صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۵
کد خبر: 6732
گزارشگر: 213
۵۱۸
۰
۰
۴
پس از تجمع یادبود کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ در هامبورگ

حمله به کنسولگری ایران در آلمان

حمله به کنسولگری ایران در آلمان
در حالی که براساس خبرها روز گذشته برخی از ایرانیان مقیم آلمان در شهر هامبورگ اقدام به برپایی یک تجمع برای یادبود کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ کرده بودند، رسانه‌ها در آلمان روز شنبه از پرتاب کوکتل مولوتوف توسط مهاجمان ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ خبر دادند.

به گزارش آسیانیوز، رسانه‌ها در آلمان روز شنبه از پرتاب کوکتل مولوتوف توسط مهاجمان ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ خبر دادند.

-----------------

بیشتر بخوانید:

برای رسیدگی به وضعیت «معترضان آبان ۹۸» دادگاهی در لندن برپا می شود

---------------------------------------------------------------

 

 بر اساس این گزارش‌ها، دو نفر اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف کرده‌اند. در جریان آتش‌سوزی ناشی از این اقدام، خساراتی به ساختمان سفارت وارد شده، ولی گزارشی درباره خسارت جانی منتشر نشده است.


این اتفاق شب گذشته، جمعه، ساعت هشت به وقت محلی رخ داده است و پلیس آلمان در حال تحقیق درباره این ماجرا و بررسی دوربین‌های مداربسته است.

-------------------

بیشتر بخوانید:

روز دوم دادگاه مردمی آبان ۹۸ در لندن؛ شهادت تیراندازی های رگباری و عفو بین الملل

-----------------------------------


به نوشته روزنامه بیلد، در پی این رخداد، پلیس بلافاصله مترو را متوقف کرده و دو تبعه رومانی را نیز به طور موقت بازداشت، اما پس از ساعتی آزاد کرده است.

------------------

بیشتر بخوانید:

مشاور وزیر کشور گفت از فاصله نزدیک به «شقیقه» برخی معترضان آبان شلیک شده بود

--------------------------------------------


دیروز همچنین برخی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در شهر هامبورگ اقدام به برپایی یک تجمع برای یادبود کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ کرده بودند.

برگزارکنندگان این نشست اعتراضی خبر داده‌اند که امروز نیز در شهر هامبورگ یک تحصن اعتراضی و همچنین نمایشگاهی درباره اعتراض‌های آبان ۹۸ برگزار خواهند کرد./


https://www.asianews.ir/u/4bp
اخبار مرتبط
کمیته سوم سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این قطعنامه را «فاقد وجاهت و اثر قانونی» خواند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت که حضور دانش آموزان در مدارس تا پایان سال پیرو شرایطی است و مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند.
یک روزنامه امروز در یادداشتی درباره اظهارات نوروزی نماینده رباط کریم نوشت: آقای نماینده! این شوخی قشنگ نیست، قبیح هم هست!
علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، گفته است به دادگاه لندن پایان دهید و اگر روند دادگاه بین‌المللی معترضان آبان متوقف نشود، تهران بخشی از مذاکرات هسته‌ای خود را متوقف خواهد کرد.
در سومین روز دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که روز جمعه در لندن برگزار شد، دو پژوهشگر حقوق بشر گزارش‌هایی از اسناد جمع‌آوری شده درباره کشتار معترضان آبان ۹۸ ارائه کردند و چند شاهد از جمله یک پزشک نیز شهادت دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید