صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۶
کد خبر: 3309
گزارشگر: 213
۳۲۶۸
۰
۰
۳
بنا بر بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده

زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس رسید

زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس رسید
نیروی دریایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» مجهز به سیستم موشکی هدایت‌شونده به همراه دو رزم‌ناو آمریکایی حامل سامانه‌ای مشابه، روز دوشنبه اول دی‌ماه، با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شدند. ‎
نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه، یکم دی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» مجهز به سیستم موشکی هدایت‌شونده به همراه دو رزم‌ناو آمریکایی حامل سامانه‌ای مشابه، روز دوشنبه اول دی‌ماه، با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شدند. ‎

در این بیانیه آمده است که حضور زیردریایی هسته‌ای جورجیا در منطقه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا «نمایش‌دهنده توان نیروی دریایی ایالات متحده برای تردد و اجرای عملیات تا هر جایی است که قوانین بین‌المللی اجازه دهد.» ‎

بنابر گزارش‌ها، زیردریایی جورجیا قابلیت حمل ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک را دارد.

نیروی دریایی آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده است که حضور زیردریایی مزبور، از سوی دیگر، «نشانگر تعهد و پایبندی آمریکا به شرکای منطقه‌ای و امنیت دریایی با استفاده از گستره کاملی از قابلیت‌هاست تا برای دفاع در برابر هر گونه تهدید در منطقه تحت نظارت «سنتکام» (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) همواره در آماده‌باش باشد.» ‎
 
از سویی دیگر، در روزهای اخیر نیروی هوایی و نیروی دریایی پادشاهی عربستان سعودی به همراه فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی و هوایی آمریکا، یک رزمایش مشترک هوایی را «با هدف تقویت قدرت دفاعی» در آب‌های خلیج فارس برگزار کرده‌اند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه افزایش پیدا کرده است.

ژنرال کنث مک‌کنزی به خبرنگاران گفت: «آماده‌ایم از خود، دوستان‌ و شرکایمان در منطقه دفاع کنیم و اگر ضرورت ایجاب کند برای واکنش نشان دادن آمادگی داریم».

ژنرال مک‌کنزی در اظهارات خود تصریح کرد: «ارزیابی من این است که ما در موقعیت خیلی خوبی قرار داریم و آماده‌ایم در برابر اقداماتی که ایرانی‌ها و گروه‌های نیابتی آن‌ها ممکن است انجام دهند واکنش نشان دهیم».

در همین حال، ارتش عراق و سفارت ایالات متحده در این کشور اعلام کردند دست‌کم هشت راکت کاتیوشا شامگاه یکشنبه ۳۰ آذر به منطقه سبز بغداد شلیک شده است که این سفارتخانه را هدف قرار داده‌اند.

ساعاتی پس از انجام این حمله، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول آن دانست.

با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در جنگ با شبه‌نظامیان حوثی یمن، روز جمعه ۲۸ آذر، از کشف و خنثی‌سازی یک مین دریایی ساخت سپاه پاسداران در جنوب دریای سرخ خبر داد./

https://www.asianews.ir/u/1VL
اخبار مرتبط
نخست وزیر پاکستان گفت: اگر تهران مستقیما با ریاض وارد جنگ شود، «فاجعه‌ای» به بار خواهد آمد که ویرانی‌های آن دامن‌گیر کشورهای سراسر دنیا «به‌ویژه کشورهای فقیرتر» می‌شود و «قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید».
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
نماینده ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا گفت اگر موشک‌های ایران وارد خاک ونزوئلا شوند در همان‌جا آن‌ها را منهدم خواهیم کرد.
فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت و خروج آمریکا می تواند سبب شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق؛ بلکه کل منطقه را تهدید می کند." .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید