صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
کد خبر: 15869
گزارشگر: 306
۳۰۲
۰
۰
۴
رئیس کل دادگستری استان یزد

آسیب های اجتماعی و جرائم شهرستان اردکان ریشه یابی شود

آسیب های اجتماعی و جرائم شهرستان اردکان ریشه یابی شود
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: در انجام جهاد قضایی، دادگستری ضمن رسیدگی روتین به پرونده ها باید آسیب های اجتماعی و جرائم شهرستان اردکان را با استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان جامعه ریشه یابی کند

آسیانیوز / یزد ؛ « غلامعلی دهشیری » در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اردکان، اظهار داشت: نمی توان با رسیدگی صِرف به پرونده های قضایی، بر جرائم و آسیب های اجتماعی شهرستان فائق آمد بلکه باید با استفاده از شوراهای مختلف و نخبگان و فرهیختگان و صاحب نظران تلاش کرد تا پیشگیری از وقوع جرم به صورت حرفه ای و عملیاتی انجام شود.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی، شورای پیشگیری از وقوع جرم و سایر جامعه نخبگانی  شهرستان با حضور امام جمعه فاضل و فرماندار ولایی و انقلابی شهرستان، یک ظرفیت بسیار خوب در زمینه حل و فصل مشکلات شهرستان اردکان است.

این مقام قضایی با اشاره به دریافت 53 درصدی خدمات تأمین اجتماعی توسط افراد غیر بومی در اردکان، اظهار داشت: جمعیت مهاجر در شهرستان اردکان همراه با اختلاط فرهنگ ها و قومیت ها، زمینه ساز

برخی جرائم و آسیب های اجتماعی زیادی در این شهرستان بوده است که نیاز به مدیریت موضوع و تأمین زیر ساخت های لازم دارد.

وی از ورود بیش از 261 هزار پرونده در یک سال اخیر به دادگستری استان یزد خبر داد و گفت: در یک سال گذشته افزایش 10درصدی ورود پرونده به دادگستری رقم خورده است که با این احتساب، به هر نفر مقام قضایی در سال، یک هزار و 458 فقره پرونده می رسد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: این تعداد پرونده یعنی به طور میانگین هر قاضی در سال باید بیش از 500 هزار برگه پرونده مطالعه نماید که متوسط تورق و مطالعه پرونده در هر روز برای یک  مقام قضایی در استان یزد، حدود یک هزار 400 صفحه محسوب می شود.   

وی شهرستان اردکان را یکی از شهرستان های مهم استان ذکر کرد و بیان داشت:‌ توجه ویژه به این شهرستان با توجه به صنعتی و معدنی بودن شهرستان، پهناور بودن و شرایط اجتماعی خاص آن ضروری است و از این رو همراه نیروهای زبده و کارآزموده برای مدیریت قضایی شهرستان انتخاب گردیده اند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات ۲۵ ماهه علی زارع تقدیر شد و به موجب حکم انتصاب رییس قوه قضائیه جمال قوه به عنوان رئیس دادگستری شهرستان اردکان معارفه شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

آسیب های اجتماعی و جرائم شهرستان اردکان ریشه یابی شود ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد

https://www.asianews.ir/u/b7r
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد در بازدید از دفتر سرپرستی سایت خبری تحلیلی آسیانیوز با اشاره به اهمیت اتقان آراء در کشور، گفت:‌ 78 درصد آراء محاکم قضایی یزد مورد تایید و ابرام قرار می گیرد که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ارجاع 60 درصدی پرونده های قضایی استان به کارشناسی گفت: تفاوت نظرات کارشناسی در مراحل مختلف رسیدگی یک چالش اساسی برای مردم و قضات رسیدگی کننده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید