صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۷
کد خبر: 7935
گزارشگر: 213
۶۶۲
۰
۰
۱
اسحاق هرتزوگ به ابوظبی می رود

سفر تاریخی رئیس‌ جمهوری اسرائیل به امارات؟!

سفر تاریخی رئیس‌ جمهوری اسرائیل به امارات؟!
دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ جمهوری اسرائیل، در حالی از سفر دو روزه وی به امارات متحده عربی خبر داد که آن را به دلایلی سفری تاریخی توصیف کرد.

به گزارش آسیانیوز، دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ جمهوری اسرائیل، از سفر دو روزه وی به امارات متحده عربی در پایان ماه جاری میلادی، هفته آینده، خبر داد.

این سفر که تاریخی توصیف شده به دنبال عادی‌سازی روابط میان دو کشور؛ آن هم در میانه تنش امارات با ایران و گروه های شبه نظامی حوثی انجام می‌شود.

دفتر هرتزوگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که وی و همسرش در دو روز آخر ماه ژانویه به امارات رفته و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی دیدار خواهند کرد.

در بیانیه رئیس‌جمهوری اسرائیل که به مناسبت این سفر صادر شده، آمده است: «ما این امتیاز را داریم که با انجام اولین سفر یک رئیس جمهور اسرائیل به امارات، تاریخ‌سازی کنیم.»

-----------

بیشتر بخوانید

سفر سعد حریری به «امارات» در میانه تنش با حوثی ها!
------------------------------------------------
وی در عین حال قرار است با دیگر مقامات ارشد دولتی دیدار و از نمایشگاه دبی بازدید کند.

این سفر حدود ۱۶ ماه پس از آن رخ می‌دهد که امارات به عنوان یک کشور عربی ثروتمند، اتفاق نظر چندین دهه‌ای اعراب مبنی بر خودداری از برقراری رابطه با اسرائیل را شکست و با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

این اقدام بخشی از میانجیگری ایالات متحده در دوران دونالد ترامپ بود که در دولت بایدن نیز تائید شد.

بحرین و مراکش نیز طبق این توافق‌نامه روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند.

نفتالی بنت، نخست‌ وزیر اسرائیل، نیز ماه گذشته به عنوان نخستین رئیس دولت اسرائیل از امارات متحده عربی بازدید کرد. بر اساس گزارش‌ها محور مذاکرات وی در این سفر، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود./ایندیپندنت

این در حالی است که چند روز گذشته نیز نخست‌وزیر پیشین لبنان بعد از اعلام تعلیق فعالیت سیاسی خود بیروت را به مقصد ابوظبی ترک کرد.

به نقل از النشره، سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل چند روز پس از ملاقات‌هایش با مقامات سیاسی و نشست با اعضای فراکسیون المستقبل تصمیم گرفت که از صحنه سیاسی فاصله بگیرد و در انتخابات آتی نامزد نشود. او پس از اعلام این تصمیم کشورش را به مقصد ابوظبی امارات ترک کرد./

https://www.asianews.ir/u/582
اخبار مرتبط
سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در حالی پس از اعلام تعلیق فعالیت سیاسی خود و در میانه تنش حوثی های یمن با امارات به ابوظبی سفر کرد؛ که به گفته خودش به دلیل نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی در این کشور، وضعیت لبنان در روند بهبودی قرار ندارد.
اتحادیه عرب در بیانیه‌ ای بعد از نشست فوق‌العاده این مجمع، حملات حوثی ها را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی واقعی برای تاسیسات حیاتی غیرنظامی، منابع انرژی، و ثبات اقتصادی جهانی بیان کرد و خواستار اقداماتی از سوی جامعه جهانی شد.
به دنبال انفجار در ابوظبی، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت آمریکا در کنار شرکای اماراتی خود برای دفاع از خود در مقابل همه تهدید‌ها ایستاده است.
در حالی که پلیس امارات از انفجار سه تانکر سوخت‌رسانی در شهر ابوظبی و یک انفجار جزیی در منطقه ساخت و ساز فرودگاه جدید ابوظبی خبر داده است،‌ خبرگزاری فارس گفت که این اقدامات تذکر عملی از سوی حوثی‌های مورد حمایت ایران به امارات بوده است.
گزارش نشریه آمریکایی مدعی است برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان کشورهای اسرائیل، امارات متحده عربی، بحرین و ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ ، نخستین همکاری نظامی آشکار میان کشورهای طرف پیمان ابراهیم و نوعی ائتلاف خاورمیانه‌ای جدید برای مقابله با ایران است.
محمد شیرکوند، عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: اکسپو در کنار رخداد فرهنگی، رخداد بسیار مهم تجاری است، در حالی که بزرگ‌ترین پاوین‌ها در اکسپو بیش از ۱۰۰ متر از مساحت خود را به جلسات B۲B اختصاص می‌دادند و ما هم سعی کردیم از فرصت‌ها اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای اقتصاد کشور بهره‌برداری کافی داشته باشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید