صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 6469
گزارشگر: 213
۸۷۴
۰
۰
۲
علی اکبر صالحی وزیر خارجه دولت رییسی شود

«انتقاد شدید» به عدم تسلط وزیر خارجه به زبان انگلیسی/جایگزین امیرعبداللهیان پیشنهاد شد

«انتقاد شدید» به عدم تسلط وزیر خارجه به زبان انگلیسی/جایگزین امیرعبداللهیان پیشنهاد شد
پیشنهاد شده است که علی اکبر صالحی به جای حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزارت خارجه معرفی شود.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه جوان نوشت:پیروز مجتهدزاده که روزنامه آرمان او را با عنوان تحلیلگر روابط بین الملل معرفی کرده است، در گفت‌وگویی با این روزنامه ضمن نقد سیاست خارجی دولت رئیسی؛ در حالی که تنها سه ماه از آغاز به کار دولت رئیسی گذشته است- پیشنهاد کرده علی اکبر صالحی به جای حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزارت خارجه معرفی شود.

----------------------

بیشتر بخوانید:

سرنوشت برجام با «وزیر خارجه رئیسی» چه خواهد شد؟
-------------------------------------------------
او در بیان شایستگی‌های صالحی نوشته: «سؤال این است که چرا از این افراد و افراد لایق‌تر استفاده نمی‌شود و یا با آن‌ها مشورت صورت نمی‌گیرد.

-

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!

-----------------------------------------


در دولت احمدی‌نژاد دو نفر به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شدند... نفر دوم آقای صالحی بود که فرد شایسته‌ای است و در دولت حسن‌ روحانی نیز به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی فعالیت کرد. توانایی‌ها و درایت وی برهمگان اثبات شده است.»‌

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آژانس در شورای حکام گفت »ایران پاسخگو نیست!»

----------------------------------------------------

 جالب‌تر آنکه همه ایراد مجتهدزاده به وزیر خارجه کنونی، بلد نبودن زبان انگلیسی است: «آقای رئیسی از کسی در وزارت خارجه استفاده کرده که حتی از بدیهی‌ترین توانایی وزیر شدن یعنی تسلط بر زبان انگلیسی نیز برخوردار نیست و در این زمینه مشکل دارد.»/


 


https://www.asianews.ir/u/44m
اخبار مرتبط
رافائل گروسی در حالی هشدار داد که خواهان دیدار فوری با وزیر امور خارجه ایران است، که گفته بود از اقدامات موقت کنونی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران رضایت ندارد.
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
سخنان وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی در هنگام ترک نیویورک حاکی از آن است که او پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و همچنین مسئول سیاست خارجی اروپا، چشم‌اندازی روشنی از بازگشت احتمالی به مذاکرات وین ندارد.
وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه مذاکرات وین نتوانست جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، تاکید کرد که کشورهای دیگر همسایه راه ایران را پیش می گیرند و اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ و دارای سلاح اتمی است، بحران امنیتی را وخیم‌تر خواهد کرد و ما دست روی دست نمی گذاریم!
در فهرست پیشنهادی وزیران کابینه ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان برای وزارت امور خارجه انتخاب شده است و به گفته یک مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، او دیپلماتی تندرو است که با وجود وی، تهران در مذاکرات هسته ای عملکرد سختیگرانه ای را دنبال می کند.
بنا بر برخی گزارش ها مسیح علی‌نژاد گفت که قرار است درباره ماجرای ربوده شدنش با وزیر خارجه آمریکا دیدار کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید