صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۱
کد خبر: 4241
گزارشگر: 213
۳۰۱۸
۰
۰
۷
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد

قیمت طلا باز هم «کاهش» می یابد

قیمت طلا باز هم «کاهش» می یابد
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش آسیانیوز، محمد کشتی‌آرای به اقتصادآنلاین گفت: امروز با وجود افزایش ارزش اونس جهانی به ۱۷۸۱دلار، بهای طلا و سکه تحت تاثیر دو عامل کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده به طوریکه طلا وارد کانال ۹۰۰هزار و سکه ۹میلیون تومان شده است.

---------------------------------------

بیشتر بخوانید:

اتحادیه خانه امن همه فعالان خرد و کلان طلا جواهر است/ضرورت ارز آوری و نگاه کارشناسانه تر به صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی

افزایش دلار مانع کاهش قیمت طلا شد/ریزش 13 هزار واحدی شاخص بورس

چرا سکه و طلا گران تر می شوند؟روی آوردن عروس و دامادها به خرید بدلیجات
---------------------------------------------------------------------------------------------

او تاکید کرد: بسته شدن بازار و نبود تقاضا تاثیر قابل توجهی در افت قیمت طلا و سکه داشته اما با بازگشایی بازار اگر برجام همچنان بلاتکلیف باشد، شاهد انجام معامله چندانی نخواهیم بود.


به گفته نایب رییس اتحادیه طلا، اگر برجام به توافق برسد قیمت طلا و سکه همگام با دلار کاهش بیشتری خواهد داشت اما هر خبر منفی روند بازار را معکوس خواهد کرد.

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید با افت ۱۳۰هزار تومانی نسبت به دیروز به ۹میلیون و ۹۷۰هزار و سکه طرح قدیم با ۱۰۰هزار تومان کاهش به ۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید.

 او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم پنج میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۳۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۹۹۶هزار تومان کاهش یافت./

https://www.asianews.ir/u/2fd
اخبار مرتبط
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
شهرام شریعتی، دبیرکل خانه صنعت و معدن تهران اعلام کرد سرمایه‌گذاری یا بهره‌برداری از معادن ایران از جمله معادن طلا بخشی از سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین است.
امروز قیمت دلار تحت تاثیر اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تحریم‌ها و منابع بلوکه شده ایران تا یک قدمی ورود به کانال ۲۵هزار تومان افزایش یافت اما تا ساعت انتشار این خبر نرخ این ارز به ۲۴۸۰۰تومان عقب‌نشینی کرد؛ در حالی که پس از معاملات هفته گذشته دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت ده ماهه در سطح ۱۶۷۲ دلار در هر اونس، قیمت فلز زرد پس از سه روز صعود به ۱۷۲۷ دلار در هر اونس رسید.
انگیزه ابتدایی شکل گیری اتحادیه تولیدکنندگان طلا جواهر و سنگ های قیمتی ایران بر آن قرار گرفته تا با شناساندن این عرصه به مسوولان و مردم، این مجموعه خانه امن و رجعتگاهی باشد برای همه دست اندرکاران این صنف تا مشکلاتشان را برای چاره جویی به میان بیاورند و در عین حال در قالب تخصصی و مسوولانه، به ارتقای آن بپردازند..درباره برنامه های بیشتر این اتحادیه و در آستانه برپایی سیزدهمین دوره نمایشگاه این مجموعه در گروه نمایشگاه های بین المللی تهران، با سینا محمدی، نایب رییس اتحاگفت و گویی انجام داده ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید