صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۰
کد خبر: 6669
گزارشگر: 306
۴۷۱
۰
۰
۰

با حضور مدیر کل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد

با حضور مدیر کل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد
یزد - هفتاد وچهارمین جلسه شورای استانی/ تبیین نظامنامه راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد/ رویکرد راه اندازی مدارس عالی مهارتی در یزد به عنوان قطب پایلوت کشور
آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی واحد یزد ، صبح امروز و در سالروز وفات حضرت فاطمه (س )هفتادوچهارمین جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور دکتر محمد شاه حسینی مدیر کل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری  و سایر مسئولان واحدهای دانشگاهی، درسالن کنفرانس شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد.
دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ابتدای این نشست با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه س ، با بیان اینکه دو چرخش مهم از پنج چرخش سند تحولی تعالی دانشگاه، چرخس های یادگیری حافظه محور به یادگیری تعالی بخش مهارت محور به منظور  ایجاد اشتغال و چرخش از رشد کمی به کیفی است گفت: کارآفرینی جز با مجموعه ی از مهارت ها محقق نمی شود یعنی از شکل گیری ایده گرفته تا فرایند عملیاتی شدن آن بر اساس همین مهارت صورت می گیرد.
وی افزود: امروز ایده پردازی ذاتی نبوده بلکه اکتسابی است و هوش هیجانی مهمتر از آی کیو به شمار می رود و در حقیقت کارافرینی در بستر رقابت آفرینی محقق می شود.
دهقانی اشکذری با اشاره به تغییر سبک زندگی امروزی ابراز داشت: در گذشته فضای زندگی به گونه ای بود که فرزندان خانواده مجبور به کار کردن بودند که البته مزایایی هم داشت اما امروز خانواده ها همه چیز را برای فرزندان فراهم میکنند و این خودش آسیب زاست و برای همین تمایل به کار آفرینی در نسل جدید کاهش یافته است.
رییس دانشگاه آزاد یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های متعهد استان یزد ابراز داشت: گر چه استان یزد استانی بزرگ نیست اما از نظر ظرفیت ها بسیار متنوع بوده و هر شهرستان ظرفیت های مختلفی دارد.
دهقانی اشکذری اضافه کرد: نگاه بنده در مدیریت دانشگاه آزاد استانی بوده و مسائل، امکانات و منابع دانشگاه های سطح استان مورد استفاده یکدیگر قرار بگیرد.
وی تغییر رویکردها و آیین نامه ها، اصلاح رشته ها و ایجاد رشته های ترکیبی و جدید را مهمترین درخواست های دانشگاه آزاد اسلامی یزد از مسئولان کشوری برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که برای ایجاد رشته های ترکیبی مانند ترکیب رشته آی تی و نساجی در استان داریم که امیدواریم  یک نقشه راه در حوزه رشته ها تدوین شود.
در ادامه دکترمحمد شاه حسینی مدیر کل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به  بازدید از واحدهای استان هدف را بررسی توانمندی ، امکانات و فعالیتهای مرتبط با مدارس عالی مهارتی و کاربنیان و امکانات کارگاهی ، آزمایشگاهی سما دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد. 
وی تبیین کرد، محمد شاه حسینی مدیرکل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه های نسل چهارم دانشگاه های حل مسئله هستند گفت: در آبان ماه سال قبل نظام نامه جدید آموزشی بر اساس نسل چهارم  دانشگاه به تصویب شورای معاونین رسیده و در دهه فجر ابلاغ شد که در این نظام نامه دو بخش مهم وجود دارد که یک بخش آن شورای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و بخش دیگر شورای برنامه ریزی است که وظیفه بازنگری سرفصل ها مبتنی بر نیاز بازار کار را برعهده دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در رشته های فعال نزدیک به ۸۰۰عنوان رشته وجود دارند که مورد توجه قرار نگرفتند اظهار داشت: معتقدیم در توسعه رشته ها نباید از رشته های فعال غافل شد و بر همین اساس در توسعه جدید از میان ۶۱۱کد رشته؛ ۱۱۷کد رشته را انتخاب کردیم که ابلاغ کردیم.
شاه حسینی تاکید کرد: دانشگاه ها بر اساس آمایش خود درخواست بدهند و برای ترم بهمن ماه رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته را در نظر گرفتیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عزم جزم دانشگاه آزاد برای ره اندازی سه دانشکده تخصصی تا مهر آتی خبر داد و گفت: برای تمامی استان ها راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی برنامه ریزی شده است که البته آموزش های کوتاه مدت در قالب آموزش های آزاد  در این دانشکده متمرکز می شود.
این مقام مسئول در ادامه بر ایجاد مدارس عالی مهارت توسط دانشگاه آزاد با مشارکت بخش خصوصی تاکید و ابراز داشت: مدارس عالی مهارت در حقیقت کار بنیان هستند و البته ورود به راه اندازی هنرستان های فنی و کار دانش را هم با استفاده از امکانات دانشگاه ها باید مد نظر قرار داد.
ایجاد مراکز مشاوره شغلی جهت آموزش و تربیت دانشجویان بر اساس نیاز بازار، اجرای طرح سرباز ماهر، بهره مندی از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج و پیگیری طرح پویش با هدف ایجاد شغل برای دانشجو در محیط کارورزی از دیگر مواردی بود که شاه حسینی به آن ها اشاره کرد .
گفنتنی است در ادامه  جلسه و دربخش دوم شورای استانی هریک از مسئولان و روسای واحدهای استان پیرامون موضوعات مطرحه و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم در این راستا بحث و گفتگو کردند.

سید محمد جواد عرفانفر

با حضور مدیر کل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد , دکتر محمد شاه حسینی مدیر کل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ,  دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری  رئیس دانشگاه آزاد یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/49z
اخبار مرتبط
یزد - رئیس جدید بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی معرفی شد
یزد - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه اظهار کرد این واحد دارای ظرفیت بسیار خوبی برای درآمد زایی، کار آفرینی وتوسعه رشته های مهارتی و نیز تاسیس دانشکده کارآفرینی دارد
یزد - پیرامون تخصیص بیمارستانی بنام بیمارستان صنعت و معدن بحث و تبادل نظر گردید
یزد - اولین همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی که توسط معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۸ابان ماه ۱۴۰۰به صورت ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد ه تا 23 آبانماه ادامه و مراسم اختتامیه آن ۲۶ آبان ماه خواهد بود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید