صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۴
کد خبر: 4038
گزارشگر: 213
۱۴۹۴
۰
۰
۹
نگاهی به وضعیت قیمت مرغ در استانهای مختلف

قیمت مرغ در اغلب شهرهای کشور؛ فروردین 1400/مسوولان عذرخواهی کردند!

قیمت مرغ در اغلب شهرهای کشور؛ فروردین 1400/مسوولان عذرخواهی کردند!
قیمت مرغ دولتی در تهران ۲۴ هزار تومان است و برخی از گزارش‌ها هم می‌گوید قیمت مرغ در دیگر استان‌ها کمتر از این رقم است؛ عددی بین ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان؛ اما به گفته مردم قیمت مرغ در شهر محل سکونت آنها فراتر از این است؛ در حالی که کمبود مرغ در تهران و سایر شهرها باعث تشکیل صف‌های طولانی شده است و مرغ دولتی به سختی پیدا می‌شود؛ مرغ غیردولتی هم در برخی از شهرها به ۴۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

قیمت مرغ دولتی در تهران ۲۴ هزار تومان است. برخی از گزارش‌ها هم می‌گوید قیمت مرغ در دیگر استان‌ها کمتر از این رقم است؛ عددی بین ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان. اما مردم می‌گویند قیمت مرغ در شهر محل سکونت آنها فراتر از این است. مرغ در دیگر شهرها چقدر است؟

کمبود مرغ در تهران و سایر شهرها باعث تشکیل صف‌های طولانی شده است. مرغ دولتی به سختی پیدا می‌شود و مرغ غیردولتی هم در برخی از شهرها به ۴۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

این در حالی است که گفته می‌شود قیمت مرغ در بسیاری از شهرها بین ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان است. اما روایت مردم از قیمت مرغ در شهرهای مختلف متفاوت است.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تجارت نیوز، آنچه در ادامه می‌آید نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در خصوص قیمت مرغ است.

« ۱۰ فروردین مرغ دولتی در بندرعباس ۲۶۰۰۰ تومن بود. نرخ آزاد مرغ هم۳۶۰۰۰ تومن است.»

«قیمت مرغ توی استان البرز ۳۴ هزار تومنه. توی مازندران ۳۹ تومن.»

«خراسان شمالی نرخ آزاد ۳۵۵۰۰ خریدم. دولت داره چی کار می‌کنه پس؟»

«من اصفهان مرغ کیلو ۳۰تومن خریدم خوزستان ۲۹ این قیمت‌ها که اعلام می‌کنن اکیه.»

«ساکن یزد هستم. امروز رفتم مرغ بخرم ۳۳۸۰۰ اونم مرغ منجمد. نخریدم. پس کو اون وعده هایی که به مردم دادن این مسئولین.»

«همدان مرغ صفی ۳۰ هزار تومنه. تازه اگه بهت برسه.»

«اصفهان اگر مرغ کمتر از ۳۲ هزار تومن پیداکردین به ماهم خبر بدین.»

«مرغ تو قم ۳۷۰۰۰ تومنه .کجا کمتر از این هست که صفی نباشه. آدرس بدید ما هم بریم.»

«نوشهر مازندران مرغ دولتی۲۲وازاد، ۳۸،تومن.»

«اهواز کیلویی پانزده هزارو پانصد دولتی اونم سه تا بیشتر نمیدن.»

«تبریز با نرخ دولتی ۲۳. آزاد ۳۰ با بالا.»

از مردم عذر خواهی می کنیم !

در حالی که معاون اول رئیس‌جمهور امروز در سفر به مضهد گفت: افتخار نیست که مردم ایران در سختی زندگی کنند و برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف بایستند،  ما شرمنده ملت هستیم و از محضر مردم بزرگ ایران به خاطر شرایط سخت زندگی آنها عذرخواهی می‌کنیم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان، اجماع‌سازی و ایجاد تفاهم بین قوای سه‌گانه، نهادهای حاکمیتی و اقتصاد دانان کشور را از مهمترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی راهبردی است تا کشور در برابر تکانه‌های اقتصادی بیرونی مقاوم شود.

وی با بیان اینکه ارائه برخی سخنان ناروا درباره اقتصاد مقاومتی در کشور ظلم به این سیاست‌های اقتصادی است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی‌شان، اقتصاد ایران را جزء ١٨ اقتصاد برتر دنیا دانستند و به همین منظور نباید اقتصادی با چنین حجم تولید ناخالص داخلی با یک اقتصاد سنتی مقایسه شود و از سطح اقتصادی کشور کاسته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور برای توسعه همه جانبه افزود: لازمه توسعه ملی و عبور از تنگناها این است که از تجربیات گذشته استفاده کنیم و از فرصت‌های سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی پیش رو به نحو مطلوب استفاده نماییم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هنر مدیریت دلسوز ملت و کشور این است در کمترین زمان و فرصت بیشترین بهره‌برداری را برای توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد./

https://www.asianews.ir/u/26P
اخبار مرتبط
تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در مهر ماه سال‌جاری از بین ۸۹ قلم کالای اساسی مورد بررسی قیمت ۸۴ کالا تا ۳۱۴ درصد نسبت به مهر ماه سال گذشته افزایش داشته است و قیمت اقلام مصرفی روزمره نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
علی ربیعی، سخنگوی دولت، روعده داد که قیمت مرغ که در برخی شهرها به کیلویی ۳۶ هزار تومان رسیده است کاهش یابد و به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید