صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
کد خبر: 16928
گزارشگر: 213
۷۷۶
۰
۰
۱
احتمال انفجار در فرودگاه کشور اروپایی

آخرین وضعیت بمب‌گذاری در هواپیمای ایرانی در هامبورگ/ایجاد جو ناامنی/ فردوگاه پایتخت آلمان تعطیل شد

آخرین وضعیت بمب‌گذاری در هواپیمای ایرانی در هامبورگ/ایجاد جو ناامنی/  فردوگاه پایتخت آلمان تعطیل شد
امروز ایمیلی به فرودگاه هامبورگ ارسال شده که در آن یک آدرس ناشناس از احتمال بمب‌گذاری در هواپیمایی که از مقصد تهران به هامبورگ رفته بود، خبر داده است.

به گزارش آسیانیوز، عملیات فرودگاه هامبورگ آلمان در پی تهدید بمب گذاری در هواپیمای تهران به طور ناگهانی قطع شد.

ایمیل ناشناس به فرودگاه

امروز ایمیلی به فرودگاه هامبورگ ارسال شده که در آن یک آدرس ناشناس از احتمال بمب‌گذاری در یکی از هواپیماهای ورودی به این فرودگاه خبر داده است. هواپیمایی که از مقصد تهران به هامبورگ رفته بود.

این تهدید بمب‌گذاری که از طریق یک ایمیل ناشناس ارسال شد، مقامات را وادار کرد تا همه پروازها و فرودها را به حالت تعلیق درآورند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد فرودگاه هامبورگ شود.

هواپیمای درگیر در این تهدید به سرعت در منطقه ویژه ایزوله شد. بررسی‌های امنیتی بر همه مسافران و خدمه اعمال و بازرسی کامل هواپیما و چمدان ها انجام شد. با وجود تنش محسوس، اوضاع به خوبی مدیریت شد و بمبی پیدا نشد.

این خبر را نخستین بار رسانه BNN وابسته به بلومبرگ منتشر کرد و دیگر رسانه‌های خارجی هم به آن پرداختند.

با خنثی شدن تهدید، فرودگاه به فعالیت عادی خود بازگشت. پلیس فدرال اکنون در حال بررسی منبع تهدید است. وقفه در عملیات پرواز، در حالی که قابل توجه بود، باعث ایجاد حداقل اختلال در کل ترافیک هوایی شد، که گواهی بر پروتکل‌های قوی مدیریت بحران در فرودگاه هامبورگ است.


تجارت نیوز نوشت این حادثه در فرودگاه هامبورگ به دنبال مجموعه‌ای از اعتصابات کارکنان امنیتی و خدمات زمینی رخ داد که منجر به لغو و تاخیر پروازها در چندین فرودگاه آلمان از جمله برلین و هامبورگ شد. اعتصابات توسط اتحادیه وردی (Verdi) رهبری می شود که خواهان افزایش دستمزد اعضای خود است. به‌رغم مذاکرات با شرکت‌های امنیت هوانوردی، هیچ توافقی حاصل نشده است، که حاکی از احتمال حملات بیشتر در صورت عدم یافتن راه‌حلی است.

پیامدهای تهدید به بمب

تهدید بمب، در حالی که معلوم شد بی‌اساس است، بر آسیب‌پذیری‌های ذاتی در بخش هوانوردی تاکید می‌کند. این به عنوان یک یادآوری جدی برای شرکت‌های امنیت هوانوردی و مقامات فرودگاه در سراسر جهان در مورد اهمیت حفظ اقدامات امنیتی سختگیرانه عمل می‌کند. این حادثه همچنین ممکن است باعث بررسی دقیق‌تر اختلافات کارگری در صنعت شود، زیرا ادامه ناآرامی‌ها می‌تواند به طور بالقوه فرصت‌هایی برای نقض امنیت ایجاد کند.

بر طبق اطلاعات پروازی صبح امروز تنها یک پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر از تهران به سمت هامبورگ با مشخصات

واکنش ایران

هواپیمایی ایران ایر ساعت 8 و 25 دقیقه پرواز به مقصد هامبورگ بوده است.

جواد صالحی روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار رکنا در خصوص این خبر تاکید داشت که هیچ پیامی از سوی فرودگاه هامبورگ برای ما در این خصوص ارسال نشده است و افزود: این موضوع هیچ ارتباطی به پرواز های ایران به سمت هامبورگ ندارد. هیچ پیامی از سوی فرودگاه هامبورگ برای ما در خصوص این خبر و ادعایی که مطرح شده به فرودگاه امام (ره) اعلام نشده است.

به نوشته رکنا، روابط عمومی فرودگاه امام در ادامه بیان داشت : ارسال پیام های تهدیدی به فرودگاه های جهان یک امر متداوم است و بخاطر یک ایمیل بعید است یک فرودگاه را به تعطیلی بکشانند زیرا همه فرودگاه های جهان، دارای تیم های مخصوص بررسی این پیام های تهدیدی و واکنش مناسب در برابر آنها هستند و بدون ایجاد دلهره برای مردم به این امور رسیدگی می کنند.

گفتنی است، بررسی خبرنگار رکنا از اطلاعات پرواز فرودگاه امام (ره) حاکی از این بود که پرواز صبح امروز تهران به سمت هامبورگ به سلامت در مقصد نشسته است ولی از آن سو ، پرواز به سمت تهران هنوز مجاز نشده است.

و اما مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در این خصوص به تسنیم گفته است:امروز یک فرد ناشناس ایمیلی به پلیس هامبورگ ارسال کرده و مدعی بمب گذاری در پرواز تهران هامبورگ شده است.

در زمان حاضر مسافران از هواپیما پیاده شده و یک سری اقدامات امنیتی و چک هواپیما و وسایل مسافران در حال انجام است.

شنیده‌ها حاکی است، فرد تهدید کننده تبعه استرالیا است و دستگیر شد.

این هواپیما حدود ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر در هامبورگ به زمین نشست و اکنون در منطقه ویژه‌ای قرار دارد.

ظاهرا به دلیل این تهدید بمب گذاری، پروازهای فرودگاه هامبورگ به‌طور کامل متوقف شده است؛ سخنگوی این فرودگاه گفت که از ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر هیچ پرواز یا فرودی در این فرودگاه انجام نشده است./

https://www.asianews.ir/u/d3w
اخبار مرتبط
مقامات پاکستان از یک کشتار انتحاری وسیع در یک مراسم مذهبی مسلمانان خبر دادند.
پالایشگاه نفت بندرعباس امروز دچار انفجار شدید شد.
برخی گزارش ها، امروز روز دوشنبه (۲۷ شهریور) از سقوط یک فروند پهپاد در گرگان خبر دادند؛ بعدتر اما گفته شد که انفجار در سامانه آفندی و پهپادی عامل حادثه بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید