صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۲
کد خبر: 6823
گزارشگر: 306
۵۸۷
۰
۰
۰
المدرسی خبر داد

آغاز تدریجی و گام‌به‌گام آموزش‌ حضوری و مجازی ترکیبی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد ازهفته اول آذرماه

آغاز تدریجی و گام‌به‌گام آموزش‌ حضوری  و مجازی ترکیبی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد ازهفته اول آذرماه
یزد - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آغاز آموزش‌های حضوری و مجازی ترکیبی در هفته اول آذرماه به‌گونه‌ای تدریجی و با توجه به شرایط استان و میزان واکسیناسیون دانشجویان این واحد دانشگاهی خبر داد
آسیا نیوز / یزد ؛ المدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در یزد از آغاز آموزش‌های حضوری و مجازی ترکیبی به‌گونه‌ای تدریجی و با توجه به شرایط استان و میزان واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و خانواده‌ها خبر داد و گفت: براساس شرایط و امکانات  این واحد دانشگاهی، حضور دانشجویان را اولویت‌بندی می‌کنیم. در گام نخست از دانشجویان دکتری که واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند برای حضور در کلاس انجام می گیرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه به رؤسای دانشکده‌ها ابلاغ شده است که در اسرع وقت برای حضور دانشجویان اقدام کنند، ادامه داد: در گام دوم به بررسی کلاس‌های ارشد و اینکه کدامیک از کلاس‌ها امکان حضوری‌شدن دارند، پرداخته‌ایم و با توجه به تعداد و انجام واکسیناسیون کامل، گروه‌هایی که درس‌های عملی و آزمایشگاهی دارند، در اولویت هستند و در گام سوم، پس از بررسی شرایط و دریافت بازخورد دو گام قبل، به حضوری ‌کردن کلاس‌های کارشناسی با تعداد دانشجویان کمتر اقدام خواهیم کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد یزد درباره کلاس‌های عملی بیان کرد: کلاس‌های عملی تمام مقاطع تحصیلی از 15آبان ماه به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است. 
وی تصریح کرد،برگزاری امتحان برای حفظ شأن آموزش امتحانات ترم جاری با رعایت پروتکل‌ها حضوری می‌شود چراکه بازگشت به فضای حقیقی در محیط کلاس درس ضروری است، بنابراین با یک برنامه زمانبندی‌شده دفاع‌های دانشجویان ارشد و دکتری و فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل حضوری برگزار می شود.
المدرسی اذعان کرد، با سرعت گرفتن واکسیناسیون در دانشگاه آزاد اسلامی به‌تازگی دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شدکه این حوزه با جدیت تمام و با همکاری سایر بخشهای دانشگاه پیگیراجرایی شدن را دارد.
وی خاطر نشان کرد، لازم است دانشگاه در برگزاری کلاس‌های حضوری، ضوابط مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی (رعایت حداقل فاصله اجتماعی ۱/۲ متر، ضدعفونی کردن کلاس‌های درسی و...) را رعایت کند و سلامت دانشجویان را در این راستا تضمین کند. 
المدرسی تاکید کرد، به‌تازگی جدیدترین آمار واکسیناسیون نظام آموزش کشور منتشر شد و در این آمار به میزان واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شده است پس اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد، بالاترین آمار واکسیناسیون نظام دانشگاهی کشور را در این مقوله دارا هستند.و با این شرایط موجود موانع حضور دانشجویان در راستای برگزاری حضوری کلاسها مرتفع شده است.
بر اساس این آمار ۹۱ درصد اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نوبت اول واکسن و ۸۲ درصد اساتید و کارکنان دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند. این در حالی است که ۶۱ درصد اساتید و کارکنان دانشگاه‌های دولتی دز اول و ۴۹ درصد دو دز واکسن دریافت کرده‌اند.

سید محمد جواد عرفانفر

آغاز تدریجی و گام‌به‌گام آموزش‌ حضوری  و مجازی ترکیبی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد ازهفته اول آذرماه  , المدرسی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4e3
اخبار مرتبط
یزد - تقدیم تندیس جشنواره ملی قرآن وعترت دانشگاههای سراسر کشور به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد
یزد - حکیمی مدیر کارگروه آب و انرژی مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله دادی یزد گفت: شیرین سازی و انتقال آب از دریا راهکار پایدار تأمین آب ایران است که در نشست آب در حاشیه جشنواره جهادگران علم و فناوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت
یزد - نخستین نشت هم اندیشی حراست های دانشگاه آزاد اسلامی6 استان کشور به میزبانی واحد یزد انجام شد
یزد - چهارمین دوره انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بطور همزمان با سراسر کشور برگزار می شود
یزد - هفتاد وچهارمین جلسه شورای استانی/ تبیین نظامنامه راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد/ رویکرد راه اندازی مدارس عالی مهارتی در یزد به عنوان قطب پایلوت کشور
یزد - رئیس جدید بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی معرفی شد
یزد - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه اظهار کرد این واحد دارای ظرفیت بسیار خوبی برای درآمد زایی، کار آفرینی وتوسعه رشته های مهارتی و نیز تاسیس دانشکده کارآفرینی دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید