صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۰
کد خبر: 4277
گزارشگر: 213
۵۹۵۶
۰
۰
۴
بنا به اظهارات عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران

احتمال «افزایش قیمت طلا» از هفته آینده

احتمال «افزایش قیمت طلا» از هفته آینده
عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود، ولی که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.

عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در آستانه شب‌های قدر هستیم. به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب‌های قدر هستیم و بازار طلا در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان تعطیل است، به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

داوود سلمانیان افزود: البته ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود. این در حالی است که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا بعد از ماه مبارک رمضان گران‌تر خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: آنچه جوامع بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند، قیمت جهانی طلا تا پایان سال میلادی ممکن است بین پنج تا 10 درصد افزایش یابد. البته افزایش قیمت جهانی طلا به برخی تحولات و حوادث جهانی ارتباط دارد. ممکن است با برخی اتفاق‌ها قیمت جهانی طلا کاهش یا روند افزایشی را به خود بگیرد.

به نقل از تجارت نیوز، سلمانیان به وضعیت طلا در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در آخرین معاملات انجام‌شده، هر انس طلا حدود 10 دلار افزایش یافت؛ این در حالی است که با اقدامات به‌هنگام بانک مرکزی و تزریق ارز به بازار، هر گرم طلای 18 عیار حدود 20 هزار و هر قطعه سکه نیز حدود 150 هزار تومان ارزان شد.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: افراد برای خرید طلا باید مراقب باشند و تنها از واحدهای صنفی که دارای جوار کسب و پروانه هستند، کالای مورد نیاز را خریداری کنند. در این شرایط مهم‌ترین توصیه ما این است که مردم از هر گونه خرید طلا در سایت‌ها و فضای مجازی خودداری کنند.
رئیس اتحادیه طلا معتقد است که قیمت طلا تا هفته آینده روند با ثباتی دارد. او پیش‌بینی کرده که ممکن است هفته آینده چنانچه حوادثی در عرصه بین‌الملل رخ ندهد، قیمت طلا همانند هفته اول اردیبهشت ثابت باقی بماند.

همچنین هفته گذشته رئیس اتحادیه طلا تهران پیش‌بینی کرده بود که احتمالا در هفته اول اردیبهشت قیمت طلا اندکی گران می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/2hc
اخبار مرتبط
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ نرخ ارز در صرافی‌ ملی برای بار دوم اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به نرخ قبلی افزایش پیدا کرد و به رقم ۲۴۲۸۸ تومان رسید.
شهرام شریعتی، دبیرکل خانه صنعت و معدن تهران اعلام کرد سرمایه‌گذاری یا بهره‌برداری از معادن ایران از جمله معادن طلا بخشی از سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید