صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
کد خبر: 2467
گزارشگر: 213
۱۹۲۰
۰
۰
۱
وزیر نفت:

چرخ توسعه ایستاده است/از سپاه و نیروهای امنیتی برای صادرات نفت کمک خواستیم

چرخ توسعه ایستاده است/از سپاه و نیروهای امنیتی برای صادرات نفت کمک خواستیم
وزیر نفت گفت: برای دور زدن تحریم‌ها تلاش زیادی کرده است و از قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه و نیروهای امنیتی خواسته تا برای صادرات نفت کمک کنند.
وزیر نفت گفت: برای دور زدن تحریم‌ها تلاش زیادی کرده است و از قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه و نیروهای امنیتی خواسته تا برای صادرات نفت کمک کنند.

بیژن نامدار زنگنه که امرور، ۲۵ شهریور در جلسه علنی مجلس سخن می‌گفت، برنامه ایران را صادرات مویرگی نفت اعلام کرد و گفت: «هرچه صادر می‌کنیم، به اسم ایران نیست».

روز ۲۱ مرداد امسال، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا وابسته به سپاه با اعلام اینکه این قرارگاه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، خواستار دریافت نفت و اموال دولتی به جای طلب قرارگاه شد.

وزیر نفت ایران همچنین با اشاره به اینکه برای توسعه و پیشبرد پروژه‌های نفتی به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، گفت: منابعی برای حرکت توسعه‌ای کشور نداریم.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه از هر پیشنهادی برای فروش نفت حمایت می‌کنیم گفت: «نفت موتور محرک صنعت کشور است، ما منابعی برای حرکت توسعه‌ای کشور نداریم.

در هفته‌های گذشته نمایندگان مجلس یازدهم انتقادات شدیدی درباره عملکرد وزیر نفت ایران مطرح کرده بودند. ۱۱۴ نفر از نمایندگان نیز در نامه‌ای به سران سه قوه خواستار بررسی عملکرد آقای زنگنه شده بودند.

وزیر نفت در جلسه امروز مجلس با رد این انتقادات، از نمایندگان خواست که با توجه به شرایط تحریم و آنچه او جنگ تمام‌عیار اقتصادی توصیف کرد، برخورد کنند.

او در عین حال گفت با وجود تحریم‌ها، در بخش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی صادرات ایران افزایش یافته است.

وزیر نفت ایران گفت برای صادرات این فرآورده‌ها از طریق بورس عمل شده ولی از بیان جزئیات آماری خودداری کرد.

بانک مرکزی ایران روز ۱۵ شهریور امسال طی گزارشی از صادرات ۲۹ میلیارد دلار نفت، میعانات گازی، محصولات نفتی و گاز در سال ۹۸ خبر داد که نسبت به سال ۹۷ کمتر از نصف شده است. سال ۹۷ این رقم ۶۰ میلیارد و ۷۳۵ میلیون دلار بود.

در ماه‌های گذشته گزارش‌های متفاوتی درباره میزان صادرات نفت ایران منتشر شده است./

https://www.asianews.ir/u/1IN
اخبار مرتبط
وزیر خارجه آمریکا امروز به افزایش ذخایر اورانیوم ایران واکنش نشان داد و از کشورهای جهان خواست که برای اعمال تحریم‌های شدید به ایالات متحده بپیوندند.
وزیر خارجه انگلیس در نشست پارلمان این کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران منبع بی ثباتی است، درباره مکانیسم ماشه، پرونده محکومان امنیتی دوتابعیتی در ایران و بدهی لندن به تهران درباره با خریدهای تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی ایران صحبت کرد.
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: اختلاف میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تنها به نفع تهران بود.
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: دسترسی ایران به سلاح‌های پیشرفته، آینده صلح و ثبات در خاورمیانه را به دچار خطر می کند و ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران، تحریم خواهند شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع دولت بر اثر فشار تحریمی در سال پایانی تقلیل یافت و ما باید برنامه ریزی خاصی برای مردم تعبیه کنیم.
روزنامه وال استریت ژورنال The Wall Street Journal روزنامه اقتصادی امریکایی از تهدید ایالات متحده به تحریم نفتکشهای حامل سوخت از ایران به ونزوئلا خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید