صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۳
کد خبر: 4195
گزارشگر: 213
۱۲۵۹
۰
۰
۱۵
مرگ و میر در پایتخت رکورد شکست

کرونا و سرود بی سابقه «مرگ» در پایتخت

کرونا و سرود بی سابقه «مرگ» در پایتخت
وضعیت تهران به جهت مرگ و میر در اثر ویروس کرونا بسیار حاد و بحرانی گزارش شده است و مسوولان بهشت زهرا آمار متوفیان را در 50 سال اخیر در تهران بی سابقه اعلام کردند.

 به گزارش آسیانیوز، روز چهارشنبه با انتشار فیلمی به نقل از مدیرعامل بهشت زهرای تهران آمار مرگ و میر در روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، را در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه خوانده شده است مدیرعامل بهشت زهرا گفت:  در ۵۰ سال گذشته «چنین آمار فوتی در یک روز نداشتیم، حتی در ۸ سال دفاع مقدس».

به گفته سعید خال، شهر تهران در روز سه‌شنبه «۱۵۰ متوفی کرونایی و ۲۰۰ متوفی غیر کرونایی داشته و سخت‌ترین روز کاری برای همکاران او»‌ بوده است. همزمان اقتصادنیوز عکس‌هایی از مجید غمخوار، خبرنگار حوادث، از نصب قبرهای پیش‌ساخته ۴ طبقه در بهشت زهرای تهران منتشر کرده است.

------------------------------------

بیشتر بخوانید:

مسوول عدم جلوگیری از سفرهای نوروزی چه کسانی بودند؟/احتمال رسیدن مرگ و میر کرونایی به 600 نفر در روز

آیا «واکسیناسیون کرونا در ایران» مانند دیگر کشورها «رایگان» خواهد ماند؟

خیز شدید و «روزهای سیاه کرونا» در راه است/نظام پزشکی آمار قربانیان را 4 برابر آمار رسمی بیان می کند

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
پیشتر رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، هشدار داده بود که در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی، «ظرفیت سردخانه‌ها احتمالا دیگر کفایت متوفی‌ها را نمی‌کند».

خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه به نقل از آقای کرمی محمدی گزارش داده بود که تقریبا یک سوم از آمار مرگ و میر که روزانه اعلام می‌شود، «متعلق به تهران و حومه است و وضعیت خوبی حاکم نیست».

رضا کرمی محمدی به صراحت گفته که‌ «در شرایطی که تعداد متوفیان زیاد شود، [ممکن است کارکنان آرامستان‌ها] نتوانند تدفین را همان روز انجام دهند و به روز بعد منتقل شود.»

شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران در شرایطی پس از تعطیلات نوروزی افزایش یافته که مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به خبرگزاری میزان گفته حتی با آغاز ماه رمضان در ایران نیز «اوضاع همچنان تغییر نکرده و خیابان‌ها بسیار شلوغ هستند.»

در حالی که دولت حسن روحانی از اعمال مقررات سخت پیشگیرانه برای جلوگیری از سفرهای نوروزی خودداری کرد و پس از تعطیلات نوروز، آمارهای مربوط به کرونا به شدت افزایش یافت.

علیرضا زالی، فرمانده ستار مقابله با کرونا روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، به روزنامه ایران گفته بود که تهران بالاترین سهم را از میزان شیوع، مرگ و میر و بستری داشته و در وضعیت فوق قرمز به سر می‌برد و هر هفته شرایطش بحرانی‌تر از هفته قبل گزارش می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نسبت به اوضاع خطرناک تهران هشدار داده و گفته است که نگران وضعیت آینده «گردش بالای ویروس موسوم به انگلیسی» در تهران است.

در حالی که برخی مسوولان فروش آزاد واکسن‌های کرونا در بازار سیاه را رد می‌کنند، محسن علیزاده، ‌عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته واکسن فایزر در خیابان‌ها و بازار سیاه ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علیزاده روز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه گفت: «الان واکسن کرونای فایزر که واردات آن به کشور ممنوع شده بود، در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ۱۰ میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد.»او همچنین واردات واکسن توسط بخش خصوصی و فروش آن به مردم را «تخلف» خواند.این در حالی است که طی روزهای اخیر مقام‌های ستاد کرونا و وزارت بهداشت سخنان متناقضی درباره طرح واردات و فروشی شدن واکسن بیان کرده‌اند.

سخنگوی ستاد کرونا نخستین‌بار از امکان پرداخت هزینه برای تزریق «زودتر» واکسن خبر داد، اما رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت آن را رد کرد.این سخنان در پی درخواست دولت ایران از شرکت‌های بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا مطرح می‌شود. بنا بر اعلام مقام‌های رسمی،‌ تاکنون سه شرکت خصوصی که جزییاتی از آن‌ها اعلام نشده مجوز واردات دریافت کرده‌اند.

روز چهارشنبه نیز حسن روحانی، رییس‌جمهور، بار دیگر تاکید کرد واکسیناسیون برای مردم به صورت رایگان انجام خواهد شد.

طی روزهای اخیر ویدیوهایی هم از فروش واکسن‌های کرونا به صورت غیرقانونی در خیابان‌ها و بازار سیاه دارو منتشر شد که مقام‌های پلیس تهران آن را تکذیب کردند./

https://www.asianews.ir/u/2cC
اخبار مرتبط
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در توئیتر اعلام کرده واردات واکسن انجام شده و میان کارگران صنعتی توزیع می‌شود؛مساله اینجاست که این کار چقدر به طول می‌انجامد و آیا واقعاً این واکسن‌ها رایگان میان کارگران توزیع خواهد شد؟
وقتی روند جهانی عرضه و تقاضای واکسن کرونا، نامتعادل است، خطر انحراف و رانت و سوءاستفاده وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی گفت: با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت، ۳ شرکت خصوصی تاکنون برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفته‌اند؛ در حالی که شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک تک کارگران را تقبل کنند و در این خصوص از کارگران ریالی دریافت نشود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد؛ این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کنند.
ستاد کرونا در ایران همزمان با هشدار بدتر شدن بحران در کشور اعلام کرد کسانی که پول پرداخت کنند، می‌توانند «زودتر» از نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند؛ در حالی که میزان بستری و فوت در استان‌هایی از جمله گیلان، قزوین، خوزستان، البرز و لرستان نگران‌کننده و رو به افزایش بوده و از متوسط کشوری بالاتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید