صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 2726
گزارشگر: 213
۱۰۴۹
۰
۰
۱
در ادامه افزایش قیمت ارز

سفر رئیس بانک مرکزی به عراق برای آزادسازی منابع مالی

سفر رئیس بانک مرکزی به عراق برای آزادسازی منابع مالی
با ادامه بحران افزایش قیمت ارز در ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به منظور آزادسازی منابع ارزی ایران به عراق سفر کرده است.

با ادامه بحران افزایش قیمت ارز در ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی برای آن‌چه که «آزادسازی منابع» ارزی ایران اعلام شده، به عراق سفر کرده است.

این دومین سفر رئیس بانک مرکزی ایران به عراق طی چهار ماه گذشته است. همتی ۲۸ خرداد نیز به بغداد رفته بود.

ایران بارها از مسدود شدن منابع ارزی ایران در کشورهایی چون عراق و کره‌جنوبی به عنوان یکی از دلایل بحران در بازار ارز داخلی نام برده‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که شرکتی در عراق برای تسویه حساب طلب پنج میلیارد دلاری ایران تاسیس شده است. ایران و عراق توافق کرده‌اند که بغداد بدهی‌های گازی و برقی خود به ایران را با صادرات غذا و دارو تسویه کند.

با این حال مشخص نیست چه مشکلی در مسیر اجرایی‌شدن این توافق‌ها رخ داده که رئیس‌ کل بانک مرکزی ناچار به سفر به بغداد شده است.

بانک مرکزی ایران همچنین اعلام کرده است که از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه، روزانه ۵۰ میلیون دلار به صورت اسکناس به بازار تزریق می‌کند و سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها را به ۵۰۰ هزار دلار افزایش می‌دهد.

براساس گزارش رسانه‌ها بازار ارز ایران واکنش مثبت چندانی به این تحولات نشان نداده است و قیمت دلار در بازار امروز تهران بیش از ۳۱ هزار تومان بوده است.

به نقل از آخرین نرخ‌های اعلام شده، نرخ دلار در بازار صبح روز دوشنبه ۲۱ مهرماه در تهران ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

نرخ دلار از اردیبهشت سال ۹۷، پس از خروج دولت ترامپ از برجام و اعمال تحریم علیه ایران، دچار نوسانات زیادی شده است. این نوسانات در طول هفت ماه گذشته به اوج خود رسیده است و نرخ دلار از ۱۶ هزار تومان در ابتدای سال‌جاری به بیش از ۳۱ هزار تومان در روزهای اخیر رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/1MU
اخبار مرتبط
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در حدی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده، به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.
نماینده ایران در سازمان ملل می‌گوید سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران با هدف تغییر نظام طراحی شده است
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
در ادامه تشدید تنش‌ بین ایران و عربستان، کابینه عربستان سعودی بار دیگر بر درخواست این کشور برای اتخاذ موضعی قاطع‌تر از سوی جامعه جهانی علیه ایران تأکید کرد.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید