صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
کد خبر: 18311
گزارشگر: 2
۲۶۵
۰
۱
۱
ورق فولادی قوی

کاربرد انواع ضخامت ورق گالوانیزه (۲، ۲/۵ و...) در صنعت ساختمان سازی چیست؟

کاربرد انواع ضخامت ورق گالوانیزه (۲، ۲/۵ و...) در صنعت ساختمان سازی چیست؟
در سال‌های اخیر ورق‌های گالوانیزه بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند. این قطعات در واقع ورق‌های فولادی قوی هستند که با یک لایه از فلز روی پوشش داده شده‌اند. به همین دلیل آن‌ها دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی بوده و از خود در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث شده است تا این ورق‌ها در ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گیرند.

قبل از پرداختن به ضخامت این محصول و کاربرد آن باید به این پرسش که ورق گالوانیزه چیست، پاسخ داد. همانطور که گفته شد، محصولات گالوانیزه از جمله موضوعاتی هستند که در صنعت ساختمان و صنایع تولیدی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه توجه شما را به کاربرد انواع ضخامت این محصول جلب می‌کنیم.

ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف چه کاربردی در ساختمان‌سازی دارند؟

استفاده گسترده از ورق‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان‌سازی به دلیل مزایای منحصر به فرد آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. این نوع ورق‌ها علاوه بر این صنعت در صنایع دیگری نیز مانند خودروسازی، ساخت سازه‌های شهری، لوازم خانگی و نظامی نیز کاربرد دارند که ما در این مطلب فقط به صنعت ساختمان‌سازی پرداخته و به چندین کاربرد مهم این محصول در این صنعت اشاره خواهیم کرد.

  • ساخت نرده و حفاظ

برای ساخت نرده و حفاظ باید از موادی استفاده کرد که دارای سرعت نصب بالا و همچنین دارای صرفه اقتصادی باشند. برای انتخاب این مواد مورد نظر باید به قابلیت جوشکاری و اتصال آن‌ها نیز که بسیار حائز اهمیت است، توجه داشت. استفاده از ورق‌های با ضخامت 1.5 و عرض ۱۰۰۰ میلی متر برای این منظور بسیار مناسب بوده و می‌تواند در ساخت آن‌ها مورد استفاده واقع شود.

  • لوله کشی ساختمان

لوله‌های قدیمی اغلب از جنس چدن یا آهن ساخته می‌شدند و سرعت تخریب و زنگ زدگی بالایی داشتند. اما در لوله‌های نسل جدید، چنین مشکلاتی وجود ندارد.
این لوله‌ها از جنس فولاد ساخته شده‌اند و دارای استحکام بسیار بالایی هستند. در ساخت آن‌ها فرایند گالوانیزاسیون به کار گرفته شده تا مقاومت آن‌ها در برابر آب و رطوبت افزایش یابد. گالوانیزه با ضخامت ۲  و عرض ۱۲۵ میلیمتر، که ابعاد ۱۲۵x۲۵۰ را دارند برای ساخت این لوله‌ها برای کانال‌سازی بسیار محبوب و پرکاربرد هستند.

  • سقف ساختمان

از این قطعات به دلیل وزن سبکی که دارند، در سقف‌سازی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ساخت و ساز با استفاده از محصولات گالوانیزه به قدری سریع و آسان بوده که در عرض چند روز می‌توان سقف یک آلاچیق یا سوله‌ی بزرگ را تکمیل کرد. برای این منظور نیاز به ورق‌های گالوانیزه با ضخامت ۲/۵  و عرض ۱۲۵۰ میلیمتر است؛ این ورق‌ها بسیار پرکاربرد هستند. قیمت این نوع ورق به دلیل کاربرد و فروش بسیار زیادی که دارد، برای اکثر کسانی که فعالیت ساخت و ساز شغل اصلیشان است مهم می‌شود؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه ۲/۵ میل به سایت پیوان به عنوان یکی از بهترین تامین‌کنندگان مقاطع و ورق‌های فولادی مراجعه کنید.

ساختمان سازی

 

چرا در صنعت ساختمان سازی از ورق های گالوانیزه استفاده می‌کنند؟

استفاده از این ورق‌ها که دارای مزیت‌های بسیاری چون موارد زیر هستند، کمک کرده تا در سال‌های اخیر در صنعت ساختمان‌سازی، هزینه‌های ساخت و ساز تا حدودی کاهش یابد.

  • طول عمر زیاد:

میانگین طول عمر ورق‌های پوشش داده شده با روی در محیط‌های کاملا خورنده حدودا بین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

  • دوام پوشش:

با توجه به ساختار متالورژیکی خاص خود، پوشش حاصل از فرایند گالوانیزه دارای مقاومت مناسب در برابر آسیب‌های مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.

  • محافظت کامل:

پوشش حاصل از فرایند گالوانیزه قادر است تمام نقاط و سطوح فولادی را از جمله گوشه‌ها، جاهای کوچک و فرورفتگی‌ها، به خوبی پوشش داده و از خوردگی آن‌ها جلوگیری نماید. در این زمینه هیچ پوششی بهتر از پوشش گالوانیزه نمی‌تواند عمل کند.

  • بازرسی آسان:

کنترل و بازرسی پوشش گالوانیزه را می‌توان به راحتی با استفاده از بررسی بصری انجام داد. در شرایط خاص که نیاز به ارائه تضمین برای کنترل کیفیت وجود دارد، آزمایش‌های مخرب مانند تست کشش، خمش، سختی‌سنجی و غیره مورد نیاز خواهند بود.

جمع بندی

به طور کلی، کاربرد این ورق‌ها در صنعت ساختمان و سایر صنایع بسیار گسترده است و در این مطلب برخی از کاربردهای مهم آن را ذکر کردیم. بنابراین، برای انتخاب ورق گالوانیزه با یک ضخامت خاص، در ابتدا باید تحقیق کنید که کدام نوع آن برای استفاده شما مناسب است و بعد اقدام به تهیه این محصول نمائید.

https://www.asianews.ir/u/dDn
اخبار مرتبط
سقف شیروانی یکی از مهمترین و حساس‌ترین مراحل در پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌رود. اجرای این بخش از سازه و مراحل آن، نیازمند دقت و تخصص بالایی است. ورق‌های گالوانیزه به عنوان ماده‌ای پرکاربرد برای ساخت سقف‌های شیبدار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از یک سو این ورق‌ها به دلیل هزینه‌ به صرفه‌ای که دارند، در بین مجریان ساخت‌و‌ساز از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند؛ از سوی دیگر این قطعات دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغییرات دما بوده و در مناطق پربارش، برای ساخت سقف‌های شیروانی بسیار مناسب هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید