صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۴
کد خبر: 7709
گزارشگر: 213
۸۵۱
۰
۰
۴
آخرین اخبار درباره واریز و افزایش حقوق

خبر مهم رئیس جمهور درباره لایحه پرداخت حقوق و دستمزد

خبر مهم رئیس جمهور درباره لایحه پرداخت حقوق و دستمزد
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.

به گزارش آسیانیوز، فعالیت سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای برقراری عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان نظام اداری کشور، از چهار ماه گذشته با راه‌اندازی سامانه «ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت» آغاز شده است و تاکنون آمار و اطلاعات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند در این سامانه جمع‌آوری شده که برای هر یک از آنها «شناسه یکتا» ایجاد شده است.

-----------------------

بیشتر بخوانید

خبر مهم رئیس جمهور درباره لایحه پرداخت حقوق و دستمزد

--------------------------------------------------

خبر مهم از حقوق و دستمزد کارمندان دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تشکیل کارگروه تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور و دستور رئیس جمهور مبنی بر اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد به صورت عادلانه خبرداد.

روز ۲۲ دی پس از دریافت دستور فوری رئیس جمهور، به سرعت برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستورکار این سازمان قرار گرفت و از همان شب پس از برگزاری جلسه توجیهی و تقسیم کار، فعالیت خود را آغاز کرد.

این کارگروه تحت عنوان «ستاد جهادی شهید مهدی باکری» به ریاست میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، از هفت کمیته «علمی»، «آمار و هوشمندسازی»، «حقوقی»، «ایثارگران»، «محتوایی»، «رسانه» و «پشتیبانی» تشکیل شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی تا انجام دستور، فعال است.

 

---------------

بیشتر بخوانید

حداقل حقوق بازنشستگان باید ۱۱ میلیون تومان باشد

---------------------------------------------

فعالیت سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای برقراری عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان نظام اداری کشور، از چهار ماه گذشته با راه‌اندازی سامانه «ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت» آغاز شده است و تاکنون آمار و اطلاعات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند در این سامانه جمع‌آوری شده که برای هر یک از آنها «شناسه یکتا» ایجاد شده است.

 
در حال حاضر با دستور رئیس جمهور مبنی بر فوریت در برقراری نظام عادلانه پرداخت حقوق و دستمزد، حساسیت موضوع «شفافیت و عدالت در پرداخت به کارکنان دولت» جدی‌تر مورد توجه دستگاه‌های دیگر قرار گرفته و سازمان اداری و استخدامی کشور با تشکیل کارگروه جهادی با عنوان «ستاد شهید مهدی باکری»، سرعت انجام عملیات را با برنامه‌ریزی برای کار شبانه‌روزی، شدت بخشیده است./

https://www.asianews.ir/u/51y
اخبار مرتبط
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
یزد - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به پایین بودن سطح دانش حقوقی جامعه گفت: مهمترین چالش پیشروی مسائل حقوقی در حوزه رسانه، نگاه سطحی به موضوعات است
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و تورم تامین کنند.
در حالی که نماینده مجلس سخن نگران کننده خط فقر خط فقر ۴ میلیونی را به کار برده است، ضرورت «دستمزد شایسته»یا همان Decent Wage طرح می شود که نه تنها خط فقر و حداقل‌های مورد نیاز برای یک زندگی بسیار ساده را پوشش می‌دهد، بلکه دیگر عناصر مورد نیاز برای یک زندگی شایسته، مانند تفریحات، سفر، مطالعه و هزینه‌های فرهنگی را تامین می‌کند.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
نماینده گرمی در مجلس با اشاره به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان گفت: ضامن کارمند در وام ازدواج حذف شده است و قرار است نوجوانان هم تشویق به ازدواج شوند!
دولت تصمیم گرفته است تا حداقل و حداکثر حقوق ها را نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید