صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
کد خبر: 2689
گزارشگر: 213
۱۳۲۸
۰
۰
۰
از سوی ایالات متحده آمریکا

طرح تحریم کامل بانک های ایران امروز اعمال می شود

طرح تحریم کامل بانک های ایران امروز اعمال می شود
دولت آمریکا شدیدترین تحریم های بخش مالی مانند تحریم کل سیستم بانکی ایران به منظور قطع اقتصاد ایران از جهان خارج را امروز اعمال می کند.
یک هفته پس از آن‌که خبرگزاری بلومبرگ نوشت دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج است، خبرگزاری رویترز و روزنامه واشینگتن‌پست خبر می‌دهند که دولت آمریکا در این مورد تصمیم خود را گرفته و قرار است این طرح را به احتمال زیاد امروز، پنج‌شنبه، ۱۷ مهر، اعلام کند.

رویترز می‌نویسد این اقدام «عملا درهای بخش مالی جهان را به‌طور کامل به روی ایران خواهد بست» از قول یک دستیار حزب جمهوری‌خواه در کنگره که در جلسات مربوط به این موضوع حضور داشته خبر می‌دهد که این تصمیم احتمالا روز پنج‌شنبه اعلام می‌شود.

رویترز می‌نویسد که وزارت امور خارجه آمریکا هنوز به درخواست برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده است.

روز چهارشنبه، روزنامه واشینگتن‌پست نیز به نقل از سه مقام آگاه گزارش داد که علی‌رغم هشدار اتحادیه اروپا در مورد عواقب انسانی تحریم‌ها بر ایران، دولت آمریکا قصد دارد این تحریم‌های جدید را علیه بخش مالی ایران اعمال کند.

به گزارش این روزنامه، تحریم‌های جدید، معدود بانک‌های ایرانی را که تاکنون مشمول تحریم‌های ثانویه نبوده‌اند، هدف خواهد گرفت.

بنابر این گزارش، یک مقام ارشد اروپایی گفته است مقام‌های اروپایی نگرانند که اگر بانک‌های باقی‌مانده ایران تحریم شوند، دارایی‌های خارجی ایران به‌ طور واقعی مسدود شود و کمبود ارز خارجی برای پرداخت واردات بشردوستانه تشدید شود.

در مقابل مدافعان این طرح در دولت آمریکا در این مورد به واشینگتن‌پست گفته‌اند که وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌تواند با صدور نامه‌هایی به شرکت‌های مجاز به فروش خاص، عواقب انسانی این تحریم‌های مضاعف را کاهش دهد.

آنها در ادامه گفته‌اند که انزوای بیشتر تجاری ایران در راستای تلاش‌های دولت ترامپ برای درهم شکستن اقتصاد ایران با هدف کشاندن مقامات تهران به پای میز مذاکره انجام می‌شود.

به نوشته واشینگتن‌پست، دولت ترامپ در ابتدا نسبت به این ایده تمایلی نشان نداده بود، اما تلاش‌ مشترک لابی مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی و گروهی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه، از جمله سناتور تد کروز (از تگزاس) و تام کاتن (از آرکانزاس)، در پیشبرد این طرح موثر افتاده است.

این روزنامه از قول کارشناسان می‌نویسد که این اقدام احتمالاً باعث کاهش بیشتر ارزش پول ایران و ایجاد بحران نقدینگی در کشور خواهد شد.

در هفته جاری، یک روز پس از رسیدن قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، گفت که اخبار مربوط به طرح دولت ترامپ برای «قطع کامل ارتباط نظام مالی ایران» بر بازار ارز ایران اثر روانی داشته است.

روز دوشنبه الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد و همان‌طور که در روزها و هفته‌های آینده خواهید دید آن را افزایش خواهیم داد./
https://www.asianews.ir/u/1Mk
اخبار مرتبط
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع اسرائیل گفته است که توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورش با دولت‌های عربی جبهه مبارزه علیه ایران را تقویت می‌کند.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
وزیر بهداشت ایران در سخنانی کنایه‌آمیز خطاب به رئیس بانک مرکزی ایران گفته است برای اینکه موجب تزلزل پایه‌های نظام و تغییر نرخ دلار نشود، به معاون خود دستور داده است بودجه اندکی که برای مبارزه با کرونا اختصاص یافته بود را برگرداند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا قاضی ایرانی را که حکم به اعدام نوید افکاری داده بود، سه زندان و یک دادگاه ایران را تحریم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید