صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 5698
گزارشگر: 213
۷۲۴
۰
۰
۴
وعده مقامات ایران درباره ارسال برق و بنزین به لبنان

ایران گفت مشکل برق لبنان را حل می کنیم؛ سوخت ایران هم به حزب الله رسید!

ایران گفت مشکل برق لبنان را حل می کنیم؛ سوخت ایران هم به حزب الله رسید!
در حالی که سفیر ایران پیشنهاد ارسال برق به لبنان داد و محموله سوخت از ایران به تازگی به لبنان رسیده است، سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان گفت:حزب‌الله می‌داند که دلیل اصلی بحران سوخت در لبنان، قاچاق عمدی برای خدمت به رژیم سوریه است.

به گزارش آسیانیوز،سفیر ایران در لبنان با اشاره به ادامه روند ارسال سوخت به لبنان گفت حل مشکل برق را هم به دولت لبنان در مراحل مختلف پیشنهاد داده‌ایم و ما در این زمینه دارای توانمندی‌هایی هستیم.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

برای دستگیری فرد متهم به ترور «رفیق حریری» ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین شد
-----------------------------------------------------------------------------------------
محمد جلال فیروزنیا در گفت و گو با شبکه خبری المنار لبنان که به گروه حزب الله نزدیک است، با بیان اینکه سوخت ارسالی از سوی ایران به زودی به لبنان می‌رسد، اظهار داشت این عملیات در چارچوب روابط برادرانه میان دو کشور و تجارت قانونی به شمار می‌رود و دلیلی برای دخالت هیچ طرفی وجود ندارد و آمریکایی‌ها و یا دیگران حق دخالت در این باره را ندارند.

او همچنین درباره نحوه دریافت سوخت گفت که این موضوع به دست اندرکاران لبنانی و «برادران حزب الله» و طرف‌های ذی‌ربط مربوط می‌شود.

به دنبال اعلام خبر حرکت نفتکش‌های حامل سوخت از ایران به لبنان توسط دبیرکل حزب‌الله، پایگاه خبری نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران در گزارشی اختصاصی نوشت این محموله‌ها از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده است.

 

------------------------------

بیشتر بخوانید:

نخست وزیری مجدد سعد حریری و وعده «دولت متخصص»

--------------------------------------------------------------------------------------

دبیرکل حزب الله عراق: برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب می‌شود

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله پیش‌تر در روز پنج‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت «عاشورا»، از بارگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای ارسال چندین نفتکش حامل سوخت ایران به اسرائیل خبر داد و گفت که نخستین نفتکش طی چند ساعت آینده به سمت لبنان حرکت خواهد کرد.

به گفته او، نخستین نفتکش حامل «گازوئیل» است و محموله‌های بعدی هم پس از آن فرستاده خواهند شد.

ایندیپندنت نوشت سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان، در واکنش در یک رشته توییت نوشت: «آنچه امروز صبح در مورد ورود کشتی‌های ایرانی شنیدیم، آیا خبری خوب برای لبنانی‌ها است یا خبری خطرناک که به درگیر شدن لبنان در منازعات داخلی و خارجی می‌انجامد؟» وی افزود، حزب‌الله می‌داند که دلیل اصلی بحران سوخت در لبنان، قاچاق عمدی برای خدمت به رژیم سوریه است.

حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های نیابتی نزدیک به خود آن هم در حالی که فشار اقتصادی در ایران افزایش یافته است، واکنش‌های بسیاری در میان افکار عمومی به دنبال داشته است./

https://www.asianews.ir/u/3k4
اخبار مرتبط
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»
محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، از روز چهارشنبه ۳ شهریور با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور، به سِمت معاون اقتصادی او، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب شد.
صفحه لیبانیران در توئیتی نوشت: هشتگ "نصرنا بید نصرالله" پیروزی ما در دستان نصرالله است، هشتگ اول و بالاترین تعداد توییت در لبنان شد. کاریکاتور زیبای هنرمند لبنانی، که سید حسن نصرالله را مایه آرامش میهن به تصویر کشیده است. لبنان به سید تکیه کرده است و می‌گوید آخیش ...
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید