صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۷
کد خبر: 4268
گزارشگر: 213
۹۹۷
۱
۰
۱۰
ادامه حاشیه ها درباره دستکاری بودجه 1400 توسط مجلس

«هزارتوی تغییر» در لایحه بودجه/احمد توکلی به قالیباف گفت «دستکاری در بودجه 1400» خیانت است!

«هزارتوی تغییر» در لایحه بودجه/احمد توکلی به قالیباف گفت «دستکاری در بودجه 1400» خیانت است!
احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس و مدیر سازمان دیدبان شفافیت، دستکاری در بودجه سال ۱۴۰۰ را تلویحا تایید کرده و دست زدن به این اقدام در جهت «منافع فردی» یا «منافع اشخاص حقیقی و حقوقی خاص» را «خیانت» دانست.

نامه توکلی به قالیباف: دستکاری در بودجه «در جهت منافع فردی» خیانت است

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس و مدیر سازمان دیدبان شفافیت، دستکاری در بودجه سال ۱۴۰۰ را تلویحا تایید کرده و دست زدن به این اقدام در جهت «منافع فردی» یا «منافع اشخاص حقیقی و حقوقی خاص» را «خیانت» دانست.

به گزارش وب‌سایت الف، توکلی که در حال حاضر مسئولیت دید‌بان شفافیت و عدالت را بر عهده دارد، این موضوع را در نامه‌ای که به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته، بیان کرده است.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

مجلس باید حامی حق کارگر از بودجه 1400 باشد/افزایش ۴۰ درصدی دستمزد راضی کننده است؟

کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه 1400 و تردید در میزان فروش نفت

تصمیمات قالیباف جامعه را دو قطبی و استخوان مردم را می شکند/خواب ظالمانه مجلس برای کارگر و کارمند و پروار کردن 4 درصدی های جامعه

جواد ظریف «خط قرمز نظام» را به چالش برد

--------------------------------------------------------------------------- 

وی در بخشی از این نامه تاکید کرده است: «آن چیز که اهمیت ویژه دارد، تغییر ارقام در جهت منافع فردی و یا منافع اشخاص حقیقی و حقوقی خاص است که خیانت بوده و به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.»

این نامه پس از آن نوشته شده که خبرگزاری ایرنا جزئیات دستکاری «بی‌سابقه و بی‌نظیر» کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در اعداد و ارقام تصویبی مجلس برای بودجه سال جدید را منتشر کرد که بدون اطلاع دولت و حتی بسیاری از نمایندگان مجلس انجام شده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، در حالی که کمیسیون تلفیق، بودجه برخی نهادهای دولتی را به‌طور کلی حذف کرده و برای نمونه، اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح ساختار بودجه نیز در این دستکاری‌ها خط خورده، اعتبارات سازمان بسیج دوبرابر شده است.

در جدول منتشرشده از سوی ایرنا، افزایش بودجه نهادهای «خاص» و «موازی» با نهادهای دولتی شامل نهادهایی است چون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، صندوق ذخیره بسیجیان، دفتر طب سنتی در وزارت بهداشت، بخش سایبری سازمان تبلیغات اسلامی، حلقه‌های میانی سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی، شورای عالی حوزه علمیه، بخش تقویت بنیه دفاعی انتظامی و فعالان فضای مجازی صدا و سیما.

با این حال خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، در واکنش، جدول منتشرشده در خبرگزاری ایرنا را «جعلی» خوانده و نوشته است که با هدف «اتهام‌زنی» به مجلس منتشر شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس مدعی شده که این جدول در حقیقت، «اعداد و ارقام لایحه دولت است که از آن به عنوان ابلاغ شده به دولت یاد شده است.» خانه ملت همچنین گفت که «از رسانه‌های دولتی و کسانی که این جدول جعلی را بازنشر کرده‌اند، در مرجع قضائی شکایت خواهد کرد.»

این تهدید در حالی مطرح می‌شود که محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز از مصوبه مجلس شورای اسلامی و تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فعالان فضای مجازی انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا، جهرمی گفت: «این هزینه معادل ۵۰ درصد کل بودجه وزارت ارتباطات برای توسعه است، در حالی که هیچ شفافیتی در این بخش وجود ندارد و نتیجه‌اش مشخص نیست.»

او در جلسه‌ای در شبکه کلاب‌هاوس افزود: «در مصوبه‌ مجلس، بودجه غیرقابل تحققی در حوزه درآمد دیده شده و تکالیفی در حوزه هزینه‌ای گذاشته شده که در نتیجه سازمان‌هایی که هزینه برایشان دیده شده، چون درآمدی ندارند، در نهایت با سازمان برنامه و بودجه وارد لابی می‌شوند و این هزینه نهایتا از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کسر می‌شود.»

نخستین ‌بار علی خضریان، نماینده مجلس، در توئیتی که ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق منتشر شد، درباره «دستکاری» در بودجه سال جاری هشدار داد. وی در این توئیت نوشته بود: «متاسفانه بررسی جداول بودجه ۱۴۰۰ حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد پس از رای‌گیری لایحه بودجه در صحن مجلس با اطلاع و تایید جنابتان می‌باشد.»

خضریان افزوده بود: «لذا با توجه به رانت ایجاد شده برای عده‌ای خاص و تذکرات متعدد نمایندگان پیرامون این موضوع که شنیده نشد، با هدف جلوگیری یک رانت بزرگ که منجر به ذبح قانون‌گرایی در نظام بودجه‌ریزی کشور خواهد شد، این تخلف را پیگیری خواهم کرد.»

در همین حال، صد نماینده هم در ارتباط با این دستکاری‌ها در بودجه، نامه‌ای به رئیس مجلس نوشته‌اند و با «گسترده» خواندن میزان تغییرات ارقام، این اقدام قالیباف را «رکوردی جدید در عدم تمکین به قانون آیین‌نامه و ایجاد رانت برای چند نفر» عنوان کردند./


https://www.asianews.ir/u/2gx
اخبار مرتبط
صبح روز سه شنبه 14 بهمن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد کلیات بودجه ۱۴۰۰، نمایندگان با کلیات بودجه ١۴٠٠ مخالفت کردند و عضو هیات رییسه مجلس در این جلسه گفت: لایحه بودجه دولت بیشتر جنبه سیاسی داشت تا جنبه رفع مشکلات مردم، به صف های خرید روغن نگاه کنید، در کجا برای فراهم کردن کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شد؟
طبق اخبار و آمار در ماه های اخیر تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی با ۶۷ درصد کاهش داشته، اما قیمت مسکن در دی ماه امسال در تهران نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است؛. این در حالی است که در روزهای اخیر افراد و شخصیت هایی مانند رییس مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی اظهارات و انتقاداتی درباره فعالیت انبوه سازان و سوداگران بازار مسکن داشته اند ..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس حوزه مسکن گفت و گویی انجام داده ایم.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: مجلس به گونه‌ای عمل می‌کند که یک بخش از جامعه اینقدر چاق شود که بترکد و یک بخش از جامعه اینقدر لاغر که استخوان از پوستش بیرون بزند.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توسط برخی گفته می‌شود که مجلس نرخ ارز تعیین کرده است؛ تهمت ناروا به مجلس نزنید؛ مجلس نرخ ارز تعیین نکرده و آن قدر نادان و ناشی نسبت به اقتصاد نیستیم که نرخ ارز تعیین کنیم.مابه التفاوت ارز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به جیب مردم رفته و مشکلات آن را حل کند.
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دو فوریت طرح قبلی خود درباره توقف پروتکل الحاقی را تصویب کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمدرضا کیانفر
۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
0

احمد توکلی دیده‌بان شفافیت گفت: دستکاری در بودجه خیانت است. آقای توکلی، مهمترین هدف کاسبان تحریم از تبلیغ علیه شفاف سازی‌های آقای ظریف ایجاد پوشش برای دستکاری در بودجه بود. همه دیوند در صورت چوآدم، بصد باره ز اسب و گاو و خر کم. هر آنکس گفت چون منصور اسرار، به ساعت میزنندش بر سر دار. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید