صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
کد خبر: 4257
گزارشگر: 213
۸۵۴۷۷
۱۰
۱۴
۴۶
اظهارات سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره واکسن زدن به سالمندان

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در سایت نیست بلکه برای همه اولویت‌ها، پیامک ارسال می‌شود.
به گزاررش آسیانیوز، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در سایت نیست بلکه برای همه اولویت‌ها، پیامک ارسال می‌شود.

دکتر علیرضا رییسی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، افزود: ۱۹ هزار خانه بهداشت و ۹ هزار پایگاه سلامت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق واکسن گروه‌های اولویت دارد آمادگی دارند، ولی فعلا مراجعه حضوری نیاز نیست.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراقبان سلامت با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس می‌گیرند و پس از ثبت‌نام‌ها، برای تزریق فراخوان می‌شوند. رئیسی گفت: ۷۵ میلیون کد ملی در سامانه ما وجود دارد، ما برای افراد بالا ۸۰ سال پیامک می‌زنیم و بعد برای بالای ۷۵ سال فقط از طریق پیامک دعوت می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: کسانی که در سامانه ما کد ملی آن‌ها نیست، کد ملی آن‌ها را از سازمان ثبت احوال خواهیم گرفت و آن‌ها را دعوت می کنیم پس نیاز به مراجعه به هیچ کجا ندارند.

دکتر رییسی افزود: از هفته آینده برای افراد بالای ۷۵ سال پیامک خواهد آمد و مدت زمان ارسال پیامک یک هفته است و چنانچه در این یک هفته پیامک نیامد تنها در اینصورت از هفته آینده وارد سامانه salamat.gov.ir شوند و کد ملی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرار نیست پیامک همه افراد یکباره ارسال شود، در طول هفته بر اساس کد ملی‌ها پیامک دریافت خواهند کرد و برای آن ها بر اساس نوبت‌بندی فراخوان داده می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: اگر چنانچه با افرادی تماس گرفته نشد، این افراد از آخر هفته آینده می‌توانند به سایت مراجعه و فقط کد ملی خود را ثبت کنند و مجدد با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت آغاز شد. این افراد گروه یک از مرحله دوم واکسیناسیون هستند. پس از سالمندان بالای ۸۰ سال، سپس نوبت افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال خواهد بود.

وی در خصوص ویدئوی منتشر شده در خصوص صف چینی‌ها برای زدن واکسن در یکی از بیمارستان‌های تهران هم گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار ما نیست.

به گزاررش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رئیسی افزود: برخی سفارتخانه‌ها برای واکسیناسیون اتباع خود ممکن است با مراکز درمانی هماهنگی کنند که ارتباطی با برنامه واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان کشور ندارد./
https://www.asianews.ir/u/2gb
اخبار مرتبط
رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه‌ای و ناکارآمدی در مدیریت بحران این کشور و مردم ایران است و اگر در موردی مصوبه ستاد بر خلاف مصالح جامعه و مثلا در تعارض با سلامت مردم بود و علیرغم نظرات کارشناسی او تحمیل شده بود، آقای وزیر می تواند به صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد، هیچ نیازی هم به متهم کردن دیگران و فرافکنی مسائل و مسئولیت‌ها وجود ندارد.
ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند؛ در حالی که ثبت‌نام در مراکز سلامت، در شرایطی انجام می‌شود که متقاضیان هیچ اطلاعی از زمان واکسیناسیون و واکسنی که قرار است تزریق شود، ندارند.
در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره خرید واکسن کرونا تصمیم بگیرد و بالاخره واکسن وارد کند، برخی از کشورها سه تا چهار برابر جمعیت خود واکسن کرونا خریده‌اند و مدت‌هاست که واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده‌اند.
وضعیت تهران به جهت مرگ و میر در اثر ویروس کرونا بسیار حاد و بحرانی گزارش شده است و مسوولان بهشت زهرا آمار متوفیان را در 50 سال اخیر در تهران بی سابقه اعلام کردند.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.
وقتی روند جهانی عرضه و تقاضای واکسن کرونا، نامتعادل است، خطر انحراف و رانت و سوءاستفاده وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی گفت: با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت، ۳ شرکت خصوصی تاکنون برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفته‌اند؛ در حالی که شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک تک کارگران را تقبل کنند و در این خصوص از کارگران ریالی دریافت نشود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد؛ این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حمید راشدنیا
۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
0

با سلام خدمت عزیزان پدر من ۸۸ سال سن داره و در هیچ مرکز بهداشتی در شهرستان خوی پرونده ندارد و در ضمن شماره همراه هم ندارد. اونوقت شما چگونه با وی تماس خواهید گرفت.

bmansoori@yahoo.com
۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
0

چرا دروغ میگید من امروز برای مادرم رفتم صف ایستادم تا واکسن بزنه

آرش مهدور
۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
0

پدر من ۷۵سال دارند. اما تلفن همراه ندارند. چگونه باید از نوبت واکسن ایشان اطلاع پیدا کنیم؟؟؟

Fatemejafarian
۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
0

سلام بنده پیوند کلیه کردم هرجامیرم برای واکسن کرونا بزنم یانیست یاهنوز نیومده اخه این چه کاریه انجام میدین بعد ادمایی ک اصلا تومملکت ارزش ندارن باید برن واکسن بزنن

ناهید جم
۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
1

باسلام،بنده پرستاردبازنسسته و بدلیل مصرف دارو نیاز به قطع ۲ هفته قبل تزریق هستم و جامعه پرستاری ظرف یک هفته از اعلام به تزریق واکسن پرداخته و لذا من نمیتوانم از این فرصت استفاده کنم و وضعیت تزربق و محلها مشخص نیست،،واقعا تاسف میخورم برای ۲۵ سال کار در این نظام

سودابه کتلبچی
۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
0

آندسته از سالمندانی که پس از ثبت نام ونوبت دهی نرفتندوواکسن دریافت نکردند برنامه شون چی میشه؟

مهران
۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
0

سلام، از صبح روز 12 خرداد1400 واکسن نوبت اول برای بالای 70 سال به دستور وزارت بهداشت، قطع شده است. آخه چرا به فکر مادر پدرهای پیر نیستید؟ بی برنامگی تا کی و کجا؟

محمود ایل بیگی
۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
0

اینجانب دارای سه فنر برای قلب و آریتمی قلب دارم

نرجس
۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
0

داداش من دوهفته هست مادرم که ٧٢ سالش هست رو ثبت نام کردم پس کو این پیامکی یا تماستون که من ببریم وامسنش رو بزنه،چرا انقدر دروغ میگید آخه ،کلافمون کردید

محمدرضازنگنه
۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
0

من متولد۱۳۳۲هستم۶۸سالم ودوباربالون زنده ام وسکته کرده ام کی نوبت واکسن زدن کروناهم میشودمتشکرم محمدرضازنگنه ازبوشهر


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید