صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
کد خبر: 7529
گزارشگر: 2
۹۴۵
۰
۰
۶
دلایل افت فشار آب خانه

چگونه مشکل فشار آب خانه را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل فشار آب خانه را برطرف کنیم؟
در این مقاله به دلایل اصلی افت فشار آب ساختمان و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ ازآنجایی‌که تقریباً برای انجام تمامی امور منزل دسترسی به آب یک نیاز اساسی است؛ بنابراین کمبود آب و یا فشار پایین آب می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. اگر منزل شما نیز دچار افت فشار آب شده است و یا مدت طولانی با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، باید ابتدا به دنبال دلیل آن باشید. اگرچه تهیه مخزن آب پلی‌اتیلن یک راه‌حل همیشگی برای حل مشکل فشار آب خانه است؛ اما افت فشار آب می‌تواند مربوط به عوامل خارجی و یا داخلی متعددی باشد. در این مقاله به دلایل اصلی افت فشار آب ساختمان و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

 

دلایل افت فشار آب خانه

 

فشار آب به عوامل متعددی وابسته است. برای رفع مشکل ابتدا باید بررسی کنید که این افت فشار تنها در یک بخش از منزل اتفاق افتاده است و یا تمام خروجی‌های آب موجود در خانه دچار افت فشار هستند؛ زیرا به‌عنوان‌مثال اگر افت فشار آب تنها در سرویس بهداشتی و یا روشویی اتفاق بیوفتد، به‌احتمال‌زیاد مشکل مربوط به داخل ساختمان است. در این مورد ممکن است لوله‌های آب دچار گرفتگی شده‌ باشند و یا شیرآلات نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد. توجه کنید هرچه ساختمان قدیمی‌تر باشد احتمال بروز این مشکل بیشتر است زیرا سنگ‌آهک و رسوبات موجود در آب به‌مرورزمان در دیواره‌های لوله رسوب می‌کند و باعث کاهش سرعت آب می‌شود. برای اطمینان از اینکه مشکل افت فشار آب از شبکه آب شهری نیست و به داخل ساختمان ارتباط دارد، بهتر است این موضوع را از همسایگان خود جویا شوید؛ درصورتی‌که هیچ‌کدام از اطرافیان متوجه تغییر فشار آب نشده باشند، باید در داخل ساختمان به دنبال مشکل بگردید. همان‌طور که در ابتدا گفته شد یکی از راه‌حل‌های قطعی برای افزایش فشار آب تهیه تانکر آب و پمپ آب است. نصب مستقیم پمپ آب بدون استفاده از مخزن، علاوه بر اینکه غیرقانونی است و منجر به قطع آب می‌شود اشکالات دیگری همچون افزایش هزینه آب، افزایش احتمال مسمومیت به دلیل مکش آب آلوده به داخل شبکۀ آب شرب و قطع ناگهانی آب مصرفی همسایگان و... نیز دارد که به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.
افت فشار آب با توجه به آمار مطرح‌شده در شهرهای پرجمعیت و پرتراکم ممکن است تا حدی طبیعی باشد. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران، «در تمام سال‌ها میزان مصرف آب در زمستان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ مترمکعب بود؛ اما امسال در هیچ روزی میزان مصرف آب کمتر از ۳ میلیون مترمکعب نبوده است». این آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ی افزایش میزان مصرف است. با کاهش میزان باران در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بیشتر با کمبود آب مواجه بوده‌ایم و در ساعاتی از روز که اوج مصرف است احتمال اینکه فشار آب دچار افت شود کمی طبیعی است. درصورتی‌که بعد از در نظر گرفتن تمام موارد فوق همچنان بر این باور هستید که دلیل افت فشار آب‌لوله‌کشی مربوط به داخل ساختمان نیست، بهتر است برای یک‌بار در جهت رفع آن اقدام کنید و یک مخزن آب مناسب برای خانه و یا ساختمان خود تهیه کنید. در صورت تهیه مخزن آب، در تمام ساعات روز و حتی اوج مصرف بدون هیچ افت فشاری می‌توانید از آب شهری استفاده کنید. مخزن آب با سایز مناسب به شما کمک می‌کند تا در ساعاتی از روز که میزان مصرف آب پایین‌تر است، آب موردنیاز خود را ذخیره کنید و در طول روز به کمک پمپ، آب را به داخل ساختمان آورده و از آن استفاده کنید.

 

مخزن آب

 

بهترین مخزن برای افزایش فشار آب

 

مخازن آب پلی‌اتیلن طبرستان در مقایسه با مخازن فلزی و فایبرگلاس بهترین انتخاب برای ذخیره آب آشامیدنی و مصارف دیگر هستند. این مخازن ضد جلبک بوده و در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند. تانکرهای فلزی به دلیل اینکه نور خورشید را از خود عبور می‌دهند به‌سرعت آلوده به جلبک می‌شوند و طعم آب در آن‌ها تغییر می‌کند. تانکرهای سه‌لایۀ طبرستان، ضد جلبک هستند و از آب موجود در داخل مخزن محافظت می‌کنند. این مخازن به‌صورت عمودی، افقی، آسان‌رو، زیرپله، بیضی، مکعبی و... تولید می‌شوند و برای مصارف دیگری همچون ذخیره مواد شیمیایی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مخزن آب پلی‌اتیلن

 

فضای مناسب برای قرار دهی مخزن آب را ندارید؟

 

برخی از افراد نگرانی خود را دربارۀ نداشتن فضای کافی برای قرار دادن مخزن آب بیان می‌کنند؛ درحالی‌که از تنوع مخازن جدید موجود در بازار هیچ اطلاعی ندارند. مدل‌های مخازن آب پلی‌اتیلن همچون تانکرهای فلزی محدود نیست؛ بلکه تنوع بسیار زیادی دارد و متناسب با هر نیازی تولید می‌شود. مخازن آب پلی‌اتیلن بهترین انتخابی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای آب آشامیدنی استفاده کنید. اگر آپارتمان‌نشین هستید و فضای زیادی برای قرار دادن منبع ذخیره در اختیار ندارید می‌توانید از مخازن آب زیرپله با گنجایش‌های مختلف که مناسب قرارگیری در زیرِ پله هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند استفاده کنید. ضروری است تا قبل از خرید مخازن آب ابتدا درب‌های ورودی و راهروها را برای انتخاب سایز مناسب اندازه‌گیری کنید.

 

از چه شرکتی و چگونه مخزن آب پلی‌اتیلن تهیه کنیم؟

 

یکی از معیارهایی که قبل از انتخاب مخزن باید در نظر گرفت میزان سابقه شرکت تولیدکننده است. مجتمع پلاستیک طبرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی‌اتیلن در ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز نمود و در حال حاضر دارای گسترده‌ترین شبکۀ نمایندگی فروش در ایران است. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان با ارائه اطلاعات نادرست اقدام به فروش مخازن به اسم «آنتی‌باکتریال» می‌کنند؛ درصورتی‌که این مخازن مورد تائید وزارت بهداشت، غذا و دارو نیستند و ترکیبات آن‌ها می‌تواند مضر باشد. دانستن این نکات جهت بررسی بیشتر و تهیۀ مخازن بهداشتی از تولیدکنندگان معتبر لازم است؛ زیرا آب ماده‌ای حیاتی است که در صورت آلوده شدن ممکن است سلامتی انسان را به خطر بیاندازد. محصولات طبرستان با بهترین سطح کیفیت در سه سایت ساری، اصفهان و شیراز تولید و از طریق نمایندگی‌های سطح کشور به فروش می‌رسند. به‌منظور تهیه مخازن پلی‌اتیلن طبرستان می‌توانید از طریق سایت رسمی مجتمع پلاستیک طبرستان، اطلاعات نزدیک‌ترین نمایندگی شهر خود را پیدا کنید و به‌صورت حضوری و پس از دریافت مشاورۀ تخصصی از کارشناسان فروش اقدام به تهیه محصول موردنظر خود نمایید.

 

مجتمع پلاستیک طبرستان

 

مجتمع پلاستیک طبرستان
آدرس سایت: www.tpciran.com
ارتباط با کارشناسان فروش
تهران 09112279875
ساری 09113975439
اصفهان 09021671625
شیراز 09113975438

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4x3
اخبار مرتبط
از آنجایی که سوالات در مورد تصفیه آب RO اسمز معکوس صنعتی و خانگی بسیار زیاد است دوست داریم اطلاعات مهمی در راستای این محصول ارائه دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و شرایط را بسنجید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید