صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 2476
گزارشگر: 213
۹۵۲
۰
۰
۲
اعتراض نماینده دائم ایران در سازمان ملل

ایران درباره توییت های دونالد ترامپ به سازمان ملل نامه نوشت

ایران درباره توییت های دونالد ترامپ به سازمان ملل نامه نوشت
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران برای انتقام‌گیری از ترور قاسم سلیمانی از طریق ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی مطرح شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نیز در واکنش، روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور در قالب توئیتی نوشت که «هر حمله ایران، پاسخی هزار برابر دریافت خواهد کرد.»

به نقل از مهر، مجید تخت روانچی در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل محتوای این توئیت را «نقض اصول منشور سازمان ملل» دانسته و از شورای امنیت خواسته است آمریکا را «وادار کند به تهدیدات و سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه خود پایان دهد.»

نشریه آمریکایی پولیتیکو روز دوشنبه نوشته بود مقامات دولت آمریکا به استناد گزارش‌های اطلاعاتی گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در حال توطئه برای کشتن لانا مارکس، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی است.

پس از واکنش دونالد ترامپ به این گزارش، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در واکنش به توئیت آقای ترامپ تهدید کرد که «هرگونه خطای راهبری آمریکا با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد»./
https://www.asianews.ir/u/1IW
اخبار مرتبط
رئیس‌ جمهور آمریکا گفت: هر حمله ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ داده خواهد شد.
در نشست روز پنج شنبه فرانسه بریتانیا و آلمان اعلام کردند که با هر گونه فعالیت و توسعه ساختن بمب هسته ای در ایران مخالف هستند.
وزیر خارجه انگلیس در نشست پارلمان این کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران منبع بی ثباتی است، درباره مکانیسم ماشه، پرونده محکومان امنیتی دوتابعیتی در ایران و بدهی لندن به تهران درباره با خریدهای تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی ایران صحبت کرد.
وزیر خارجه سوییس عصر امروز بعد از دیدارش با محمدجواد ظریف در یک پیام توئیتری نوشت که آقای پومپئو پیش از این سفر، در خصوص «کانال مالی انسان‌دوستانه» با او صحبت کرده است و سفر او ربطی به مسائل روابط و مذاکره ایران و آمریکا ندارد.
«ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده، قرار است امروز،۱۶ شهریور در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی و از جمله «کانال مالی انسان‌دوستانه سوئیس» مذاکره کند.
وزیر خارجه سوئیس روز شنبه به تهران می آید
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: دسترسی ایران به سلاح‌های پیشرفته، آینده صلح و ثبات در خاورمیانه را به دچار خطر می کند و ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران، تحریم خواهند شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع دولت بر اثر فشار تحریمی در سال پایانی تقلیل یافت و ما باید برنامه ریزی خاصی برای مردم تعبیه کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید