صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۴
کد خبر: 5448
گزارشگر: 213
۱۷۲۳
۰
۰
۳
پیش بینی بورس در ماه های آینده و وضعیت سرمایه گذاری

بازار سرمایه در ماه های آینده چه سرنوشتی دارد؟

بازار سرمایه در ماه های آینده چه سرنوشتی دارد؟
برخی از کارشاسان بازار سهام معتقدند تا پایان سال برآیند کلی از بازار مثبت است و احتمال رسیدن شاخص به مرز دو میلیون واحد بر فرض پایین نیامدن دلار و فروش نفت زیاد است، اما باید توجه داشت که برای تحلیل دقیق، شرایط مختلفی را باید در نظر بگیریم.
به گزارش آسیانیوز، بازار سرمایه امروز در سومین روز معاملاتی هفته جاری با روندی صعودی به کار خود پایان داد. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار سرمایه در روزهای آینده به چه صورت است؟

بازار سرمایه امروز در سومین روز معاملاتی هفته جاری با روندی صعودی به کار خود پایان داد. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار سرمایه در روزهای آینده به چه صورت است؟

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌‌نیوز گفت: تا پایان سال احتمال رسیدن شاخص به مرز دو میلیون واحد بر فرض پایین نیامدن دلار و فروش نفت زیاد است. اما باید توجه داشت که برای تحلیل دقیق، شرایط مختلفی را باید در نظر بگیریم که در حال حاضر روند بازار سرمایه با ابهامات سیاسی و اقتصادی زیادی در سطح داخلی و خارحی رو به رو است و اجازه تحلیل درست را نمی‎‌دهد.

امیر باقری، کارشناس بازار سرمایه درباره رسیدن شاخص به کانال دو میلیون واحد نیز گفت: رقم شاخص مهم نیست حرکت سهم به سهم و چرخشی بازار اهمیت دارد. اگر شاخص به کانال دو میلیون واحد هم برسد با چشم‌انداز تورمی سنگین این موضوع اتفاق میافتد اما این چشم انداز در حال حاضر برای بورس وجود ندارد و رقم شاخص بیانگر درستی از شرایط کلی بازار نیست. در صورتی شاخص کل به این محدوده می‌رسد که تمام بازار رشد سنگین داشته باشد که در حال حاضر این وضعیت چندان با واقعیت سازگار نیست.

بازار سرمایه ۱۹ مرداد چگونه پیش می‌رود؟
سلمان بابایی زاده، کارشناس بازار سرمایه نیز توضیح داد: به نظر بازار فردا مثبت باشد و احتمالا گروه‌های خودرویی و بانکی از گروه‌های متعادل و پیش‌رو بازار باشند.

وی همچنین گفت: تا پایان سال برآیند کلی از بازار مثبت است و به نظر می‌رسد شاخص کل به کانال دو میلیون واحد نزدیک شود اما با مقاومت یک ملیون و ۵۰۰ هزار واحدی در حال حاضر رو به رو است.

این کارشناس بازار در پایان گفت: مسائل سیاسی و برجام، نرخ دلار و بهره بانکی از جمله مسائلی‌اند که در شرایط فعلی با ابهام رو به رو هستند و روند بازار را از تحلیل پذیری دور کرده‌اند. با مشخص شدن وضعیت این پارامترها راحت‌تر می‌توان شرایط بازار را توصیف و تحلیل کرد./
راحیل فراهانی
https://www.asianews.ir/u/3d6
اخبار مرتبط
درحالی که بسیاری از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.
کنار کارخانجات، دلالان بیتوته کرده‌اند و حتی کارهای بارگیری کامیون را انجام می‌دهند. اعدادی هم که در فرآیند واسطه‌گری بازار سیمان به دست می‌آید بزرگتر از آن است که برخی به راحتی از آن عبور کنند.
معاون سازمان بومعاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در اختیار دارند که عدد قابل توجهی است؛ براین اساس تنوع بخشی به صندوق‌های سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته تا صندوق‌ها به لحاظ بازدهی و ریسک از سطح تنوع بالایی برخوردار باشند.
مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمامی مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شدند.
چالش عقلانیت در نظریه‌های اقتصادی بیانگر آن است که رفتار عقلانی یک فرد، خانوار، جامعه می‌تواند کلید موفقیت یا عدم‌توفیق یک نظریه اقتصادی قرار گیرد؛ مثلا گفته می‌شود هر چه قیمت کالایی بالاتر رود تقاضا برای آن کم می‌شود، اما چرا همچنان برای خودروهای با کیفیت پایین داخلی، در حالی که قیمت آن بیش از 2 برابر شده، چنان تقاضایی وجود دارد که برای خرید آن‌ها قرعه‌کشی می‌شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد وضعیت پرداخت سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود؛ با این توضیح که بخش کوچکی از این سود به دلیل اینکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر افزایش سرمایه داشتند و به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی چنین رشد مثبتی را برای دو روز متوالی پیش‌بینی نمی‌کردیم آن هم به این دلیل که روز چهارشنبه با عرضه‌های گسترده‌ای مواجه بودیم؛ در حالی که روز گذشته عملکرد مثبت و اثرگذار گروه‌هایی مانند بانکی‌ها، گروه‌های شیمیایی و چندرشته‌ای‌ها نشان داد بازار به استقبال رییس جمهور جدید رفته است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید