صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۳
کد خبر: 3389
گزارشگر: 213
۱۴۰۰
۰
۰
۱
خبرگزاری رویترز:

ساخت بندر فاو را شرکت کره‌ای «دوو» بر عهده گرفت/عراق و میزبانی بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری

ساخت بندر فاو را شرکت کره‌ای «دوو» بر عهده گرفت/عراق و میزبانی بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری
دولت عراق با امضای قراردادی با ارزش دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون دلار ساخت نخستین فاز از بندر بارگذاری کالاهای فاو در جنوب کشور را به شرکت مهندسی و ساخت‌وساز دوو داده است
دولت عراق در قراردادی ساخت نخستین فاز بندر فاو را به شرکت کره‌ای «دوو» واگذار کرد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه گزارش داد دولت عراق با امضای قراردادی با ارزش دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون دلار ساخت نخستین فاز از بندر بارگذاری کالاهای فاو در جنوب کشور را به شرکت مهندسی و ساخت‌وساز دوو داده است.

براساس این قرارداد که در بغداد از سوی نماینده وزیر حمل‌ونقل این کشور و شرکت کره‌ای امضا شد، دوو ساخت این بندر، از جمله پنج اسکله برای تخلیه کشتی‌ها و حیاط کانتینرها را بر عهده می‌گیرد.

فرهان الفرتوسی، مدیر کل عراق در شرکت عمومی بنادر، در حاشیه مراسم امضای قرارداد به رویترز گفت که شرکت دوو همچنین کارهای لایروبی و حفاری را برای ایجاد یک کانال ناوبری دسترسی انجام خواهد داد.

فرتوسی اشاره کرد مرحله اول باید به بندر اجازه دریافت سه میلیون کانتینر را بدهد و تمام کارهای ساخت‌وساز باید در حدود چهار سال به پایان برسد.

در حال حاضر، عراق برای دریافت کشتی‌های حامل کالا باید بیشتر به بندر «ام قصر» در جنوب کشور اتکا کند، که در بالای آبراه راهبردی خلیج فارس قرار دارد.

بندر فاو با این پروژه عمیق‌تر خواهد شد که به آن امکان می‌دهد بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری را میزبانی کند./
https://www.asianews.ir/u/1X0
اخبار مرتبط
در پی تجمع مسلحانه شبه‌نظامیان عصائب اهل حق، از گروه‌های مورد حمایت ایران و تهدید آنها علیه نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی در هشداری به گروه‌های شبه نظامی، گفت: امنیت عراق مسئولیتی بر گردن ماست و تسلیم اقدامات خودسرانە و پوچ نخواھیم شد.
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت که بر اساس تصمیم هیات وزیران عراق، تردد مسافر از ایران به این کشور به مدت دو هفته ممنوع است.
دولت عراق اعلام کرد که این کشور رفت و آمد به هشت کشور از جمله ایران را به منظور ممانعت از انتقال گونه جدید ویروس کرونا ممنوع کرده است.
ارتش عراق و سفارت ایالات متحده در این کشور اعلام کردند دست‌کم هشت راکت کاتیوشا شامگاه یکشنبه ۳۰ آذر به منطقه سبز بغداد شلیک شده است که این سفارتخانه را هدف قرار داده‌اند.
فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت و خروج آمریکا می تواند سبب شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق؛ بلکه کل منطقه را تهدید می کند." .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید