صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۴
کد خبر: 3451
گزارشگر: 213
۹۳۹
۰
۰
۳
نشست تایید پیروزی جو بایدن به تعویق افتاد

رخدادی کم نظیر در تاریخ آمریکا در حال شکل گیری است/هجوم طرفداران رییس جمهور آمریکا به ساختمان داخل کنگره/ترامپ از هوادارانش خواست از خشونت بپرهیزند

رخدادی کم نظیر در تاریخ آمریکا در حال شکل گیری است/هجوم طرفداران رییس جمهور آمریکا به ساختمان داخل کنگره/ترامپ از هوادارانش خواست از خشونت بپرهیزند
همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصر امروز 6 ژانویه وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند؛ در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان رخدادی کم نظیر در تاریخ آمریکا در حال شکل گیری است.

همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصرامروز 6 ژانویه وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند.


گزارش رسانه‌های بین‌المللی و تصاویر تلویزیون‌های آمریکایی که تجمع اطراف کنگره را به صورت مستقیم پخش می‌کنند نشان می‌دهد که گروهی از هواداران رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سخنرانی وی به ساختمان کنگره حمله کرده و با نیروهای پلیس محافظ ساختمان درگیر شده‌اند.در حالی که نشست تایید پیروزی جو بایدن تا کنون به تعویق افتاده است.

برخی از گزارشگران شبکه تلویزیونی سی ان‌ان، فضای محل را تنش‌آلود توصیف کرده و می‌گویند که پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل استفاده کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده که پلیس از اعضای کنگره در داخل ساختمان خواسته است تا ماسک ضد گاز اشک‌آور بزنند. پلیس در تلاش است تا معترضان را از ساختمان بیرون کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که از کارکنان کنگره و خبرنگاران خواسته شده است ساختمان را ترک نکنند.

تصاویر تلویزیونی گروهی از معترضان را نشان می‌دهد که به داخل ساختمان کنگره هجوم آورده‌اند. پلیس کنگره نیز اعلام کرد که حصار امنیتی ساختمان شکسته شده است.

گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده حاکی است که بیشتر معترضان به‌رغم توصیه کارشناسان سلامت، بدون ماسک هستند و این در حالی است که از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۳۵۰ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.‎

https://www.asianews.ir/u/1XZ
اخبار مرتبط
نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در تجمع هواداران خود در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.
انتخابات میاندوره‌ای جورجیا برای برگزیدن دو سناتور جدید مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه برگزار شد.
نماینده ایالت آلاباما گفت ۵۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ، ابطال پیروزی بایدن در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند؛ این در حالی است که ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه در 6 ژانویه به تایید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا اعتراض می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید