صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
کد خبر: 5903
گزارشگر: 213
۱۳۳۶۱۶
۱
۷
۱۸
افزایش پایگاه های ۲۴ ساعته تزریق واکسن کرونا در پایتخت

«افتتاح مراکز بزرگ شبانه روزی» واکسیناسیون در تهران

«افتتاح مراکز بزرگ شبانه روزی» واکسیناسیون در تهران
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
به گزارش آسیانیوز، مرکز واکسیناسیون تجمیعی مصلی تهران با حضورمعاون بهداشت وزارت بهداشت، جانشین قرارگاه پدافند زیستی و مقابله با کرونا سپاه محمد رسول الله، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران و شهردار منطقه ۷ تهران افتتاح شد.

بنابر اعلام وبدا، دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به همراهی های بی شائبه دستگاه های مختلف از جمله سپاه، ارتش، بسیج و شهرداری و همچنین ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در دوران مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: میدان مقابله با بحران کووید-۱۹ درس آموخته هایی داشت که باید مستند شود.

وی همچنین مهمترین راه پیشگیری از گسترش ویروس را واکسینه کردن و ایمنی جمعی دانست و گفت: راه اندازی مرکز واکسیناسیون مصلی تهران در شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون بسیار موثر خواهد بود، چراکه این مرکز پتانسیل ارائه خدمات ۲۴ ساعته را دارد تا سهم عمده ای از واکسیناسیون تهران را پشتیبانی کند.

دکتر رییسی از آغاز طرح واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا با گسترش مراکز شبانه روزی خبر داد و گفت: امیدواریم روند واکسیناسیون این افراد طی ۱۰ روز تا ۲ هفته به اتمام برسد.

وی در پایان همکاری در ارائه خدمات واکسیناسیون را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: با واکسینه کردن افراد، احتمال مرگ و میر به شدت کاهش می یابد و این اقدام در کنترل بیماری بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی و مقابله با کرونا  در پایان در خصوص گسترش مراکز واکسیناسیون شبانه روزی اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است همچنین مرکز واکسیناسیون مسجدالرضا واقع در خیابان نیلوفر نیز با حضور دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افتتاح شد./
https://www.asianews.ir/u/3pu
اخبار مرتبط
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
تزریق برخی واکسن ها در دوران بارداری و شیردهی، به‌دلیل محدود بودن اطلاعات، توصیه نمی‌شود.
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
براساس برخی گزارش های پزشکی و معیار جدید طول عمر، بیماری کرونا(کووید ۱۹) موجب کاهش ۱۰ ساله طول عمر می‌شود.
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
تلتبافیدقیلل
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
0
0

حمایت از طرح مهندس محمود زاده نماینده مهاباد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید