صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
کد خبر: 18281
گزارشگر: 2
۱۷۱
۰
۰
۲
تاثیر قیمت فولاد بر قیمت خودرو

تاثیر قیمت ورق گالوانیزه بر قیمت خودرو

تاثیر قیمت ورق گالوانیزه بر قیمت خودرو
تاثیر قیمت فولاد بر قیمت خودرو یکی از مسائل مهم در صنعت ماشین‌سازی است و به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت این وسیله مطرح می‌شود. در طول سال‌های گذشته، قیمت اتومبیل‌ها با افزایش زیادی روبرو شده است. خودروسازان ایرانی برای ساخت بدنه ماشین‌ها از فولاد و ورق‌های تولید داخل استفاده می‌کنند. افراد بسیاری در صنعت اتومبیل، به‌ویژه نمایندگان انجمن‌های خودروسازی، افزایش قیمت فولاد را به‌عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت این وسیله مطرح کرده‌اند.

قیمت ورق گالوانیزه چه تاثیری بر قیمت خودرو می‌گذارد؟

قیمت ورق گالوانیزه

یکی از قسمت‌های حیاتی خودرو، بدنه آن است که علاوه بر ایجاد ایمنی برای سرنشینان، ظاهر زیبایی را فراهم می‌کند. بدنه خودرو حدود ۳۰ درصد از وزن کل آن را تشکیل می‌دهد. در ساخت بدنه، از انواع ورق‌های فولادی استفاده می‌شود و همانطور که گفته شد، امروزه استفاده از ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی، به دلیل خواص متمایز آنها نسبت به ورق‌های سیاه، اهمیت دارد.
این ورق به دلیل خاصیت جوشکاری مناسب، کیفیت بسیار بالا، مقاومت به زنگ‌خوردگی، و خاصیت رنگ‌پذیری، در صنعت خودروسازی جایگاه خود را به خوبی محکم کرده است. بنابراین، تاکنون هیچ جایگزین مناسبی برای این محصول پیدا نشده است. به طور کلی، قیمت ورق گالوانیزه ثابت نیست؛ علت آن را می‌توان در قیمت دلار، عرضه و تقاضا و دیگر فاکتورهای بازار، پیدا کرد. به دلیل سیاست‌های داخلی کشور، صادرات این محصول به کشورهای مختلف، به خصوص کشورهای عربی، افزایش یافته است؛ این موضوع باعث کمبود در بازار داخلی می‌شود و در نتیجه، قیمت ورق گالوانیزه افزایش می‌یابد.
افزایش قیمت ورق به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم تولید خودروها می‌تواند در افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت خودروها تاثیر گذار باشد. با افزایش نوسانات قیمت این نوع ورق در بازار داخلی و تاثیر مستقیم آن بر قیمت خودروها، مشخص است که هرگونه تغییر در قیمت این ماده اولیه، تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودروسازی خواهد داشت.

رابطه افزایش قیمت خودرو و قیمت آهن چیست؟

افزایش قیمت خودرو

قیمت آهن و ورق‌های فولادی مستقیماً بر تولید خودروها تأثیر می‌گذارد. همانطور که گفته شد، افزایش قیمت ورق روغنی، ورق رنگی و ورق گالوانیزه باعث افزایش هزینه‌های تمام شده برای تولید خودروهای داخلی می‌شود. این افزایش هزینه‌ها مالیات را نیز دربرمی‌گیرد و در نهایت، تحولات قابل توجهی را در صنعت خودروسازی ایجاد می‌کند.
عواملی مانند تحریم‌ها، واردات برخی قطعات حساس و مواد اولیه، و واردات خودروها می‌توانند به صورت غیرمستقیم بر قیمت آهن‌آلات و به تبع آن، خودروها در بازار داخلی تاثیر بگذارند.
استراتژی اصولی برای کنترل قیمت‌ها در صنعت خودروسازی می‌تواند راه‌حلی موثر باشد تا قیمت ورق‌های فولادی را در تعادل نگه دارد. افزایش قیمت خودروها منجر به کاهش تقاضا می‌شود و این تأثیر، به خصوص در صنعت خودروسازی که به قوانین تامین و تقاضا حساس است، دیده می‌شود. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که صنعت خودروسازی تحت تأثیر افزایش قیمت آهن‌آلات و ورق‌های فولادی قرار دارد. با وجود چالش‌های موجود، به نظر می‌رسد هر دو بازار، هنوز چشم‌انداز چالش‌های بیشتری را در پیش دارند.

جمع‌بندی

از آنجایی که اکنون واردات ورق گالوانیزه به داخل کشور انجام نمی‌شود، پیش‌بینی ما این است که قیمت تمام‌شده خودروها در بازار داخلی به‌صورت پیوسته افزایش یابد. افزایش قیمت این محصول نیز می‌تواند به افزایش قیمت خودروهای مختلف منجر شود. با توجه به نوسانات قیمت در بازار، بهترین راه حل برای دریافت قیمت به‌روز ورق گالوانیزه، استفاده از سایت‌ پیوان به آدرس https://pivan.co/ به عنوان مرجع معتبر استعلام قیمت آهن است. خرید از این مجموعه به شما این امکان را می‌دهد که این نوع ورق را با کیفیت بالا در اختیار داشته باشید.

https://www.asianews.ir/u/dCS
اخبار مرتبط
معمولا ورق‌های گالوانیزه در ضخامت‌هایی از ۰/۲۵ میلی‌متر تا ۲/۵ میلی‌متر تولید می‌شوند و این بازه ضخامت باید حتما رعایت شود تا کیفیت محصول حفظ شود. با توجه به تنوع در ضخامت و ابعاد این قطعات، وزن آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. زیاد بودن ضخامت ورق گالوانیزه باعث شکنندگی آن شده، در حالی که ضخامت کمتر باعث افت کیفیت ورق و حتی از بین رفتن قابلیت خم شدن آن خواهد شد. علاوه بر ضخامت کل ورق، کوتینگ ورق نیز در دسته‌بندی این محصول اهمیت دارد. کوتینگ ورق به میزان لایه پوشش فلز روی سطح ورق اشاره دارد. کوتینگ بر حسب گرم بر متر مربع بیان می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید