صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
کد خبر: 5608
گزارشگر: 213
۷۷۱
۰
۰
۳
انتخاب معاون اقتصادی رئیسی و آینده ارتباط با جهان

محسن رضایی معاون شد؛ لوایح پولشویی کجا می روند؟!

محسن رضایی معاون شد؛ لوایح پولشویی کجا می روند؟!
محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، از روز چهارشنبه ۳ شهریور با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور، به سِمت معاون اقتصادی او، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب شد.
به گزارش آسیانیوز، محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، از روز چهارشنبه ۳ شهریور با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور، به سِمت معاون اقتصادی او، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب شد.

آقای رضایی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و از سال ۱۳۷۶ تاکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

او در تیرماه ۱۳۹۴ گروگانگیری را یک راه‌ حل رفع مشکلات اقتصادی ایران و مقابله با آمریکا عنوان کرد و گفت: «من به ملت ایران قول می‌دهم به‌ عنوان یک سرباز، اگر آمریکایی‌ها بخواهند به فکر حملهٔ نظامی باشند، مطمئن باشند ما حداقل همان هفتهٔ اول هزار نفر آمریکایی را اسیر می‌گیریم که آن موقع باید برای آزاد کردن هر کدام‌شان چند میلیارد دلار بدهند.»
 
محسن رضایی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌ جمهوری سال جاری نیز با رونمایی از تصویر یک چک ادعا کرد در صورت پیروزی در انتخابات، «در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی و در وهله دوم به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در هر ماه» پرداخت خواهد کرد.

محسن رضایی در حالی به سمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور منصوب شده است که لوایح مربوط به پول‌شویی سال‌هاست در مجمع تشخیص مصلحت نظام که وی دبیری آن را بر عهده دارد، خاک می‌خورد.

کارشناسان و فعالان اقتصادی می‌گویند تصویب نشدن این لوایح و قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه پول‌شویی باعث به حداقل رسیدن داد و ستد مالی و بانکی حتی با کشورهایی چون چین و روسیه شده است.

اما اصول‌گرایان حاکم بر کشور می‌گویند با تصویب این لوایح دست ایران برای کمک به نیروهای نیابتی، حزب‌الله لبنان و دیگران بسته می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/3ho
اخبار مرتبط
هیئت دولت با لغو تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و بازگشت ساعات کاری آنها به روال قبل موافقت کرد.
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران امروز، پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد؛ این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در این مراسم حضور نداشتند.
برخی مقام‌های کشورهای مختلف روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، وارد تهران شده‌اند.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
خداداد عزیزی گفت: در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود؛ در حالی که گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند و عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند.
رئیس جمهور جدید ایران در نخستین نشست خبری اش در پاسخ به پرسش مربوط به نقش او در پرونده های سال ۶۷ گفت : اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید