صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
کد خبر: 15758
گزارشگر: 213
۲۹۳
۰
۰
۲
اطلاعیه مطبوعاتی

حمایت اتحادیه اروپا از برنامه جهانی غذا برای کمک به پناهندگان در ایران

حمایت اتحادیه اروپا از برنامه جهانی غذا برای کمک به پناهندگان در ایران
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در ایران از نخستین کمک اتحادیه اروپا حمایت می کند.

به گزارش آسیانیوز، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در ایران از نخستین کمک اتحادیه اروپا استقبال می کند.

براساس این خبر، این کمک به سازمان اجازه میدهد تا به آسیب پذیرترین پناهندگان ساکن مهمانشهرها، کمک نقدی ارائه دهد.

این بودجه قابل توجه به مبلغ 1.5 میلیون یورو از طریق اداره کل امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا تأمین میشود و حدود 33 هزار پناهنده ساکن در 20 مهمانشهر در سراسر کشور را حمایت می کند.

باتون عثمانی، مدیر کشوری موقت برنامه جهانی غذا در ایران گفت: "از حمایت اتحادیه اروپا بسیار سپاسگزاریم که ما را قادر میسازد تا به نیازهای ضروری غذایی پناهندگان آسیبپذیر پاسخ دهیم و در عین حال روحیه انعطافپذیری آنها را برای آیندهای روشنتر تقویت کرده و تأثیر ملموسی بر زندگیشان بگذاریم."

ایران در حال حاضر دومین کشور میزبان پناهنده در جهان پس از ترکیه است که بیش از 3.4 میلیون پناهنده و جمعیتی مشابه پناهندگان را در خود جای داده است، اما پس از ورود موج جدید مهاجران آسیبپذیر افغان که به دنبال پناهندگی در ایران هستند، فشار اقتصادی بر کشور افزایش یافته است.

طاهینی تاماناگودا، که بر عملیات بشردوستانه اتحادیه اروپا در ایران نظارت دارد، میگوید: «ما در کنار پناهندگانی هستیم که از کشورهای خود گریختهاند و در حال حاضر در ایران هستند. کمک اتحادیه اروپا از عملیات برنامه جهانی غذا حمایت کرده و تضمین میکند که آسیبپذیرترین پناهندگان، ابزار کافی برای رفع نیازهای اساسی خود را داشته باشند."

پیش بینی می شود تا پایان سال 1402 و پس از تعیین وضعیت بسیاری از افراد تازه وارد، جمعیت مهمانشهرها به 52 هزار نفر افزایش یابد. برنامه دو ساله فعلی برنامه جهانی غذا بر تعهد این سازمان به حمایت از کلیه پناهندگان آسیب پذیر ساکن در مهمانشهرها از طریق ارائه کمک های نقدی بدون قید و شرط برای رفع نیازهای اساسی آنها با تمرکز بر بهبود امنیت غذایی، تاکید می کند.

به لطف حمایت کشورهای اهداکننده، برنامه جهانی غذا از زمان ورود نخستین پناهجویان از افغانستان و عراق در اواخر دههی 1980، به پناهندگان در ایران کمک میکند. این سازمان تا یافتن راه حلی پایدار به حمایت خود از پناهندگان ادامه خواهد داد.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان است که در مواقع اضطراری جان انسان ها را نجات داده و از کمکهای غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افرادی که در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی استفاده می کند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/b4s
اخبار مرتبط
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت در بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه چهار شرکت دیگر ایرانی هم تحریم شدند.
دولت بریتانیا امروز تحریم‌های خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید و هماهنگ با ایالات متحده و اتحادیه اروپا وضع کرد.
کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید