صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۹
کد خبر: 6022
گزارشگر: 213
۱۴۶۴
۰
۰
۳
عدم اطلاع رسانی درباره بیماری مرگبار و مسری در ایران

آمار «بیماری کشنده» قارچ سیاه مخفی مانده است/نماینده مجلس گفت علت مرگ بیماران را در گواهی فوت نمی نویسند!

آمار «بیماری کشنده» قارچ سیاه مخفی مانده است/نماینده مجلس گفت علت مرگ بیماران را در گواهی فوت نمی نویسند!
در حالی که همچنان وزارت بهداشت از انتشار اخبار واقعی درباره بیماری مسری و کشنده قارچ سیاه آماری منتشر نمی کند، نماینده مجلس گفته است: علت فوت بیماران قارچ سیاه را در گواهی فوتشان نمی‌نویسند تا برای پزشک و بیمارستان مشکل پیش نیاید!

به گزارش آسیانیوز، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت علت فوت بیماران قارچ سیاه در گواهی فوت آن‌ها ذکر نمی‌شود تا برای پزشک و بیمارستان مشکل پیش نیاید.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

«قارچ سیاه» در تهران

-----------------------------------------------------

او همچنین گفت چون چین مقدار زیادی واکسن سینوفارم به ایران داده، نباید پس زده شود یا درباره آن «حاشیه‌سازی زیادی» انجام شود.

این نماینده مجلس همچنین برخی از پزشکان را به رعایت نکردن پروتکل‌های درمانی و در نتیجه شیوع بیشتر قارچ سیاه متهم کرد و به ایلنا گفت: «زمانی بیمار باید کورتون‌تراپی بشود که وضعیتش به صورت جدی بحرانی باشد اما متاسفانه در دوران پیک کرونا تجویز رمدیسیور و کورتون‌تراپی یک موضوع شایع شده بود.»

 

-------------------

بیشتر بخوانید:

------------------------------------------------------
با وجود شیوع بیماری قارچ سیاه در ایران طی ماه‌های گذشته، هنوز وزارت بهداشت آمار دقیقی از افراد مبتلا به این بیماری منتشر نکرده است.

چند روز پیش علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران از بستری بودن ۵۶ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

 

به گزارش آسیانیوز و در خبری که این رسانه در خرداد امسال درباره این بیماری منتشر کرد، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، از مشاهده مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران خبر داد و ابتلا به عفونت قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا، اولین بار اواخر اردیبهشت ماه در هند مشاهده و گزارش شده بود.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت که بیماران کرونایی که به عفونت قارچ سیاه مبتلا شده‌اند در بیمارستان لقمان تهران بستری شده و با درمان مرخص شدند.

مردانی توضیح داده بود که عفونت قارچی عوارض خاصی ندارد اما اگر عفونت قارچی مهاجم فراگیر شود منجر به مرگ و میر خواهد شد مانند هند که موارد ابتلا به کرونا افزایش شدیدی داشته و با تجویز بی‌حساب کورتون و دگزامتازون عفونت قارچی به وجود آمده است. همه‌گیری کرونا در هند بیداد می‌کند و هم‌زمان بیماری مرگبار دیگری شایع شده که قبلا نادر بود. هزاران نفر از مبتلایان یا بهبودیافتگان کووید درگیر عفونت "قارچ سیاه" شده‌اند و بیمارستان‌ها بخش‌ ویژه اپیدمی دایر کرده‌اند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3st
اخبار مرتبط
جراح پلاستیک چشم و صورت و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری قارچ سیاه که در زبان پزشکی با نام موکورمایکوزیس از آن یاد می‌شود، یک عفونت قارچی جدی است که عموماً در افرادی که دستگاه ایمنی ضعیف تری دارند، بروز می‌کند.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
پایین آمدن سیستم ایمنی بدن در بیماران کرونایی، رشد قارچ در لوله های تنفسی، کپسول های اکسیژن و دستگاه های تنفس مصنوعی و عدم ضدعفونی مناسب آنها و بکارگیری مجدد از یک بیمار به بیمار دیگر، سبب شیوع قارچ سیاه در مناطقی شد که کرونا همه گیرتر است.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، از مشاهده مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید