صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۹
کد خبر: 5409
گزارشگر: 213
۶۵۳
۰
۰
۳
مهم ترین اظهارات رئیسی در مراسم تحلیف

نظر رییس جمهور جدید ایران درباره حقوق بشر

نظر رییس جمهور جدید ایران درباره حقوق بشر
ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف خود به عنوان رییس جدید جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه «ما مدافع واقعی حقوق بشریم»، از «ایران جدید» سخن گفت.

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف خود به عنوان رییس جدید جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه «ما مدافع واقعی حقوق بشریم»، از «ایران جدید» سخن گفت و پیام انتخابات اخیر را «استقلال‌طلبی و مقاومت» توصیف کرد.

مراسم تحلیف رئیسی به عنوان هشتمین رییس جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیسی در این مراسم گفت: «ما مدافع واقعی حقوق بشریم و تجاوز به حقوق انسان‌های بی‌گناه را مردود می‌دانیم. ظلم و جنایت چه در اروپا و آمریکا باشد و چه در یمن و فلسطین و سوریه ما در مقابل آن خواهیم بود.»

او از «ایران جدید» و «ایران قرن پانزدهم» سخن گفت و تاکید کرد که پیام انتخابات اخیر «پیام تحول‌خواهی و عدالت‌طلبی و استقلال‌طلبی و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی دولت‌های مستکبر و ظالم در عین پایبندی به تعامل به جهان بود».

در مراسم ادای سوگند رئیسی، شماری از مقام‌های سایر کشورها و همچنین مقام‌های حماس، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن حضور داشتند.

در روزهای اخیر تصمیم اتحادیه اروپا برای اعزام انریکه مورا به عنوان نماینده این اتحادیه به مراسم تحلیف رئیسی با برخی از اعتراض‌ها روبه‌رو شد.

رئیسی در سخنانش در مجلس همچنین گفت: «تحریم‌ها باید لغو شود». او اشاره‌ای به سازوکار مد نظرش برای لغو تحریم‌ها اشاره‌ای نکرد و فقط گفت از هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهد کرد.

او همچنین گفت که «دست دوستی و برادری» به سوی کشورهای منطقه، به خصوص همسایگان، دراز می‌کند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای منطقه همواره اقدامات جمهوری اسلامی را بی‌ثبات کننده و مخرب خوانده‌اند. اما رئیسی در مراسم تحلیف گفت: «قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه امنیت‌ساز است.»

در مراسم روز پنجشنبه علی لاریجانی، نامزد انتخابات که رد صلاحیت شد و برادرش صادق لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد و محمد خاتمی، روسای جمهور پیشین و شمار دیگری از مسوولان حضور نداشتند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، در ابتدای مراسم روز پنجشنبه راه‌حل همه مشکلات را «مدیریت جهادی» خواند و گفت که ناکارآمدی‌های اشباع‌شده به اعتماد مردم لطمه زده است./


https://www.asianews.ir/u/3c3
اخبار مرتبط
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران امروز، پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد؛ این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در این مراسم حضور نداشتند.
برخی مقام‌های کشورهای مختلف روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، وارد تهران شده‌اند.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
خداداد عزیزی گفت: در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود؛ در حالی که گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند و عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند.
رئیس جمهور جدید ایران در نخستین نشست خبری اش در پاسخ به پرسش مربوط به نقش او در پرونده های سال ۶۷ گفت : اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید