صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۱
کد خبر: 3738
گزارشگر: 213
۹۷۲
۰
۰
۲
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

تحریم و سوء مدیریت از علت های تورم در کشور است

تحریم و سوء مدیریت از علت های تورم در کشور است
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: علل تورم در بازار از یک سو ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن و از سوی دیگر برخی سوء مدیریت‌ها در داخل کشورمان است و امید است با اهتمام و حمایت دولت از تولید داخل و برنامه ریزی مناسب در خصوص تامین کالاهای اساسی، شاهد افت قیمت‌ها باشیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با خبرنگاران، از اظهار نظرهای اخیر وزرای اطلاعات و ارتباطات ابراز گلایه کرد و گفت : اگرهم‌افزایی مناسبی بین مسئولان بود، بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شد چرا که برخی گاهاً فرافکنی می‌کنند، البته خوشبختانه فضای همدلی خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد که امیدوارم آثار مثبت آن را شاهد باشیم.

سید جلیل میرمحمدی میبدی اضافه کرد: هنوز نمی‌توان ارزیابی دقیقی از عملکرد مجلس ارائه کرد ولی پتانسیلها و ظرفیت‌های خوبی در مجلس وجود دارد و می‌توان اثربخش‌تر اقدام کرد البته بعد از عنایت مقام معظم رهبری مبنی بر کارآمدی و انقلابی بودن مجلس، گاهاً برخی حواشی برای مجلس ایجاد شد ولی در مجموع امیدواریم در سال آینده همراهی و همکاری بهتری بین مجلس و دولت برقرار شود و به سمت کارآمدی بیشتر مجلس حرکت کنیم.

وی گفت: علل تورم در بازار از یک سو ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن و از سوی دیگر برخی سوء مدیریت‌ها در داخل کشورمان است وامید است با اهتمام و حمایت دولت از تولید داخل و برنامه ریزی مناسب در خصوص تامین کالاهای اساسی، شاهد افت قیمت‌ها باشیم. همچنین به ستاد استانی مقابله با کرونا راجع به شیوع کرونا و میزان موفقیت استان در کنترل این بیماری، نمره قبولی می‌دهم، هر چند شاید می‌توانستیم بهتر نیز عمل کنیم ولی با این حال تعامل خوبی بین مدیران استان وجود دارد.

.

نماینده مردم تفت و میبد توضیح داد: وضعیت کنترل کرونا در یزد رضایت‌بخش است و امیدواریم در سال جاری مجدداً با پیک مجدد بیماری مواجه نشویم ولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضرورت دارد و مردم باید همچنان خود را مقید به رعایت آنها بدانند. البته در ابتدای شیوع کرونا نیز برخی بیمارستان‌های استان فاقد زیرساختهای لازم جهت مدیریت کرونا بودند ولی اکنون در صورت بروز پیک دیگری، آمادگی مناسبی داریم که قابل مقایسه با قبل نیست و علاوه بر تامین دهها میلیارد تومان زیرساخت، در بحث نیروی انسانی نیز تعداد قابل توجهی نیروی انسانی جذب یا در حال جذب است./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/22j
اخبار مرتبط
خط فقر اعلامی حدود ۷ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان است و هر عددی که در مذاکرات کمیته دستمزد بر سر آن توافق شود نباید از این عدد حداقلی یعنی از ۷ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان کمتر باشد؛ در حالی که آمار‌های تورمی دی ماه 99 نشان می‌دهد که این عدد باید بیش از ۹ میلیون تومان باشد.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: از آنجا که مشکلات قانونی، اقتصادی و تجاری حل نشده است، یارانه نقدی هم مشکلی را حل نمی‌کند. فردی که یارانه نقدی می‌گیرد هم طی مدت کوتاهی آن را خرج می‌کند تا اینکه درصد تورم آن را پوشش دهد و یارانه دیگر اثری نداشته باشد، در واقع صرفا وقت خریده می‌شود.
مجلس انقلابی تصمیم گرفته نرخ ارز را در سال ۱۴۰۰، به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برساند با این استدلال که بساطِ رانتِ ارز ۴۲۰۰ تومانی از جامعه برچیده شود و این در حالیست که همه کارشناسان اقتصادیِ دلسوز طبقه‌ی کارگر هشدار می‌دهند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تثبیت نرخ ارز رسمی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی فاجعه‌ی معیشتی دوسال و چندماهِ اخیر را به اوج می رساند و در مجموع همه فعالان کارگری تاکید دارند که افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد هم دیگر مکفی نیست!
نماینده کارگران در شورایعالی کار، محمدرضا تاجیک می‌گوید: در این شرایط که افزایش صد درصدی مزد نمی‌تواند دستمزد را به خط فقر برساند، متاسفانه در جلسات کمیته مزد، باب جدیدی توسط کارفرمایان گشوده شده است؛ نمایندگان کارفرما به خاطر اینکه حرفی ندارند در جلسه بزنند و هرجور قرار باشد سبد معیشت محاسبه شود، بازهم از دو برابر دستمزد فعلی بیشتر است، به بیراهه می‌روند و مباحث عجیب و غریب مطرح می‌کنند.
قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رییس جمهور به دولت ابلاغ شد و بر این اساس حدود ۲ میلیارد تومان هم از محل اخذ مالیات از خانه های خالی برای بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.. در خصوص اینکه چنین اقدامی چه تبعاتی بر بازار ملک خواهد داشت، با مرتضی چگونیان، کارشناس مسکن و ملک گفت و گویی انجام داده ایم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید طرح‌های معیشتی برای حمایت از افرادی که نیازمند پشتیبانی هستند در نظر گرفته شود.در شرایط التهاب اقتصادی تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط مجلس ما را به راهبرد معینی برای آینده بازارها و اقتصاد نمی‌رساند مگر آنکه مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد مانند پارامترهای سیاسی که بسیار تعیین‌کننده است از شرایط التهابی به پایدار برسد.
با استناد به آنچه مراکز رسمی آماری از بودجه خانوارهای کشور منتشر کرده‌اند، میانگین درآمد خانوار شهری در سال ۹۸ بالغ بر ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و به‌ طور میانگین نیز ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان هزینه داشته‌اند. در سال گذشته درآمد روستاییان نیز حدود 29 میلیون و 702 هزار تومان بوده؛ در حالی که کارشناسان معتقدند تضعیف قدرت خرید و جهش تورم به‌ خصوص پس از بازگشت تحریم‌ها آن‌قدر شدید بوده که افزایش دستمزدها تاثیر چندانی بر سبد مصرفی و معیشتی افراد نداشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید