صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
کد خبر: 15901
گزارشگر: 213
۶۴۷
۰
۰
۲
افزایش کمک معیشتی از مرداد

یارانه ۲ میلیون تومانی شد

یارانه ۲ میلیون تومانی شد
یارانه معیشتی دولت به ۲ میلیون تومان افزایش یافت؛ ولی گروهی از خانوارها شامل این یارانه می شوند.
به گزارش آسیانیوز، یارانه معیشتی دولت 120 هزار تومان افزایش یافته و رقم آن به 520 هزار تومان رسیده است. اما پرداخت یارانه دو میلیونی به خانوارها شروطی دارد. این شروط چیست و یارانه جدید شامل کدام افراد می‌شود؟


 سه دهک اول جامعه یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند. اما از این ماه یارانه آنها می‌تواند تا 520 هزار تومان هم برسد. اما مشروط به اینکه افراد 50 درصد مبلغ یارانه خود را نقدی دریافت نکنند و به جای آن کالا بخرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرط جدید دولت برای افزایش 120 هزار تومانی یارانه نقدی است. آنگونه که دولت اعلام کرده افراد سه دهک اول جامعه می‌توانند ماهانه 520 هزار تومان یارانه نقدی دریافت نند اما مشروط به اینکه هر ماه نیمی از مبلغ یارانه نقدی خود یعنی 200 هزار تومان آن را کالا بخرند و تنها 200 هزار تومان آن را نقدی برداشت کنند. در این صورت است که به 200 هزار تومان مبلغ خرید از سبد کالا، 120 هزار تومان دیگر هم اضافه می‌شود و افراد می‌توانند تا 320 هزار تومان کالا خریدار کنند.

به عبارتی یارانه نقدی به ازای هر نفر از سه دهک اول 520 هزار تومان شده که 320 هزار تومان آن را باید صرف خرید سبد کالا شود و تنها 200 هزار تومان آن را می‌توان نقدی برداشت کرد.

با این حساب، یارانه نقدی یک خانوار چهار نفره در دهک اول تا سوم که پیش از این یک میلیون و 200 هزار تومان بود به دو میلیون و 80 هزار تومان می‌رسد که تنها می‌توان 800 هزار تومان آن را نقدی برداشت کرد و با یک میلیون و 280 هزار تومان دیگر باید کالا خرید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که سبد خرید کالا از قبل مشخص است و شامل 11 قلم کالایی می‌شود که با قیمت سال 1401 محاسبه می‌شود.

 دولت اعلام کرده که در صورت موفقیت این طرح و استقبال از آن، افزایش یارانه نقدی به دهک‌های چهارم تا پنجم هم می‌رسد.

سبد یارانه شامل چه کالاهایی می‌شود؟
براساس اطلاعیه وزارت کار سبد کالابرگ شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود. مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه‌التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند./
https://www.asianews.ir/u/b8n
اخبار مرتبط
بازار شایعات درباره افزایش قیمت بنزین همچنان داغ است.
بر اساس گزارش ها نرخ نان یارانه‌ای به طور ناگهانی ۴۰ درصد افزایش یافته است.
معاون وزارت کار با توضیحاتی درباره کالابرگ اعلام کرد که یارانه ها براساس تورم افزایش می یابد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید