صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
کد خبر: 5136
گزارشگر: 213
۸۱۰
۰
۰
۶
اظهار نظر عضو انجمن تغذیه در روسیه درباره دلیل پوسیدگی دندان

چه «غذایی» مینای دندان را نابود می کند؟

چه «غذایی» مینای دندان را نابود می کند؟
عضو انجمن ملی متخصصان تغذیه در روسیه دلایل لک شدن دندان را نام برد و گفت دندان‌ها با مصرف برخی خوراکی ها به دلیل مشکلات مینای دندان تیره و خراب می‌شوند.

به گزارش آسیانیوز، یکی از غذاهایی که می‌تواند به دندان‌های شما آسیب زیادی برساند، سس گوجه‌فرنگی است.اسپوتنیک نوشت مارینا ماکیشا، عضو انجمن ملی متخصصان تغذیه در روسیه دلایل لک شدن دندان را نام می‌برد. این متخصص خاطرنشان می‌کند دندان‌ها به دلیل مشکلات مینای دندان تیره می‌شوند.

این متخصص تغذیه گفت: مشکلات وقتی به وجود می‌آیند که تراکم مینای دندان بر هم خورده باشد، منافذی در سطح ظاهر می‌شوند که رنگ‌های مختلفی می‌توانند به آنها نفوذ کنند و باعث تغییر رنگ دندان به تیره می‌شوند.

وی افزود که اغلب در نتیجه عملکرد باکتری‌ها در حفره دهان، پلاک بر روی دندان ایجاد می‌شود. در بعضی موارد، پس از مسواک زدن دندان‌ها دوباره سفید می‌شوند.

به نقل از دنیای اقتصاد،یکی از غذاهایی که می‌تواند به دندان‌های شما آسیب برساند، سس گوجه‌فرنگی است. این ماده حاوی اسید استیک، شکر، گوجه‌فرنگی طبیعی و گاهی رنگ‌های شیمیایی است. در مقابل، هنگام تهیه غذا، ماکیشا توصیه می‌کند از رب گوجه‌فرنگی استفاده کنید که دندان‌های شما را سیاه نمی‌کند./

https://www.asianews.ir/u/35f
اخبار مرتبط
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی نتایج یک مطالعه نشان می دهد تعدادی از بیماران تحت درمان با قرص های هیدروکسی کلروکین یا رمدسیویر دریافت کردند، در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
خوراکی‌ها و مواد غذایی خوشمزه ای هستند که اغلب افراد می‌توانند با نداشتن دغدغه تناسب اندام مصرف کنند و از چاق شدن نترسند.
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
گزارش ۱۷۴ صفحه‌ای وبسایت وزارت صمت حاکی از ۲ تا ۴ برابر شدن قیمت ۲۷ کالا و ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گران شدن قیمت ۴۱ کالا است.
در نرخ تورم بهمن ماه آمارهای بی‌سابقه از گرانی دیده می‌شود و مهم ترین آمار شاید تورم خوراکی‌ها باشد که حدود ۶۷ درصد اعلام شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید