صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۲
کد خبر: 2906
گزارشگر: 213
۱۳۳۹
۰
۰
۲
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

فلفل و اعجاز جوانی!

فلفل و اعجاز جوانی!
فلفل میوه درختچه ای بالارونده و گل دهنده و از خانواده Piperaceae می باشد که معمولاً این میوه خشک می شود و به عنوان یک چاشنی و ادویه استفاده می شود؛ دارا بودن آنتی اکسیدان قوی و خاصیت ضد پیری از مهم ترین خواص این میوه یا ادویه است.

فلفل میوه درختچه ای بالارونده و گل دهنده و از خانواده Piperaceae می باشد که معمولاً این میوه خشک می شود و به عنوان یک چاشنی و ادویه استفاده می شود.
مصرف فلفل سفید یا سیاه بیشتر بستگی به نوع ذائقه دارد.

فلفل سفید معمولاً برای زیبایی بیشتر به غذاهای با رنگ روشن مانند سس های سفید و سس های با رنگ روشن و پوره سیب زمینی همچنین فلفل سفید در برخی از غذاها به دلیل طعم خاص آن استفاده می شود مانند غذاهای چینی و بسیاری غذاهای سوئدی.

طعم تند فلفل به خاطر وجود ترکیبی بنام piperine است که میزان آن در فلفل سفید تا حدودی بیشتر از فلفل سیاه است. فلفل سیاه یک منبع عالی منگنز و ویتامین K و یک منبع بسیار خوب مس و فیبر رژیمی و یک منبع خوب آهن، کروم و کلسیم است. همچنین حاوی کربوهیدراتها، قند، فیبر محلول و غیر محلول، سدیم، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آمینو اسیدها می باشد.

در درمان بیماریهایی مانند یبوست، اسهال، گوش درد، بیماری قلبی، خشونت صدا، سوء هاضمه، نیش حشره، بیخوابی، درد مفصل، مشکلات کبد، بیماریهای ریه، آبسه دهان و دندان، پوسیدگی دندان، دندان درد و ناراحتی های چشم، گلودرد، تجمع خلط در گلو، سرفه، بهبود گوارش و سلامتی روده، اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی، شکستن سلولهای چربی و لاغری موثر و مفید است.

فلفل وقتی آسیاب می شود ترکیبات آروماتیک و معطر آن به سرعت تبخیر می شود. بنابراین توصیه می شود دان فلفل بلا فاصله قبل از استفاده آسیاب شود. بطری های درب آسیابی یا گریندر بطور مکانیکی دان فلفل کامل را در سایز های مختلف خرد و یا پودر می کند. این باعث می شود عطر و طعم طبیعی فلفل بهتر و ملموس تر احساس شود. ضمن اینکه مصرف کننده را از خلوص فلفل مصرفی مطمئن می سازد.

شاید کمتر کسی شنیده باشد که فلفل میتواند برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند، به طور موثری کمک کننده باشد. استنشاق بخار ناشی از فلفل سیاه می تواند علائم ناشی از ترک سیگار را کاهش دهد.

فلفل گوارش و آنزیم ها را تحریک می کند. زمانی که فلفل سیاه مصرف می کنید به خصوص با وعده های غذایی، میتواند توانایی هضم غذا را افزایش دهد.
پیپرین موجود در فلفل سیاه، فعالیت های محافظتی را علیه انواع مختلف سرطان انجام می دهد. همچنین جذب مواد مغذی دیگر مانند سلنیوم، کورکومین، بتاکاروتن و ویتامین های B را در روده های شما را افزایش می دهند، که تمام این مواد مغذی برای سلامت روده و پیشگیری از سرطان موثر می باشند. بویژه در جلوگیری از سرطان پروستات و کولون موثر است.

فلفل سیاه گردش خون و جریان مخاطی را تحریک می کند و هنگامی که با عسل ترکیب کنید، به عنوان یک عامل سرکوب کننده طبیعی سرفه به کار می رود.
یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را با دو قاشق غذاخوری عسل، در یک فنجان مخلوط کنید، مقداری آب جوش را به آن بیفزایید و اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه بماند. سپس نوشیدنی را میل کنید. آن را سه بار در روز تکرار کنید تا از گرفتگی و احتقان سینوس ها رها شوید. فلفل سیاه دستگاه تنفسی را پاک می کند و سایر علائم مربوط به آسم را کاهش می دهد.

فلفل سیاه تاثیرات زیادی بر سلامت مغز دارد. پپرینی که در فلفل سیاه وجود دارد به عنوان یک مهار کننده آنزیم های مسئول تجزیه انتقال دهنده های عصبی عمل می کند. در کاهش بیماری پارکینسون موثر است. همچنین می تواند پیری و زوال عقل را به تأخیر بیاندازد و به جلوگیری از آلزایمر کمک کند. علاوه بر همه اینها اثرات مفیدی در بیماران سکته مغزی نشان داده است.

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه میتوانند به تثبیت میزان قند خون کمک کنند و از این طریق به درمان دیابت کمک می کند. یکی دیگر از خواص فلفل سیاه این است که می تواند به دفع سنگ مثانه کمک شایانی کند. پپرین موجود در فلفل سیاه مانند یک داروی ضدافسردگی عمل کرده و سیستم عصبی را تحریک می کند.

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی بنوشید تا ناراحتی های معده را تسکین دهد.

آنتی اکسیدان های قوی که در فلفل سیاه موجود هستند ، مزایای ضدپیری فوق العاده را ارائه می دهند و به درمان آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کند.بعلاوه علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و حتی لکه های تیره را از بین می برد.
برای اثر بخشی بهتر، فلفل سیاه را با عسل یا زردچوبه ترکیب کنید. این کار باعث می شود تا به کمک خواص آنتی اکسیدانی فلفل سیاه مسائل جدی مو، مانند شوره سر و ریزش حل شود./


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1PG
اخبار مرتبط
بیش از ۱۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت کشور از تولیدات صنعت غذای کشور تامین می‌شود. در سال 97 صادرات محصولات تبدیلی کشاورزی و مواد غذایی ایران به 5/5 میلیارد دلار رسید که با وجود تحریم های شدید علیه ایران این رقم قابل توجه است
عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد و برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به عوامل بیماری‌زا به ویژه ویروس کرونا در این ایام، باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، توصیه‌های تغذیه‌ای و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن را بسیار جدی گرفت.
هر ایرانی سالانه به طور متوسط ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می‌کند و در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته ولی مصرف شیر و لبنیات تنها حدود یک دهم درصد رشد کرده است!
در حال حاضر حدود 60 شرکت فعال در ترکیه در زمینه صادرات به قطر فعالیت هستند و کشور ترکیه با قطر مناسبات سیاسی و تجاری خوبی دارد. اما یکی از مزیت های کشور ما نسبت به ترکیه این است که صادرات از ترکیه به قطر فقط از طریق هوایی امکانپذیر است در حالیکه صادرات ما به قطر از طریق بنادر هم انجام می گیرد.
با توجه به نوسان‌های ارزی و محدودیت‌های بین‌المللی، واردات محصولات مشابه خارجی و مواد اولیه با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده است و شرایط فعلی فرصت مناسبی برای توسعه صنایع داخلی است.
مناطق آزاد با تسهیل مقررات و کاهش بروکراسی‌های اداری و با توجه به اینکه خارج از قلمرو گمرکی است در توسعه صادرات نقش مهمی ایفا می کند؛ این در حالی است که اصلاح نظام بانکی و تطابق با قوانین بین المللی از مهم ترین ضرورت هایی است که باید در مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد.
امروز روز ملی صادرات است و کشور ما به لحاظ جغرافیایی، ترانزیتی و موقعیت استراتژیک منطقه ای شرایط فوق العاده ای دارد که می تواند از مزیت های مهم در تجارت خارجی باشد که باید از این موقعیت بی نظیر بهره برد، ولی یکی از عمده مشکلاتی که در ایران وجود دارد این است که بدون شناخت کافی وارد بازارها می‌شویم و همین امر سبب می شود که واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده و در رقابت با سایر رقبا با شکست روبه‌رو می‌شوند.
بعد از جنگ جهانی دوم ایده ایجاد مناطق آزاد تجاری با هدف رسیدن به اقتصاد آزاد و گسترش صادرات در میان کشورهای جهان شکل گرفت وتاسیس مناطق آزاد تجاری در ایران نیز با هدف کمک به توسعه صادرات و ارز آوری و اشتغال آفرینی و گسترش فعالیت های اقتصادی با کشورهای منطقه ایجاد شد.
امنیت غذایی در واقع به معنای دسترسی همه افراد یک جامعه در تمام طول عمر به غذای سالم و کافی برای داشتن یک زندگی سالم و فعال است.
استاندارد از پایه‌های استوار علم است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد و باید در جهت افزایش سطح کیفیت تلاش کرد تا به فن‌آوری پیشرفته تولید هر محصول نایل آمد و حمایت از تولید و سرمایه ملی تنها در سایه توجه به تولید و ارایه خدمات با کیفیت و استاندارد میسر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید