صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۹
کد خبر: 17255
گزارشگر: 306
۱۶۹
۰
۰
۲
در جمع خبرنگاران استان یزد مطرح شد

برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» دریزد

برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» دریزد
یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» در یزد خبر داد

آسیانیور / یزد ؛ «احسان عابدی» در جمع اصحاب رسانه استان یزد با بیان این که جشنواره تئاتر چتر زندگی با محوریت خانواده و آسیب‌های این حوزه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره امسال در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شده و از سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  افزود : در این دوره جمعاً ۱۴ اثر برگزیده که ازشنبه ششم آبانماه و طی مدت سه روز در بافت تاریخی، بوستانها و مدارس و دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت : خوشبختانه طی سالیان اخیر اقدامات خوبی در حوزه تئاتر استان انجام شده و حمایت‌های خوبی در راستای رونق تئاتر استان صورت گرفته است.

عابدی از حمایت‌های همه‌جانبه مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از هنرمندان استان قدردانی کرد

«مصطفی زارع‌زاده» سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست  با بیان اینکه اصولا در دنیا اینگونه مراسمها را در بافتهای تاریخی برگزار می کنند تصریح داشت :  تردد هنرمندان کشوری به استان یزد قطعاً باعث انتقال تجربیات و ارتقای سطح هنر تئاتر در بین فعالان این عرصه خواهد شد .

وی از اجرای ارسال 9 اثر از سایر استان ها و ۵ اثر نیز از استان یزد به عنوان آثار برگزیده خبر داد و ساعت تعیین شده اجراهای عموم را از ساعت ۱۸:۰۰ به بعد در محل بافت تاریخی و بوستانهای شهر و در ساعت صبح برای مدارس و دانشگاه‌ها اعلام کرد .

زارع زاده خاطرنشان کرد : یک اجرا برای داوران و دو اجرا نیز در سطح شهر جهت عموم مردم خواهد بود

«حمید زارع» دبیر جشنواره نیز در این نشست با بیان این که جمعاً ۱۴ اثربرگزیده  از میان ۱۱۸ اثر بازبینی شده که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد ه از ۹ اثر مربوط به لرستان، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و کرمانشاه و ۵ اثر نیز از استان یزد خبر داد.

وی گفت : اجراهای تخصصی در زندان اسکندر واقع در بافت تاریخی و اجراهای عمومی به صورت صبح و بعد از ظهر در مدارس و دانشگاه‌ها و بوستانهای شهر برگزار خواهد شد. 

دبیر جشنواره اظهار داشت : این جشنواره با ایده و ابتکار یزدیها شکل گرفته و از سال آینده به صورت بین المللی نیز دنبال خواهد شد .

زارع  به تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره ها پرداخت و گفت : آثاری در این جشنواره پذیرفته شده است که تا قبل از این در جشنواره دیگری نمایش داده نشده باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «امیر صاحب جلال» هنرمند پیشکسوت تئاتر استان که پنجشنبه گذشته دارفانی را وداع گفت، گرامی داشته و حسب اعلام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پلاتو هنر یزد که به همت وی بنا گردیده شده، به نام این هنرمند نام گذاری شود.

در پایان از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» دریزد احسان عابدی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، مصطفی زارع‌زاده سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ، حمید زارع دبیر جشنواره

https://www.asianews.ir/u/ddf
اخبار مرتبط
یزد - آیین نکوداشت استاد «محمود حرازی یزدی» هنرمند پیشکسوت خوشنویسی یزد به نحو با شکوهی با حضور مسئولین استان و دوست داران این هنر برگزار شد
یزد - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تشریح برنامه‌های هفته خوشنویسی در استان، از برگزاری مراسم تکریم و نکوداشت استاد حرازی یزدی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی استان در این هفته خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید