صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۳
کد خبر: 2635
گزارشگر: 213
۱۰۵۳
۰
۰
۱
رویترز نوشت:

بنزین توقیف شده ایران در نیویورک تخلیه شد

بنزین توقیف شده ایران در نیویورک تخلیه شد
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.

اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.

به گزارش رویترز، آمریکا سه ماه بعد از توقیف محموله‌های بنزین ارسالی ایران به ونزوئلا، دست به کار تخلیه آنها در بنادرش شده است.

آمریکا در ماه ژوئیه چهار نفتکش حامل ۱.۱ میلیون بشکه بنزین ایران را که گفته می‌شود به ونزوئلا ارسال شده بود، بدون استفاده از زور توقیف کرد. این محموله‌ها با نفتکش‌هایی که در کنترل یک شرکت یونانی بود حمل می‌شد.

سپس آمریکا محموله بنزین آنها را به دو نفتکش بزرگتر حمل کرد و به پایانه‌های نفتی خود ارسال نمود.

همان زمان چهار شرکت اماراتی و عمانی مدعی شدند که محموله‌ها به این شرکت‌ها فروخته شده بود و قرار بود به تاجران پرویی و کلمبیایی تحویل داده شود.

این چهار شرکت شامل سیتی انرژی و مبین اینترنشنال امارات، عمان فیول، سهار فیول عمان، علیه توقیف نفتکش‌ها به یک دادگاه در آمریکا شکایت کردند و به همین خاطر روند تخلیه محموله‌ها برای هفته‌ها معطل ماند.

این در حالی است که ایران بلافاصله بعد از توقیف محموله‌ها مدعی شدند که این محموله‌ها متعلق به ایران نیست، اما بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران روز ۲۷ مرداد تأیید کرد که این محموله‌ها متعلق به ایران بوده اما به‌ صورت فوب به ونزوئلا فروخته و تحویل شده بود و پول آن نیز تسویه شده است.

ارزش این محموله‌ها ۵۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز ۲۴ مرداد گفته بود بنزین ایرانی توقیف‌شده از نفتکش‌های عازم ونزوئلا می‌تواند به قربانیان آمریکایی تروریسم دولتی برسد.

رویترز می‌نویسد یکی از نفتکش‌های حامل بنزین توقیفی ایران که با پرچم سنگاپور حرکت می‌کند، ۵۵۷ هزار بشکه محموله خود را به بندر نیویورک تخلیه کرده است.

ایران در ماه‌های مه و ژوئن نیز ۱.۵ میلیون بشکه بنزین خود را تحویل ونزوئلا داد. اخیرا نیز دو نفتکش از سه نفتکشی که ایران با ۸۲۰ هزار بشکه بنزین راهی ونزوئلا کرده بود، به مقصد رسیدند و نفتکش سوم نیز به نزدیکی آب‌های ونزوئلا رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/1Lr
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نخستین مناظره تلویزیونی خود بر سر دیوان عالی آمریکا، کووید- ۱۹، سوابق دو نامزد، اقتصاد، تغییرات اقلیمی، مسائل نژادی و خشونت در شهرها و یکپارچگی انتخابات به بحث و جدل پرداختند.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه در جنگ نامرئی با ویروس چینی هستیم و این سازمان باید چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا در خصوص اقداماتش پاسخگو کند، درباره ایران هم گفت که ما از توافق بسیار بد هسته‌ای با ایران خارج شدیم.
یک نامه حاوی ماده سمی ریسین برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارسال شد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا، پلیس اف بی ای، تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده تا مشخص کند این نامه از کجا ارسال شده است.
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، همسرش ملانیا و جو بایدن، نامزد حزب دمکرات روز گذشته در ایالت پنسیلوانیا در مراسم یادبود قربانیان سقوط پرواز شماره ۹۳ «یونایتد» حملات تروریستی یازدهم سپتامبر حضور یافتند.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به دلیل کمک به ایجاد صلح بین إسرائیل و امارات کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل شد.
رییس جمهوری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که صربستان متعهد شده سفارت خود در اسرائیل را به اورشلیم منتقل کند و جمهوری کوزوو و اسرائیل نیز برای برقراری مناسبات میان خود به توافق رسیده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید