صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۲
کد خبر: 19133
گزارشگر: 306
۱۴۳
۰
۰
۲
دستاوردی از دانشکده زبان و ادبیات

کسب رتبه برتر بخش علمی جشنواره قصه‌گویی توسط استاد و دانش‌آموخته دانشگاه یزد

کسب رتبه برتر بخش علمی جشنواره قصه‌گویی توسط استاد و دانش‌آموخته دانشگاه یزد
یزد - دکتر محمدرضا نجاریان استاد گروه ادبیات فارسی دانشگاه یزد و دکتر فاطمه قانع دانش‌آموخته دکتری این دانشگاه، برای نگارش کتاب "معنویت در داستان کودکان" به عنوان برگزیدگان بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

 

آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش دریافتی از دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه یزد، در آیین اختتامیۀ بخش علمی جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی که ۱۷ دی‌ماه در کرمانشاه برگزار شد، این کتاب براساس یافته‌های علمی رساله دکتری فاطمه قانع به نگارش درآمده است که پیش از این، به راهنمایی دکتر نجاریان در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد دفاع شده و در خرداد ماه سال جاری انتشارات دستان آن را به چاپ رسانده است. 

این کتاب به یاری نظریه‌ای مطرح در حیطه روان‌شناسی کودک به بحث معنویت در داستان کودکان پرداخته است. مبنای پژوهش حاضر نظریه «آگاهی ارتباطی» ربکا نای درباره معنویت کودکان است.

 

در این کتاب ابتدا عناصر پنج‌گانه این نظریه به منظور کاربرد در زمینه تحلیل داستان کودک، بازتعریف می‌شود؛ سپس با بررسی داستان‌هایی که برای کودکان و در زمینه معنویت نوشته شده است، الگوهای داستان‌نویسی معنوی کودکان استخراج و معرفی می‌شود.

 

این الگوها نه تنها در زمینه نقد داستان‌های معنوی کودکان کاربرد دارد؛ بلکه می‌تواند الهام‌بخش نویسندگان این حیطه نیز باشد تا با بهره‌گیری و آگاهی از این الگوهای داستان‌نویسی تمام ابعاد معنویت کودکان را در داستان‌هایشان بازتاب دهند.

شایان ذکر است؛ جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرساله از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی از متولیان فرهنگ و هنر، برپا می‌شود و ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ اختتامیه بخش علمی این جشنواره به صورت مجزا در کرمانشاه برگزار شد. در این جشنواره، متخصصان حوزه قصه و داستان در بخشهای جُستار، کتاب، پایان‌نامه و رساله‌های دانشگاهی به رقابت می‌پردازند و از پژوهشگران و نوآوران پژوهشی برتر، تقدیر می‌شود. پژوهشگران این حوزه تا پایان مهرماه سال جاری فرصت داشته‌اند که آثار پژوهشی خود را به دفتر دبیرخانۀ جشنواره ارسال کنند تا مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

کسب رتبه برتر بخش علمی جشنواره قصه‌گویی توسط استاد و دانش‌آموخته دانشگاه یزد

https://www.asianews.ir/u/dQQ
اخبار مرتبط
یزد - به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست مشترک مسئولان حوزه علمیه استان و جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان یزد، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در محل حوزه علمیه عبدالرحیم خان یزد برگزار شد
یزد - گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد با حضور جمعی از مسئولان، اعضای هیات علمی دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه شامگاه گذشته برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید