صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
کد خبر: 18244
گزارشگر: 2
۲۰۶
۰
۰
۲
جدول وزن ورق گالوانیزه

فرمول محاسبه وزن ورق گالوانیزه (آنلاین) + جدول وزنی

فرمول محاسبه وزن ورق گالوانیزه (آنلاین) + جدول وزنی
قبل از بیان جدول وزن ورق گالوانیزه و فرمول محاسبه آن، بهتر است یک توضیح کوتاه و مختصر درباره محصول ارائه دهیم. این قطعات یک نوع فلز مسطح بوده که ماده اولیه آن از آهن تشکیل شده است. این ورق‌ها عموما ضخامت کمی دارند و در صنایع مختلف مانند خودروسازی و ساخت و ساز مورد استفاده واقع می‌شوند. این محصول بسته به کاربرد، انواع مختلفی داشته و در ضخامت‌های متنوعی تولید خواهند شد.

برای محاسبه وزن این قطعات، یک فرمول ساده وجود دارد که با داشتن پارامترهای مربوطه می‌توانید به راحتی وزن محصول مورد نظر خود را محاسبه کنید و از صحت آن اطمینان حاصل نمایید.

جدول وزن گالوانیزه چیست؟

این قطعات در پروژه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای انجام محاسبات و برنامه‌ریزی دقیق در این پروژه‌ها، نیاز به دسترسی به اطلاعات دقیقی درباره وزن ورق‌های گالوانیزه وجود دارد.

ورق گالوانیزه

به همین منظور جدول وزنی ورق گالوانیزه به عنوان یکی از منابع اصلی برای مهندسان و تولیدکنندگان استفاده می‌شود. این جدول بر اساس استانداردها و مشخصات فنی مرتبط با ضخامت، عرض ورق‌ها و جنس محصول را مشخص می‌کند.

وزن ورق گالوانیزه چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه وزن محصول مورد نظر، ابتدا حجم ورق را با ضرب طول، عرض و ضخامت آن محاسبه می‌کنیم. سپس با توجه به نوع پوشش گالوانیزه روی ورق، وزن پوشش را از حجم کل ورق کم کرده و وزن واقعی محصول را محاسبه می‌کنیم.
محاسبه دقیق وزن این قطعات بسیار مهم است زیرا به عنوان یک پارامتر اساسی در محاسبات ساختمانی، حمل و نقل و هزینه‌های مرتبط با مصالح و بودجه‌بندی پروژه‌ها تاثیرگذار است. در مورد این ورق‌ها نمی‌توان از جدول اشتال استفاده کرد زیرا ضخامت این نوع ورق معمولا بین ۰/۳ تا ۳ میلی‌متر است و جدول اشتال ورق فولادی به ضخامت‌های ۵ میلی‌متر به بالا اختصاص دارد و به همین دلیل برای محاسبه وزن آن باید به گونه‌ای دیگر عمل کرد.

با چه فرمولی وزن ورق گالوانیزه را می‌توان به دست آورد؟

فرمول محاسبه وزن این ورق‌ها شباهت زیادی با فرمول محاسبه وزن ورق سیاه دارد. در این فرمول چگالی فولاد را که برابر با ۷/۸۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب است، در نظر گرفته و چگالی روی که برابر با ۷/۱۴ گرم بر سانتی‌متر مکعب بوده، در نظر گرفته نخواهد شد. به همین دلیل، ممکن است وزن محاسبه شده برای محصول توسط این فرمول، دقت کمتری داشته باشد. برای استفاده از این فرمول، باید عرض و طول را به متر و ضخامت را به میلی‌متر تبدیل کنید تا وزن ورق گالوانیزه را در واحد کیلوگرم به دست آورید.

وزن ورق گالوانیزه = طول ورق (میلی متر) × عرض ورق (میلی متر) × ضخامت (میلی متر) × چگالی ورق (گرم بر سانتی‌متر مکعب)

چگونه می‌توان وزن ورق گالوانیزه را به صورت آنلاین محاسبه کرد؟

استفاده از روش محاسبه وزن ورق‌های گالوانیزه علاوه بر افزایش درصد خطای محاسباتی، زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت. به همین دلیل برای راحتی کار طراحان و مهندسان سازه، یک ابزار آنلاین برای محاسبه وزن این محصولات فراهم شده تا وزن آن‌ها را با سرعت بیشتر و با کمترین خطا تخمین بزند. باید توجه داشت که برآوردی که با استفاده از این ابزار به دست می‌آورید، با مقدار واقعی تفاوت بسیار کمی دارد.

وزن ورق گالوانیزه

با استفاده از ابزار آنلاین محاسبه وزن آهن‌آلات، می‌توانید به راحتی مقدار آهن و فولاد مورد نیاز برای ساخت محصولاتی مانند ورق‌های گالوانیزه، سیاه، میلگردها، تسمه‌ها، نبشی‌ها و پروفیل‌ها را نیز محاسبه کنید. برای این کار، کافی است مشخصات فیزیکی محصول مورد نظر خود را مانند ضخامت، عرض، طول و تعداد به ابزار آنلاین محاسبه وزن آهن‌آلات داده تا با یک کلیک وزن مورد نیاز خود را دریافت کنید.

جمع‌بندی

در بازار مواد ساختمانی و صنعتی، وزن از معیارهای اصلی برای تعیین قیمت ورق‌های فولادی به شمار می‌آید. وزن در ورق‌های گالوانیزه بیشتر نشان‌دهنده کیفیت بالا یا مقاومت بهتر در برابر زنگ‌زدگی و آسیب است. بنابراین، در خرید این نوع ورق‌ها نیاز است که تاثیر وزن بر قیمت را در نظر بگیرید. انتخاب میان ورق‌های با وزن‌های مختلف باید با توجه به‌نیازهای شما انجام شود تا بهترین تعادل میان کیفیت، مقاومت و قیمت را داشته باشید. به طور کلی، تمامی محصولات فولادی از جمله ورق گالوانیزه قیمت ثابتی نداشته و به صورت روزانه تغییر پیدا می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت پیوان به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی مقاطع و ورق‌های فولادی از آخرین قیمت این محصول در بازار مطلع شوید.

https://www.asianews.ir/u/dCj
اخبار مرتبط
بخش عظیمی از آهن به فولاد تبدیل می‌شود، یعنی ترکیبی از آهن و کربن! این ترکیب خصوصیات مکانیکی و شیمیایی بسیاری دارد و به همین دلیل به عنوان یک ماده اساسی در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، خودروسازی، صنایع دریایی و ... کاربرد دارد. همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید، حجم بسیار بزرگی از انواع آهن آلات در حال خرید و فروش است که شاید از تصور ما خارج باشد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید