صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۳
کد خبر: 3246
گزارشگر: 213
۱۲۹۸
۰
۰
۱
براساس تحقیقات مؤسسه ملی سلامت

ابتلا به کرونا چه علائم ماندگاری در بدن باقی می گذارد؟

ابتلا به کرونا چه علائم ماندگاری در بدن باقی می گذارد؟
به نقل از مؤسسه ملی تحقیقات سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی جدید علائم عصبی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می دهد این بیماری تهدیدی برای سیستم عصبی است.
به نقل از مؤسسه ملی تحقیقات سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی جدید علائم عصبی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می دهد این بیماری تهدیدی برای سیستم عصبی است.بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان، تظاهرات عصبی دارند که شامل سردرد، سرگیجه، کاهش هوشیاری، مشکل در تمرکز، اختلالات بویایی و چشایی، تشنج، سکته مغزی، ضعف و درد عضلانی است. اگرچه نسبت بیماران با علائم عصبی در مقایسه با بیماران تنفسی اندک است.

حال سوال این است که شایع ترین علائم عصبی ماندگار بعد از ابتلا به کووید-۱۹ چه هستند و توصیه ها چیست؟ شواهد موجود در زمینه پاسخ به سوال نشان می دهد دو مورد بیشترین میزان را در بر دارد.

سردرد
: سردرد یکی از اولین علائم عصبی کووید-۱۹ است. به ویژه اگر علائم دیگری مانند درد، تب و از دست دادن چشایی یا بویایی وجود داشته باشند.

حساسیت به نور و سایر علائم چشمی
: اگرچه تقریبا به اندازه سردرد شیوع ندارد، اما حساسیت به نور (یا به اصطلاح فوتوفوبیا) و سایر علائم چشمی می توانند در دوره عفونت حاد کووید-۱۹ و همچنین در هفته های بعد از بهبودی رخ دهند. تخمین ها حاکی از آن است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از بیماران به فوتوفوبیا مبتلا می شوند، حتی برخی از محققان دریافتند که این رایج ترین علامت چشمی کووید-۱۹ است.

در حالی که هنوز توصیه های خاصی راجع به مواردی که به طور مستقیم توسط ویروس کرونا ایجاد می شود در دسترس نیست، اما ممکن است بتوانند درمان های معمول سردرد یا میگرن و همچنین گزینه هایی برای درمان حساسیت به نور مانند عینک های مخصوص و سایر اصلاحات سبک زندگی شامل نوشیدن آب، انجام حرکات کششی و تنفسی عمیق، روش های تمرکز ذهن و حواس و هم چنین وعده های غذایی سالم را پیشنهاد دهند./
https://www.asianews.ir/u/1UQ
اخبار مرتبط
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت.
شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه شب، ۲۲ آبان‌ماه، خبر داد که چهار میلیون واکسن ضد کرونا ساخت شرکت فایزر به اسرائیل خواهد رسید و محموله‌های نخست واکسن تا یک ماه و نیم دیگر در دسترس اسرائیلی‌ها خواهد بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید