ هزار مشترک دارد که از طریق ۲۱ هزار کیلومتر خطوط شبکه که عمدتاً خطوط هوایی است، برق رسانی می‌شوند واشاره به تداوم شدت گرما در استان و افزایش سهم مشترکان خانگی در تابستان به ۴۰ درصد کل برق مصرفی این استان صنعتی، خواستار اهتمام تمام مشترکان به صرفه‌جویی جهت گذر بدون خاموشی از دوران اوج مصرف برق شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

سرقت  5 تن کابل های شبکه توزیع در استان  / فرسودگی ۱۰ درصد از ۳۰۰ هزار تیر برق موجود در استان ، علی جم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد

https://www.asianews.ir/u/b2w
اخبار مرتبط
یزد _ مدیر عامل توزیع برق استان بیان داشت : ​در بخش مشترکان خانگی همانند سال گذشته هیچ محدودیت و خاموشی نخواهیم داشت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید