صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
کد خبر: 5859
گزارشگر: 213
۷۳۶
۰
۰
۵
کمک میلیون «دوز»ی واکسن از سوی ایالات متحده

آمریکا به ایران «فایزر» اهدا می کند؟

آمریکا به ایران «فایزر» اهدا می کند؟
آمریکا خبر خرید صد میلیون «دوز» واکسن از شرکت فایزر را برای اهدا به سراسر جهان، هفته آینده و همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام خواهد کرد.

به گزارش آسیانیوز، خبرگزاری رویترز نوشت که روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو منبع آگاه فاش کرده که آمریکا قصد دارد صدها میلیون دوز دیگر واکسن ضد کرونای شرکت فایزر را برای اهدا در سراسر جهان خریداری کند.

 واکسن محصول مشترک «فایزر» و «بیواِن تک» روز اول شهریور ماه مجوز کامل برای تزریق به افراد بالای ۱۶ سال را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد. مجوز اضطراری استفاده از این واکسن در دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده بود.

 به نوشته رویترز، آمریکا در حاشیه مجمع عمومی از رهبران دیگر کشورهای جهان می خواهد تا اهداف این کشور برای پایان دادن به همه گیری کووید ۱۹ و از جمله واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ را تایید کنند.

سازمان جهانی بهداشت در روزهای گذشته اقدام برخی کشورها در تزریق دز سوم واکسن کرونا به مردم خود را در حالی‌که میلیاردها تن در جهان واکسن ندارند، اخلاقی ندانست اما از کشور خاصی نام نبرد./


https://www.asianews.ir/u/3om
اخبار مرتبط
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.
برخی روسای شبکه های بهداشت و پزشکان متخصص در نقاط مختلف ایران از مرگ و میر کروکان و نوجوانان در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید