صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 5479
گزارشگر: 213
۵۴۵
۰
۰
۵
آیا واکسن فایزر هم به ایران می رسد؟

رهبر انقلاب فرمان واردات «انواع» واکسن را صادر کرد!

رهبر انقلاب فرمان واردات «انواع» واکسن را صادر کرد!
رهبر انقلاب گفت: واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تامین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

به گزارش آسیانیوز، رهبر انقلاب، صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا، این مسئله را مسئله اول و فوری کشور خواند و با تأکید در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکات مهمی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.

 ------------------------------

بیشتر بخوانید:

آغاز واردات واکسن فایزر و مدرنا به ایران؟

افشاگری پزشکان درباره «بروز فاجعه» در آمار واقعی مرگ و میر کرونا
------------------------------------------------------------------------------------

پیام رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا در ذیل آمده است:

چند نکته‌ی لازم درباره‌ی طغیان بیماری همه‌گیر کرونا لازم بود عرض بکنم به مسئولین و به مردم عزیزمان.

بیماری وحشی طغیان کرده، نه فقط در ایران، بلکه در همه‌ی جهان تقریباً یک دوران طغیانی را دارد میگذراند.

وقتی که بیماری، ویروس، دشمن شکل جدیدی پیدا میکند، آرایش دفاعی ما و شیوه‌ی کار ما هم بایستی تغییر پیدا کند. او با شیوه‌ی جدیدی وارد میشود، ما هم بایستی شیوه‌نامه و روشهای جدید و مستحکم و مواضع محکم را باید اتخاذ کنیم برای مقابله‌ی با این بیماری که امروز یک خطر عمده است و مسئله‌ی بیماری کرونا امروز به نظر من مسئله‌ی اول کشور است، مسئله‌ی فوری و فوتی کشور است که بایستی دنبال بشود.

ابتلائات و تلفات بسیار دردناک است حقیقتاً؛ به زبان آسان است لکن در واقع وقتی نگاه کنید، در یک روز بیش از پانصد خانواده داغدار بشوند، این چیز کمی است؟ این چیز کوچکی است؟ یا ده‌ها هزار نفر در یک روز ابتلا پیدا کنند.

اینهایی که بیمار میشوند، مبتلا می شوند، برای دارو، برای درمان، برای آزمایش، برای مشکلات گوناگون چه سختی‌هایی را متحمل میشوند. اینها را واقعاً انسان دل هر مسلمانی، دل هر هم‌میهنی حقیقتاً میسوزد، آتش میگیرد به این وضع وقتی که نگاه میکند، بنابراین وظایفی داریم.

رئیس‌جمهور محترم چند روز قبل از این یک ضرب‌الاجل یک هفته‌ای را معیّن کردند که این بسیار کار خوبی بود، برای اینکه همه‌ی مسئولین اهمیت موضوع را درک کنند و فکر لازم و پیشنهاد لازم را برای تصمیم‌گیری و اقدام بیاورند و من حالا اینجا عرض میکنم، همه‌ی مسئولین در رأس این ضرب‌الاجل، سر این یک هفته حتماً با تصمیم قاطع اقدام خودشان را، هر اقدامی که گرفتند، هر چه که فکر کردند مصلحت است و میتوانند انجام بدهند، اقدام را انجام بدهند و با دقت جوانب قضیه را بسنجند و هر کاری که لازم هست انجام بدهند.

خوشبختانه با تولید واکسن در داخل مسیر واردات خارجی آن نیز هموار شد، در حالی که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند.

واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تامین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

طرف دیگر قضیه هم مسئله‌ی خستگی شدید مجموعه‌های درمانی است؛ این هم یک نگرانی بزرگی است حقیقتاً.

در این هوای گرم تابستان، در این بیمارستانها، شب و روز مواجه بودن با این مشکلات حقیقتاً یک مسئله‌ی مهمّی است، فشارهای جسمی و روحی بر اینها وارد میشود و واقعاً دارند مجموعه‌های درمانی، پزشک، پرستار و امثال اینها دارند جهاد می کنند.

بنده حقیقتاً باید از صمیم قلب از اینها تشکر کنم که تشکر ما البته اهمیتی ندارد، عمده تشکر خدای متعال است که شاکرٌ علیم است و زحمات اینها را میبیند.

در اول جریان کرونا آزمایشهای بیماریابی عمومی رایج شد و این بسیار کار خوبی بود، این کار بایستی انجام بگیرد، یعنی به معنای حقیقی بیفتند، هم شبکه‌ی بهداشت، هم کمک بسیج، در این زمینه فعالیت کنند و بتوانند آزمایش تشخیص بیماری را به صورت رایگان، به صورت وسیع برای همه فراهم کنند.

امروز برای همه فراهم نیست، مشکلاتی هست، هزینه‌هایی هم برای افراد دارد، برای بعضی هزینه‌های سنگینی هم دارد.

جوری باشد که همه‌ی مردم بتوانند بیماریابی و آزمایشهای مربوط به تشخیص بیماری برای همه باشد. این البته بیمه‌ها باید کمک کنند، دولت هم باید کمک کند که این قضیه پیش برود و انجام بگیرد.

به گزارش آسیانیوز همچنین رهبر انقلاب با ایراد سخنانی در 19 دی سال گذشته(99) درباره واردات واکسن به کشور این گونه بیان کردند:

«ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. من به این کشورها اعتماد ندارم این‌ها خودشان در مدیریت کرونا ناموفق بوده اند. ممکن است این‌ها بخواهند این واکسن را روی مردم دیگر کشورها امتحان کنند.به فرانسه هم سر ماجرای خون‌های آلوده خوش‌بین نیستم.»/

https://www.asianews.ir/u/3e4
اخبار مرتبط
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.
رهبر انقلاب امروز یکم مرداد در سخنانی درباره مشکلات استان خوزستان سخن گفتند و برضرورت رسیدگی فوری به آن تاکید کردند.
رای گیری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هفت صبح جمعه درحالی آغاز شد که از هفت کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان، سه نفر از کاندیداتوری انصراف داده‌اند.
آیت‌الله خامنه‌ای، ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت زنده از طریق شبکه‌های رسانه ملی با مردم سخن خواهد گفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید