صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
کد خبر: 16178
گزارشگر: 213
۳۳۹
۰
۰
۱
براساس یک پیش بینی مطرح شد

فروپاشی بیت‌کوین

فروپاشی بیت‌کوین
نسیم نیکلاس طالب، نویسنده کتاب تأثیرگذار «قوی سیاه» اخیرا پیش بینی خود را درباره سقوط بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان بیان کرده است.

به گزارش آسیانیوز، نسیم نیکلاس طالب، نویسنده مشهور و تحلیلگر ریسک که با کتاب «قوی سیاه» شهرت دارد، اخیراً جامعه ارزهای دیجیتال را با پیش‌بینی نابودی بیت‌کوین برانگیخته است.

نسیم نیکلاس طالب، نویسنده کتاب تأثیرگذار «قوی سیاه» اخیراً در شبکه های اجتماعی پیش بینی های خود را درباره سقوط بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان بیان کرده است.

در روز جمعه، طالب گفت که آنچه که «در نهایت بیت کوین را از بین می برد، سقوط نیست، بلکه فروپاشی اجتناب ناپذیر است». وی افزود: «مدها بیشتر با بی تفاوتی تهدید می شوند تا انزجار».

به گزارش اقتصادآنلاین، این نظرات در زمانی بیان می‌شوند که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال با سطوح مختلفی از نظارت و نوسانات بازار مواجه هستند.

در حال حاضر بیت کوین پیشتاز بازار رمزارز است، اما به گفته طالب، سقوط آن ممکن است آنطور که برخی انتظار دارند چشمگیر نباشد.

اوایل این ماه، طالب با اشاره به کاهش قیمت بیش از 85 درصدی نسبت به اوج خود، اشاره کرده بود که حجم معاملات بیت کوین به آرامی در حال ناپدید شدن است.

او هشدار داد که با کاهش حجم، دستکاری‌های بازار آسان‌تر می‌شود و در نهایت، اینگونه است که بیت‌کوین منفجر می‌شود.

در حالی که نظرات طالب مطمئناً قابل تامل است، ضروری است در نظر بگیریم که دستکاری بازار و کاهش علاقه ریسک‌هایی هستند که مختص بیت‌کوین نیستند، بلکه چالش‌هایی هستند که بسیاری از دارایی‌ها در بازارهای مالی با آن مواجه هستند.

طالب مدت‌هاست که منتقد فدرال رزرو و بیت کوین بوده است. او در یکی از توییت‌های قبلی خود اظهار داشت که این استدلال که بیت‌کوین جایگزین بهتری برای فدرال رزرو است ناقص است و تا آنجا پیش رفت که گفت: «فدرال رزرو بد است؛ بیت‌کوین بدتر است».

او همچنین نقش بیت کوین را به عنوان یک محافظ در برابر تورم و ریسک های تامین مالی زیر سوال برد و مواردی را برجسته کرد که قیمت بیت کوین در سناریوهایی کاهش یافت که قرار بود به عنوان محافظ عمل کند.

به‌عنوان فردی که در درک ریسک و عدم قطعیت شهرت دارد، دیدگاه‌های احتیاطی طالب در مورد بیت‌کوین، تعادلی اساسی برای احساسات صعودی که اغلب در فضای کریپتو شنیده می‌شود، ارائه می‌کند. اینکه آیا بیت کوین همانطور که طالب پیشنهاد می کند با "فروپاشی اجتناب ناپذیر" روبرو خواهد شد یا به تکامل و انطباق با چالش های بازار ادامه خواهد داد، یک سوال باز باقی می ماند.

گزارشگر: حسین عسکری

https://www.asianews.ir/u/bg8
اخبار مرتبط
رپیام‌رسان مشهور تلگرام در اقدامی جدید، قابلیت دریافت مبالغ به صورت رمزارزهای بیت‌‌کوین و تتر و TON برای کاربران خود را فعال کرده است.
در این مقاله قصد تحلیل بیت کوین و بیان نحوه خرید آن را داریم. همراه ما باشید.
یکی از ویژگی‌های عمومی ارزهای دیجیتال که همه افراد از آن آگاه‌اند، نوسانات غیرقابل پیش‌بینی آن‌هاست. حتی اگر به به صورت حرفه‌ای دنیای ارزهای دیجیتال را پیگیری نکنید هم می‌دانید که ارزش هر رمزارز به صورت دائمی بالا و پایین می‌رود و همین مسئله است که می‌تواند سبب افزایش یا کاهش سرمایه شما شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید