صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
کد خبر: 17077
گزارشگر: 213
۱۲۰۱
۰
۰
۱
فقدان کارگردان بزرگ سینمای مدرن ایران

جزئیات و زمان تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش

جزئیات و زمان تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش
مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی سینماگران برگزار می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، زمان مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر اعلام شد.

این مراسم از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز بامداد یکشنبه ۲۳ مهرماه با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اجتماعی خود از قتل داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران و همسرش خبر داد.
-------------------

بیشتر بخوانید

قاتلان آشنای داریوش مهرجویی چه کسانی بودند؟/روایت وکیل کارگردان معروف درباره قتل+نخستین ویدئوی کامل از صحنه های جنایت

----------------------------------
داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های موج نوی سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است و آخرین فیلم خود «لامینور» را نیز در سال ۹۸ ساخته بود.

-------------------

بیشتر بخوانید

واکنش شدید و اعتراضی سینماگران و بازیگران به قتل داریوش مهرجویی

---------------------------------- 

مهرجویی در اسفند ۱۴۰۰ و زمانی که «لامینور» مجوز اکران نوروزی نگرفت، در یک پیام ویدیوئی و با لحن تند گفت با دستیارانش در وزارت ارشاد «تحصن» می‌کند.

در این پیام ویدیویی کارگردان فیلم «هامون» گفت: «من دیگر می‌خواهم بجنگم. بیایید مرا بکشید. این سینه من. بزنید. بزنید. نابودم کنید. بکشید. هر ظلمی می‌خواهید بکنید، اما من حقم را می‌گیرم.»


https://www.asianews.ir/u/d86
اخبار مرتبط
در حالی که اخباری مبتنی بر نبودن دوربین در منزل داریوش مهرجویی و گفته های وکیل وی منتشر شده است؛ مقام انتظامی خبر داد که چهار مظنون شناسایی شده‌اند که دو نفر از این افراد بازداشت شده اند.
براساس برخی گزارش ها داریوش مهرجویی و همسرش در روزهای اخیر بارها تهدید به مرگ شده بودند؛ ولی ماجرای تهدیدها چه بود و این حادثه چگونه رقم خورد...
سینماگران و بازیگران از قتل داریوش مهرجویی در بهت فرو رفتند و واکنش نشان دادند!
خبرنگار و حامد بهداد، بازیگر، ساعاتی بعد از جنایت وارد شهرک و محل جنایت شدند و نخستین روایت از صحنه فجیع قتل و جزئیات این گونه مخابره شد...
جزئیاتی از قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش از جمله بریدن سر کارگردان معروف ایرانی از سوی پلیس البرز تشریح شده است؛ این خبر تلخ ضایعه ای دردناک برای سینمای ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید